سهمیه شاغلین دانشگاه علمی کاربردی

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی این است که افرادی که در حین تحصیل مشغول به کار بوده و شاغل هستند می‌توانند با استفاده از سهمیه افراد شاغل دانشگاه علمی کاربردی از مزایای این طرح بهره‌مند گردند. اما استفاده از این سهمیه شاغلین دارای شرایط و ضوابطی است که در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان باید با دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نسبت به استفاده از آن اقدام نمایند.

ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی در خصوص سهمیه شاغلین دانشگاه علمی کاربردی و همچنین فرم سهمیه شاغل علمی کاربردی به شما ارائه نمائیم.

سهمیه شاغلین دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

دانشگاه علمی کاربردی با توجه به این موضوع که بسیاری از افرادی که در کشور ما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند به کار و فعالیت مشغول بوده و از این نظر برای ورود به دانشگاه و شرکت در کلاس‌ها با مشکل مواجه هستند از ادامه تحصیل محروم می‌گردند سهمیه‌ای را با عنوان سهمیه افراد شاغل در نظر گرفته که بر این اساس این افراد بتوانند بدون مشکل و همچنین نگرانی از کار و یا کلاس‌های دانشگاهی خود اقدام به ثبت نام و تحصیل نمایند.

بر اساس این قانون کسانی که در زمینه فعالیت کاری خود (شغلی که مشغول به فعالیت در آن هستند) در رشته‌ای مرتبط از این دانشگاه پذیرفته شوند می‌توانند با تکمیل فرم سهمیه شاغل در حین مراحل ثبت نام علمی کاربردی از مزایای این سهمیه برخورداد گردند.

در ادامه بر بررسی و توضیح مزایای استفاده از این سهمیه می پردازیم.

مزایای استفاده از سهمیه شاغلین در دانشگاه علمی کاربردی

استفاده از این طرح دارای دو مزیت بزرگ است:

1- برگزاری کلاس‌ها در روزهای پایانی هفته

2- بهره‌مندی از تخفیفات شهریه

برگزاری کلاس‌ها در روزهای پایانی هفته

بر اساس قوانین مندرج در دفترچه کسانی که از این طرح استفاده می‌نمایند برای عدم تداخل کلاس‌ها با فعالیت کاری دانشجو از برگزاری کلاس‌های آخر هفته و تعطیلات استفاده نمایند.

با توجه به مشکل اکثریت داوطلبان شاغل که متأسفانه بدلیل مشغله کاری در طول هفته امکان حضور در کلاس را ندارند می توان گفت بزرگترین مزیت سهمیه شاغلین برگزاری کلاس‌ها در پایان هفته و روزهای تعطیل است. بدین ترتیب دانشجویان مشکلی به جهت حضور در کلاس‌ها نخواهند داشت و دغدغه آنان برطرف خواهد شد.

بهره‌مندی از تخفیفات شهریه

مزیت دیگر این قانون تخفیفات شهریه ای است که برای دانشجویان شاغل درنظر گرفته می شود. دانشگاه علمی کاربردی برای دانشجویانی که از سهمیه شاغلین استفاده می نمایند به میزان 10 درصد تخفیف شهریه در نظر گرفته تا این دانشجویان به لحاظ پرداخت میزان شهریه کاردانی یا کارشناسی علمی کاربردی دچار مشکل نباشند.

شرایط استفاده از سهمیه شاغلین در دانشگاه علمی کاربردی

مانند دیگر سهمیه‌ها بهره‌مند شدن از این سهمیه نیز نیازمند دارا بودن شرایط و ضوابط استفاده از آن می‌باشد. شرایط استفاده از این طرح به شرح زیر است:

1- داوطلب باید در زمینه رشته‌ای که در دانشگاه مشغول به تحصیل در آن است شاغل باشد

می‌توان گفت که مهم‌ترین شرط لازم برای این موضوع مطابقت رشته دانشگاهی با شغل دواطلب است. زیرا در صورتیکه شغل داوطلب با رشته تحصیلی وی مطابقت نداشته باشند امکان استفاده از این سهمیه وجود ندارد.

2- تکمیل فرم سهمیه افراد شاغل دانشگاه علمی کاربردی

برای استفاده از سهمیه افراد شاغل طبق قوانین باید فرم مربوط به این طرح را دریافت نموده و به محل کار خود برده و آن را تکمیل نمائید. در واقع نیاز است تا محل کار شما تأئید نماید که شما در حال حاضر در آن مرکز مشغول فعالیت می‌باشید.

بدون تکمیل این فرم اجازه استفاده از این سهمیه برای شما وجود نداشته و شما به عنوان داوطلب عادی درنظر گرفته خواهید شد.

3- ارائه فرم سهمیه شاغلین به دانشگاه

پس از تکمیل فرم توسط محل کار، داوطلب باید این فرم را به دانشگاه برده و به آموزش رشته مربوطه تحویل دهد.

نحوه دریافت فرم سهمیه شاغل دانشگاه علمی کاربردی

این فرم همواره در مراکز علمی کاربردی سراسر کشور موجود است. همچنین در داخل دفترچه راهنمای علمی کاربردی نیز این فرم قرار داده شده است. ما نیز در این مقاله فرم استفاده از سهمیه شاغلین را برای دانلود در اختیار شما قرار داده‌ایم.

دانلود فرم سهمیه شاغلین دانشگاه علمی کاربردی

 

سوالات متداول

1- استفاده از سهمیه شاغلین دانشگاه علمی کاربردی چه مزایایی دارد ؟

 

شامل تخفیف شهریه و امکان برگزاری کلاس در تعطیلات آخر هفته می گردد .

2- شرط استفاده از سهمیه شاغلین چیست ؟

 

اشتغال به کار در رشته تحصیلی مربوطه در دانشگاه علمی کاربردی .

3- آیا در شانس قبولی فرد هم تأثیرگذار است ؟

 

خیر .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.