سهمیه های آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم

3
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

داوطلبان آزمون تیزهوشان بایستی زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم و از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم و با مطالعه کامل دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم و پس از آگاهی کامل از شرایط و ضوابط این مدارس خود را برای آزمون تیزهوشان آماده کنند. سهمیه مدارس تیزهوشان یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان پایه نهم می‌باشد. در این مقاله تلاش شده است تا سهمیه های آزمون تیزهوشان نهم به دهم به طور کامل شرح داده شود. پایه نهم یکی از پایه‌های مهم تحصیلی دانش‌آموزان است زیرا در پایه نهم دانش‌آموزان به مسائل مهمی مثل هدایت تحصیلی، انتخاب مدارس برتر و … درگیر هستند.

بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل داشتن شرایط متفاوت در مدارس تیزهوشان، علاقمند به تحصیل در اینگونه مدارس هستند، به دلیل بالا بودن تقاضا برای ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان، اینگونه مدارس در پایه نهم به دهم از طریق آزمون ورودی و شرایط و ضوابط خاص خود اقدام به جذب داوطلبان می‌نمایند.

برای دریافت اطلاعاتی کامل درباره ثبت نام آزمون تیزهوشان می‌توانید مقاله ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه کنید

دانش آموزان نهمی برای آمادگی بیشتر و کسب موفقیت بایستی علاوه بر کتاب‌های درسی منابع کمک درسی مناسب با سطح خود را مطالعه نمایند. در صورت لزوم برای آشنایی با منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم  مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید. پیش از حضور در آزمون بایستی کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم از طریق سایت مربوط به مدارس تیزهوشان تهیه نمایند.

سهمیه های موجود در آزمون تیزهوشان نهم به دهم یکی از دغدغه‌های داوطلبان واجد شرایط سهمیه است که برخی گمان می‌کنند سهمیه های آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز مانند سهمیه‌های کنکور می‌باشد. برای پاسخ به این سوالات در ادامه به سهمیه مدارس تیزهوشان خواهیم پرداخت.

ضمناً داوطلبان باید توجه داشته باشند که شرایط برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم و سهمیه‌های آزمون تیزهوشان با مدارس نمونه دولتی متفاوت است و تنها نحوه ثبت‌نام این دو مدارس به هم شباهت دارد.

سهمیه چندقلوها

سهمیه چندقلوها تنها سهمیه موجود برای واجدین شرایط آزمون تیزهوشان نهم به دهم است. و سهمیه دیگری برای داوطلبان مدارس تیزهوشان درنظر گرفته نشده است. بر این اساس در صورتی که دانش‌آموزان چندقلو هم‌‌زاد (دوقلو یا بیشتر، هم‌جنس یا غیر‌هم‌جنس) در آزمون ورودی تیزهوشان نهم یه دهم به طور همزمان شرکت نمایند و در صورت پذیرش یکی از آنان، ديگري فقط به شرط کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز آزمون آخرین فرد پذیرفته شده، در مدرسه مورد تقاضا می‌تواند براساس اولویت‌های انتخابی خود، مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده، ثبت نام نماید.

شرایط و ضوابط مربوط به سهمیه چندقلوها

  1. اولويت‌ها و نوع مدرسه انتخابي دانش‌آموزان همجنس، مي‌بايست مشابه يکديگر باشند.
  2. اگر يکي از همزادان در رديف پذيرفته شدگان آزمون قرار گيرد، امکان قبولي سایر همزادان در اولويت‌هاي انتخابي خود و يا بهبود اولويت‌هاي انتخابي وي به شرطي فراهم مي‌شود که امتياز کف مدرسه قبولي جديد همزاد ديگر، بالاتر از امتياز کف مدرسۀ محل قبولي همزاد اول نباشد.
  3. به منظور بررسی و اعمال تسهیلات پذیرش دانش‌آموزان هم‌زاد (درصورت خوداظهاری)، پیش از اعلام نتیجه آزمون، امتیاز هم‌زاد بررسی شده و در صورت دارابودن حداقل امتیاز لازم، نام ایشان نیز مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده، در فهرست پذیرفته‌شدگان اعلام می‌شود.

سهمیه‌‌های خانواده فرهنگیان و سهمیه ایثارگران ارتباطی به سهمیه‌ آزمون تیزهوشان نداشته و تأثیری در پذیرش متقاضیان از طریق آزمون ورودی تیزهوشان نخواهد داشت.

سهمیه خانواده فرهنگیان مربوط به پذیرش مدارس البرز بوده و سهمیه ایثارگران مربوط به آزمون مدارس نمونه دولتی است.

سهمیه مدارس تیزهوشان

سهمیه دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان

دانش‌آموزانی که در مقطع متوسطه اول در مدارس تیزهوشان تحصیل نموده‌اند، براساس شرایط و ضوابط مدارس تیزهوشان از شرکت در آزمون ورودی پایه دهم معاف هستند و نیازی به شرکت در آزمون‌ تیزهوشان نهم به دهم ندارد.

پذيرش نهايي اين دسته از دانش‌آموزان در پايه دهم، منوط به احراز شرايط ادامه تحصيل در پايه نهم سال تحصیلی 99-1400 داشته و در صورت داشتن شرایط لازم ممانعتی برای پذیرش داوطلبان در مدارس تیزهوشان در پایه دهم وجود ندارد.

برای آگاهی از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

سهمیه دانش‌ آموزان مدارس تیزهوشان برای کنکور

اغلب افراد متقاضی مدارس تیزهوشان گمان می‌کنند که اگر در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند به آنها در کنکور امتیاز و یا سهمیه تعلق خواهد گرفت، که این تصور غلطی است. چند سالی است که به دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان سهمیه‌ای اختصاص داده نشده است و تنها تفاوت آنها با دیگر دانش‌آموزان بعضاً از حیث میزان اطلاعات علمی و تفاوت در شرایط آموزشی آنان است.

داوطلبان مدارس تیزهوشان باید توجه کنند آنچه با عنوان سهمیه المپیادهای علمی نام برده می‌شود، متفاوت است، هر یک از داوطلبان می‌توانند در المپیادهای علمی شرکت نموده و در صورت کسب رتبه، سهمیه المپیادهای علمی با توجه به شرایط و ضوابط مخصوص به المپیادهای علمی به آنها تعلق خواهد گرفت.

بسیاری از افراد ممکن است اطلاعات ثبت نامی که هنگام ثبت نام اشتباه وارد کرده و نیاز به ویرایش داشته باشد برای آگاهی از نحوه ویرایش می‌توانید مقاله مربوط به ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

 

1- سهمیه‌های آزمون تیزهوشان نهم به به دهم چیست ؟

 

تنها سهمیه موجود، سهمیه چند قلوهاست .

 

2- شرایط لازم برای اعمال سهمیه در آزمون تیزهوشان نهم چیست ؟

 

برای اعمال سهمیه چندقلوها، برخی شرایط در دفترچه مندرج است که پیشنهاد می‌شود برای آشنایی مقاله را تا پایان مطالعه نمایید .

 

3- آیا برای ورود به سایت تیزهوشان نهم نیاز به رمز همگام است ؟

 

بله .

 

3 نظرات
  1. Sara می گوید

    سلام ببخشین کارت بسیج در آزمون تیزهوشان تأثیر داره؟
    در معدل قبولی و یا ….؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      خیر

  2. ناشناس می گوید

    بسیارعالی عفرین خیلی ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.