سهمیه های آزمون دکتری 99

2
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
مرکز مشاوره باخه
جهت اطلاع از سهمیه‌های آزمون دکتری
 

مقطع دکتری در کشور ما به دو صورت بدون آزمون و با آزمون برگزار می‌گردد. اما عمده پذیرش داوطلبان دکتری بصورت با آزمون است. کنکور دکتری هرساله در کشور ما توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد. اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون دکتری به داوطلبان کمک می‌کند تا بتوانند برنامه‌ریزی مناسبی برای شرکت در کنکور داشته باشند. براساس تجربه کارشناسان مرکز مشاوره باخه عمده مشکلات داوطلبان در ثبت نام کنکور دکتری اعمال و ثبت سهمیه میباشد یعنی داوطلب دارای سهمیه باتوجه به تعدد گزینه های موجود به اشتباه سهمیه ای را انتخاب میکند که در انتها موجب از دست رفتن سهمیه ی کمکی میشود. لذا داوطلبان ثبت نام کنکور توسط این مقاله بطور کامل و بدرستی میتوانند کارهای مربوط به ثبت سهمیه های آزمون دکتری را در فرم ثبت نام انجام دهند.

سهمیه های آزمون دکتری 99

  1. سهمیه 5 درصد ایثارگری
  2. سهمیه 25 درصد ایثارگری
  3. سهمیه رزمندگان
  4. سهمیه مربیان

اگر داوطلبی قبلا با سهمیه های آزمون دکتری در دانشگاه روزانه پذیرفته شده باشد بدون درنظر گرفتن ثبت نام یا عدم ثبت نام آنان سهمیه‌شان قابل استفاده مجدد در این مقطع نیست.

سهمیه 5 درصد ایثارگران در کنکور دکتری 99

اشخاصی که میتوانند از سهمیه ایثارگر 5 درصد استفاده کنند شامل:

  • جانبازان زیر 25 درصد
  • همسر جانبازان زیر 25 درصد
  • فرزندان جانبازان زیر 25 درصد
  •  همسر رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه
  • فرزند رزمندگان باحداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه

نکته قابل تامل درباره این سهمیه این است که داوطلبان این سهمیه مشمول 5 درصد ظرفیت هر کد رشته محلی میباشند همچنین قابل ذکر است که داوطلبان صرفا از این سهمیه زمانی میتوانند استفاده کنند که 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی را کسب کنند تا این سهمیه برایشان اعمال گردد.

داوطلبان میبایست بدانند که فرزند و همسر رزمنده در صورت احراز شرایط فوق ملزم به ارائه کد رهگیری ایثارگری از ارگان اعزامی مربوطه هستند و باید در زمان ثبت نام کد را وارد سایت کنند.

داوطلبانی که کد رهگیری ایثارگری ندارند سهمیه برایشان اعمال نمیگردد و در صورت انتخاب سهمیه‌شان لغو میشود.

سهمیه 25 درصد ایثارگران در کنکور دکتری 99

اشخاصی که میتوانند از سهمیه ایثارگر 25 درصد استفاده کنند شامل:

  • همسر شهدا و مفقود الاثر
  • فرزندان شهدا و مفقود الاثر
  • همسر آرادگان
  • فرزندان آزادگان
  • جانبازان 25 درصد و بالاتر
  • همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر
  • فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر

داوطلبان دارای شرایط فوق مشمول 25 درصد ظرفیت هر کد رشته محلی میباشند و این ظرفیت صرفا به آنان اختصاص دارد.

درصورتیکه ظرفیت اعلام شده توسط مشمولان این سهمیه تکمیل نگردد به داوطلبان سهمیه 5 درصد واجد شرایط اعطا میشود.

داوطلبان در نظر داشته باشند پس از ثبت و اعمال سهمیه خود صرفا در صورتی میتوانند از سهمیه خود استفاده کنند که 70 درصد نمره اخرین فرد قبولی را کسب کنند در غیر این صورت سهمیه‌شان اعمال نمیگردد. همچنین داوطلبان پذیرفته شده در سهمیه 25 درصد در دانشگاه های شهریه پرداز از جمله : آزاد ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، نوبت دوم (شبانه) بصورت رایگان میباشد. پذیرفته شدگان دوره های پردیس خودگردان سراسری ، ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد اسلامی توسط سهمیه ایثارگران 25 درصد پرداخت شهریه معادل شهریه دانشگاه آزاد پرداخت میشود و ما بقی شهریه داوطلب را دانشجو میبایست پرداخت کند.

سهمیه های آزمون دکتریسهمیه رزمندگان کنکور دکتری 99

رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی میبایست حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب بصورت داوطلبانه در جبهه دفاع مقدس حضور داشته باشند تا بتوانند از این سهمیه استفاده کنند. نکته قابل تامل دررابطه بااین موضوع  این است که این سهمیه صرفا محصوص شخص رزمنده میباشد و وابستگان از جمله فرزند و همسر و… از این سهمیه نمیتوانند استفاده کنند.

داوطلبان مجاز به استفاده از سهمیه رزمندگان میبایست در هنگام ثبت نام کد رهگیری سهمیه خود را از ارگان مربوطه دریافت کنند تا بتوانند سهمیه خود را در کنکور ثبت کنند.

لازم به ذکر است که رزمنده داوطلب کنکور دکتری درصورتیکه قبلا از این سهمیه استفاده کرده باشد 6 ماه از سهمیه رزمندگی وی حذف خواهد شد. برای مثال داوطلب رزمنده ای با 12 ماه حضور داوطلبانه اگر در مقطع کارشناسی و ارشد از سهمیه خود استفاده کرده باشد دیگر برای مقطع دکتری نمیتواند از سهمیه خود استفاده کند. داوطلبانی که یکبار در مقطع کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته ،کارشناسی ارشد ناپیوسته استفاده کرده اند میبایست دارای 24 ماه حضور داوطلبانه در جبهه دفاع مقدس داشته باشند تا بتوانند از این سهمیه در مقطع دکتری استفاده کنند.

داوطلبانی که تا به حال از این سهمیه استفاده نکردند میتوانند با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه دفاع مقدس از این سهمیه استفاده کنند.

داوطلبان دارای این سهمیه میبایست در کنکور دکتری 80 درصد نمره اخرین فرد قبولی را کسب کنند تا این سهمیه برایشان اعمال گردد.

درصورت عدم کسب این حدنصاب سهمیه آنان اعمال نخواهد شد.

برای راهنمایی بیشتر درمورد سهمیه ها میتوانید از طریق شماره تماس های ثبت شده با مشاوران باخه در ارتباط باشید.

سهمیه مربیان کنکور دکتری 99

براساس قوانین عدالت آموزشی در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی به میزان 10 درصدسهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل 1 نفر) برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده  در گزینش آزاد اختصاص میابد. حدنصاب نمره در تمامی مراحل آزمون لطحاظ میشود. همچنین داوطلب دارای سهمیه مربیان در صورتی میتواند ادامه تحصیل دهد مه دانشگاه محل خدمت وی موافقت نماید. و درصورت موافقت داشنگاه محل خدمت ، پرداخت شهریه تحصیل مربی برعهده دانشگاه محل خدمت وی میباشد.

ثبت نام کنکور دکتری 99

داوطلبان کنکور دکتری برای شرکت در آزمون باید در تاریخ 6/ آذر ماه/ 98 الی 12/9/98 که توسط سازمان سنجش اعلام شده است با مراجعه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با تکمیل فرم اینترنتی و ارسال مدارک ثبت نام کرده و جهت شرکت در آزمون دکتری 99 آماده شود.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون دکتری میتوانید مقاله ثبت نام آزمون دکتری 99 را مطالعه کنید.

مرکز مشاوره باخه
جهت اطلاع از سهمیه‌های آزمون دکتری
 
2 نظرات
  1. Mahsannn می گوید

    بنده پدرم جانباز ۵ درصد هستن در روز ثبت نام آزمون دکتری گزینه فرزند جانباز زیر ۲۵ درصد زدم اما امروز سنجش پیام داده سهمیه شما از سوی ارگان تایید نشده آیا با توجه به اینکه بنده در روز ثبت نام کد رهگیری وارد نکردم باعث عدم تایید شده؟
    تشکر

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      خیر ربطی ندارد
      در اسرع وقت با کارشناسان (شماره های بالا) تماس بگیرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.