Dipcode.medu.ir|سایت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

0
زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

سامانه Dipcode.medu.ir برای دریافت کد سوابق تحصیلی ثبت نام در کنکور سراسری 1400 است. داوطلبان کنکور سراسری 1400 که مشمول قانون اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید در کنکور سراسری 1400 هستند. باید در زمان ثبت‌نام کنکور سراسری 1400 با در اختیار داشتن کد منطقه اخذ دیپلم خود و همچنین تاریخ تولد و کد ملی وارد سایت مربوط به سوابق تحصیلی شده و کد 16 رقمی را دریافت نمایید.

بدون دریافت کد سوابق تحصیلی ثبت‌نام امکان پذیر نمی‌باشد.

 

نحوه دریافت کد مربوط به سوابق تحصیلی از سایت Dipcode.medu.ir

داوطلبان شرکت در آزمون سراسری 1400 باید در ابتدا کد منطقه اخذ دیپلم و پیش دانشگاهی خود را دریافت و وارد سایت جمع‌آوری اطلاعات داوطلبان آزمون سراسری شده و اطلاعات درخواستی مورد نیاز برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود را وارد نمایید. پس از وارد شدن به سایت اطلاعات مربوط به نمرات امتحانات نهایی (کتبی) دیپلم و پیش دانشگاهی آنان قابل مشاهده است. در صورتی که این نمرات با نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلب مغایرت داشته باشد باید در قسمت ویرایش اقدام به ویرایش اطلاعات نمایند. در قسمت پایین صفحه کد 16 رقمی دانش‌آموز درج شده است. دانش‌آموزان باید این کد را در مراحل ثبت نام کنکور سراسری 1400 وارد نمایند. تا تأثیر معدل آنان در کنکور سراسری 1400 اعمال گردد.

کد 16 رقمی سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید کنکور سراسری 1400 در سایت dipcode.medu.ir

دریافت کد سوابق تمامی داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید از طریق سامانه Dipcode.medu.ir انجام می‌شود. دانش‌آموزانی که در حال تحصیل سال دوازدهم نظام جدید هستند، نمرات درسی آنها پس از برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه در داخل سامانه بارگذاری خواهد شد. تأثیر این نمرات به صورت درس به درس است و معدل کتبی سال دوازدهم نظام جدید یا معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم در کنکور تأثیری ندارد. در واقع نمرات هر درس نهائی دانش‌آموز در کنکور او تأثیرگذار است. اما این موضوع به اصطلاح تأثیر معدل در کنکور شناخته می‌شود.

دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش داوطلب کنکور سراسری 1400 مشمول قانون اعمال سوابق تحصیلی نمی‌شوند.

ویرایش اطلاعات در سایت dipcode.medu.ir

متأسفانه در بعضی موارد اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی دانش آموزان در سایت dipcode.medu.ir به اشتباه درج شده و نیاز به ویرایش دارد. تمام داوطلبان کنکور که مشمول قانون اعمال سوابق تحصیلی هستند در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 وارد این سایت می‌شوند. این افراد باید حتمأ نمرات و معدل درج شده در سایت مربوط به  سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی را مشاهده کرده و با کارنامه خود مطابقت دهند. لذا در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در نمرات کتبی نهائی و اطلاعات فردی داوطلب کنکور 1400 باید از طریق این سامانه نسبت به ویرایش اطلاعات و تصحیح آن اقدام نمایند.

سوالات متداول

1- سایت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی چیست ؟

 

. Dipcode.medu.ir

2- آیا امکان ویرایش اطلاعات در سایت سوابق تحصیلی وجود دارد ؟

 

بله .

3- آیا برای دریافت کد پیش دانشگاهی و دیپلم باید به سایت‌های متفاوتی مراجعه کنيد ؟

 

خير، برای دریافت هر دو کد باید به سایت جمع‌آوری سوابق تحصیلی مراجعه کرد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.