شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم | مدارک لازم برای آزمون تیزهوشان

2
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

همانطور که میدانید مدارس تیزهوشان از جمله مدارسی هستند که بدلیل سطح علمی و امکاناتی که در آنها وجود دارد رقابت برای ثبت نام  و شرکت در آزمون تیزهوشان همواره معضلی برای دانش آموزان و والدین آنها بوده است. آزمون تیزهوشان برای پایه ششم و پایه نهم برگزار میشود که در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه نهم خواهیم پرداخت. بنابراین آگاهی از مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان و مدارک موردنیاز از جمله مواردی ست که باید به آنها توجه کرد. در این مقاله قصد داریم شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، مدارک لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم و همچنین شرایط ثبت نام اتباع در آزمون تیزهوشان را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

شرایط تحصیلی ثبت نام در آزمون تیزهوشان

دانش آموزان نهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان بایستی دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به دقت مطالعه نمایند تا زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم درخصوص شرایط و ضوابط ذکر شده با مشکلی رو به رو نباشندشرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان به شرح زیر است:

1) داشتن تابعیت ایرانی
2) داشتن حداقل معدل کل 19 پايه هشتم در خرداد
توجه: دانش آموزان پايه نهم مدارس استعدادهای درخشان از شرکت در آزمون ورودی استعدادهای درخشان معاف هستند. پذيرش نهايي اين دسته از دانش آموزان سمپاد در پايه دهم، منوط به احراز شرايط ادامۀ تحصيل در پايه نهم (در همان سال تحصیلی) مدارس استعدادهای درخشان مطابق ماده 15 آيين نامه ارزشيابی تحصيلی و تربيتی دوره اول متوسطه مصوب جلسه است.

جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید تا از نحوه و زمان اعلام نتایج آگاهی یابید.

شرط معدل برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان

همانطور که گفته شد دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند موظف هستند با رعایت شرایط اقدام به ثبت نام کنند. یکی از این شرایط داشتن حداقل معدل 19 است. توجه داشته باشید در خصوص آزمون تیزهوشان هیچگونه سهمیه ای برای داوطلبان به جز سهمیه چندقلوها لحاظ نمی‌شود، برای آگاهی از نحوه اعمال این سهمیه مقاله سهمیه های آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه نمایید.

شرایط اختصاصی ثبت نام در آزمون تیزهوشان

  • پذيرش دانش آموزان براي ورود به دبيرستانهای دوره دوم استعداد های درخشان ، صرفاً بر اساس رتبه مبتنی بر امتياز کل آزمون ورودی خواهد بود.
  • با توجه به ضوابط خاص نقل و انتقال در مدارس استعدادهای درخشان ، لازم است داوطلبان، دبيرستانهای استعدادهای درخشان مورد نظرشان را با توجه به محل سکونت خود در سال تحصيلی 99 و با عنایت به منطقه/ ناحيۀ آموزش و پرورش محل استقرار مدارس استعدادهای درخشان انتخاب کنند.
  • حوزه امتحانی داوطلبان آزمون، بر اساس منطقه آموزشی محل تحصيل آنان تعیین خواهد شد. توجه: حوزه امتحانی داوطلبان مدارس خارج از کشور بر اساس منطقه محل آزمون در يکی از حوزه های امتحانی داخل کشور که توسط داوطلب تعيين مي شود، خواهد بود.
  • در شهرستانهايی که دارای چند دبيرستان دوره دوم استعدادهای درخشان هستند، داوطلبان در انتخاب مدرسه مورد نظر خود در سطح شهرستان، اختيار کامل دارند و هر داوطلب ميتواند حداکثر سه دبيرستان دوره دوم استعدادهای درخشان (همگی در يک شهر ستان واحد) را به ترتيب اولويت در نمون برگ تقاضانامه خود انتخاب
    نمايد. ضمنا،ً داوطلبان آزمون ورودی دوره دوم متوسطه در اولويت های انتخابی خود در زمان ثبت نام در آزمون، صرفاً مجاز به انتخاب يک رشته تحصيلي هستند.

 ضمناً جهت اطلاع از نحوه و زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید

مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان را دارند ابتدا موظف هستند با در دست داشتن رمزهمگام و کد ملی وارد سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان به نشانی azmoon.medu.ir شوند و فرم تقاضانامه را تکمیل کنند. در مرحله ی بعدی با آپلود کردن عکس ‍‍‍4×3 (قالب jpg) و پرداخت وجه ثبت نامی که صرفا از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام، دریافت و به حساب درآمد اختصاصی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها واريز خواهدشد.

توجه 1: در صورت واريز وجه ثبت نام به صورت مستقيم، از طريق مراجعه به بانک و يا دستگاه های خودپرداز، ثبت نام انجام نميشود و وجه واريزی نيز قابل استرداد نخواهد بود.
توجه 2: مبلغ فوق ثابت بوده و به جز اين مبلغ، دريافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع است.

در انتها توجه داشته باشید پس از طی نمودن مراحل با دریافت شماره پیگیری ثبت نام خود را تکمیل نموده و سپس این کد را نزد خود نگه دارید.

دریافت رمز همگام

به منظور تکمیل فرم تقاضانامه برای ثبت نام آزمون تیزهوشان دانش آموزان موظف هستند رمز همگام خود را با مراجعه به مدیر مدرسه دریافت کنند. در صورتیکه که رمز همگام خود را فراموش با گم کردید میتوانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی نحوه تغییر و بازیابی رمز همگام به رمز خود دسترسی پیدا کنید. هنگام ثبت نام ممکن است داوطلبان اطلاعات ثبت نامی خود را به اشتباه وارد نمایند، این مشکل اغلب برای داوطلبان اتفاق می‌افتد، به همین سبب پیشنهاد می‌شود برای آگاهی از نحوه ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید

شرایط ثبت نام اتباع در آزمون تیزهوشان

ثبت نام اتباع غیر ایرانی تابع بخشنامه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور است. بنابراین اتباع غیرایرانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارند باید در زمان ثبت نام شرایط ثبت نام اتباع را دارا باشند. از جمله این شرایط این است که اولاً اتباع باید دارای مدارک اقامت قانونی از مراجع مورد نظر باشند. ثانیاً باید یا در مدارس داخل کشور زیر نظر اداره آموزش و پرورش تحصیلی نموده و در پایه نهم اشتغال به تحصیل داشته باشند و اگر در مدارس خارج از کشور تحصیل نموده اند مدارک و نمرات آنها باید مورد تأیید و پذیرش وزارت آموزش و پرورش باشد.

برای آگاهی از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

1-شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم چیست ؟

 

شرایط زیادی مشمول این آزمون خواهد شد که یکی از آنها معدل بالای دانش آموز است، برای اطلاع از بقیه شرایط مقاله را تا پایان مطالعه نمایید .

2- مدارک ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم چیست ؟

 

رمز همگام، کدملی و شماره شناسنامه .

3- آیا برای ورود به سایت تیزهوشان نیاز به رمز همگام است ؟

 

بله .

 

2 نظرات
  1. Anne می گوید

    سلام برای رشته ی ریاضی و علوم تیزهوشان چند نفر رو قبول میکنه؟

    بعد اینکه میگن با مبلغ فلان هم میشه ثبت نام کرد بدون آزمون واقعیه؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      زمان ثبت نام در پرتال همگام شما ظرفیت ها مشخص است
      به هیچ عنوان بدون آزمون حقیقت ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.