شرایط و مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

مدارس تیزهوشان از جمله مدارسی هستند که به دلیل سطح علمی و امکاناتی که در آنها وجود دارد ثبت نام در این مدارس همواره معضلی برای دانش آموزان و والدین آنها بوده است. آزمون تیزهوشان برای پایه ششم و پایه نهم برگزار میشود که در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم خواهیم پرداخت. بنابراین با اطلاع از زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آگاهی از مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و مدارک موردنیاز از جمله مواردی ست که باید به آنها توجه کرد. در این مقاله قصد داریم شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، مدارک لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین شرایط ثبت نام اتباع در آزمون تیزهوشان را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

برای دانلود نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کلیک کنید.

شرایط تحصیلی ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

با توجه به آنچه در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم درج شده است، شرایط ثبت نام آزمون به شرح زیر است:

  1. داشتن تابعیت ايرانی
  2. کسب مقیاس ( خیلی خوب ) در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 98-97 و کسب مقیاس ( خیلی خوب ) در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی 1400-1398

توجه 1 : چنانچه داوطلبی در مجموع دوسال تحصیلی پایه های پنجم وششم ابتدایی حداکثر در یک عنوان درسی مقیاس ( خوب ) را کسب نموده باشد، ثبت نام وی بلامانع است.

توجه 2 : شایستگی های عمومی دانش آمورز نیز همانند مواد درسی محسوب میشود.

توجه 3 : باتوجه به اینکه مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام میشود، مسؤلیت صحت مندرجات در تقاضانامه ثبت نام به طور کامل بر عهده ی داوطلب است و در صورت مغایرت، قبولی داوطلب لغو و بی اثر خواهد شد.

برای اطلاع و آشنایی از نحوه پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کلیک کنید

شرایط اختصاصی ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم

  • پذيرش دانش آموزان برای ورود به دبیرستان های دوره اول استعدادهای درخشان صرفاً براساس نتیجه سنجش داوطلبان خواهد بود.
  • لازم است داوطلبان، دبیرستان های استعدادهای درخشان موردنظر را باتوجه به محل سکونت خود در سال تحصیلی 1400-1399 و با عنایت به منطقه/ناحیه آموزش و پرورش محل استقرار مدارس استعدادهای درخشان انتخاب کنند.
  • در شهرستان هایی که دارای چند دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان، داوطلبان میتوانند حداکثر سه دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان ( هر سه در یک شهرستان واحد ) را به تربیت اولویت در تقاضانامه ثبت نام خود انتخاب نمایند.

توجه 1 : در شهرهایی که دارای چند ناحیه یا منطقه میباشند ضروری ست داوطلبان نسبت به دبیرستانهای مورد نظر در نواحی و مناطق همجوار اقدام نمایند. ضمنا بعد از قبولی داوطلب در منطقه مورد تقاضا، انتقال به سایر مدارس ممنوع می‌باشد.

توجه 2 : در صورت انتخاب مدارس شهرهای مختلف یک استان در اولویت های سه گانه ، فقط شهر و مدرسه ای که به عنوان اولویت اول انتخاب شده است، ملاک پذیرش یا عدم پذیرش داوطلب خواهد بود.

توجه 3 : داوطلبان گرامی توجه داشته باشند تنها سهمیه موجود برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم سهمیه چندقلوهاست برای اطلاع از شرایط این سهمیه مقاله سهمیه های آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را مطالعه نمایید

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان را دارند ابتدا موظف هستند با در دست داشتن رمزهمگام و کد ملی وارد سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم  به نشانی hoosh.medu.ir شوند و فرم تقاضانامه را تکمیل کنند. در مرحله ی بعدی با آپلود کردن عکس ‍‍‍4×3 (قالب jpg) و پرداخت وجه ثبت نامی که صرفا از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام، دریافت و به حساب درآمد اختصاصی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها واريز خواهدشد.

توجه 1: در صورت واريز وجه ثبت نام به صورت مستقيم، از طريق مراجعه به بانک و يا دستگاه های خودپرداز، ثبت نام انجام نميشود و وجه واريزی نيز قابل استرداد نخواهد بود.
توجه 2: مبلغ فوق ثابت بوده و به جز اين مبلغ، دريافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع است.

در انتها توجه داشته باشید پس از طی نمودن مراحل با دریافت شماره پیگیری ثبت نام خود را تکمیل نموده و سپس این کد را نزد خود نگه دارید. ضمناً در صورت هرگونه مشکل ویرایش ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم نیز از طریق سامانه hoosh.medu.ir انجام می‌شود.

 برای آگاهی از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان پیشنهاد می‌شود مقاله زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را مطالعه نمایید.

دریافت رمز همگام

به منظور تکمیل فرم تقاضا نامه برای ثبت نام آزمون تیزهوشان دانش آموزان موظف هستند رمز همگام خود را با مراجعه به مدیر مدرسه دریافت کنند. در صورتیکه که رمز همگام خود را فراموش با گم کردید میتوانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی نحوه تغییر و بازیابی رمز همگام به رمز خود دسترسی پیدا کنید.

شرایط ثبت نام اتباع در آزمون تیزهوشان

ثبت نام اتباع غیر ایرانی تابع بخشنامه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور است. بنابراین اتباع غیرایرانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارند باید در زمان ثبت نام شرایط ثبت نام اتباع را دارا باشند. از جمله این شرایط این است که اولاً اتباع باید دارای مدارک اقامت قانونی از مراجع مورد نظر باشند. ثانیاً باید یا در مدارس داخل کشور زیر نظر اداره آموزش و پرورش تحصیلی نموده و در پایه ششم اشتغال به تحصیل داشته باشند و اگر در مدارس خارج از کشور تحصیل نموده اند مدارک و نمرات آنها باید مورد تأیید و پذیرش وزارت آموزش و پرورش باشد.

سوالات متداول

1- شرایط لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم چیست ؟

 

برای ثبت نام در این آزمون شرایط عمومی و اختصاصی درنظر گرفته شده است، برای اطلاع از این شرایط کلیک کنید .

2- شرایط لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم چیست ؟

 

فیش واریزی، عکس سه در چهار .

3- آیا افرادی که تابعیت غیر ایرانی دارند می‌توانند در آزمون تیزهوشان ششم شرکت نمایند ؟

 

بله .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.