شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان

0
زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

برخی از دانش آموزانی که در آزمون مدارس تیزهوشان قبول شدند پس از پدیرش بنا به دلایلی قصد نقل و انتقال دارند. از جمله این دلایل میتوان به جابجایی محل سکونت و یا برآورده نشدن انتظارات آموزشی از مدرسه میتوان اشاره کرد. وزارت آموزش و پرورش امکان نقل و انتقال را برای دانش آموزان فراهم نموده است اما باید توجه داشت که همه ی متقاضیان نقل و انتقال، مجاز برای ثبت درخواست نیستند. در این مقاله قصد داریم شرایط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان در پایه ششم و پایه نهم را در اختیارتان قرار دهیم.

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان

متقاضیانی که قصد انتقالی در مدارس تیزهوشان را دارند به دو دسته تقسیم میشوند که شرایط هرکدام از آنها را بصورت مجزا بررسی خواهیم کرد. دانش آموزان پس از ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان ( از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان به نشانی azmoon.medu.ir )بر اساس دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان اگر قصد نقل و انتقال دارند موظف هستند برخی شرایط را داشته باشند تا به درخواست آنها رسیدگی شود.

شرایط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان در پایه ششم و پایه نهم باهم تفاوتی ندارند.

نقل و انتقال از یک شهر به شهر دیگر

پس از قبولی در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سمپاد تنها با دارا بودن شرایط زیر میتوانید نقل و انتقالی به شهرهای دیگر را بگیرید.

  • دارا بودن امتیاز کف قبولی مدرسه شهرستان مقصد
  • داشتن ظرفیت خالی در مدرسه مقصد
  • گرفتن تأییدیه از اداره کل آموزش و پرورش شهرستان مبدأ و مقصد

نقل و انتقال در یک شهر

همانطور که میدانید آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در کلاس ششم و کلاس نهم برگزار میشود و دانش آموزانی که به هر دلیلی قصد دارند در همان شهرستان انتقالی بگیرند به مطالب زیر نوجه داشته باشید.

در مدارس استعدادهای درخشان ( در داخل يک شهرستان در دوره دوم متوسطه ) حتي در صورت دارا بودن امتيازکف قبولی مدرسه مقصد( انتقال دانش آموز در سال اول پذیرش، ممنوع است . لازم است داوطلبان مدارس استعدادهای درخشان ضمن دقت کافي به اين موضوع، نسبت به انتخاب دبيرستان های مورد نظر بر اساس اولويت اقدام نمايند.

 

انتقال از تیزهوشان به مدارس دیگر

این نوع انتقال از تیزهوشان بلا مانع است و دانش آموزانی که به هردلیلی دیگر قصد ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان را ندارند میتوانند از این مدارس به مدارس دلخواه برای ثبت نام اقدام کنند. تنها باید به این نکته توجه داشته باشند مدارسی که قصد ثبت نام در آن را دارند هرکدام دارای شرایط خاص خود میباشند و با بررسی و داشتن شرایط میتوانند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

انتقال از سایر مدارس به تیزهوشان

دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس تیزهوشان را دارند با شرکت در آزمون تیزهوشان میتوانند شانس خود را برای ورود به مدارس تیزهوشان امتحان کنند. این آزمون ها تنها در پایه ششم و پایه نهم برگزار میشوند. آن دسته از دانش آموزانی که در مدارس نمونه دولتی تحصیل میکنند در پایه های مختلف با داشتن امتیاز کف قبولی و همچنین دارا بودن شرایطی که قبلا بررسی شد میتوانند در مدارس تیزهوشان ثبت نام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.