سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

10
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

بعلت وجود رشته های مختلف و متنوع در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بصورت بدون آزمون و همچنین واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور هرساله متقاضیان زیادی قصد ثبت نام و ورود به دانشگاه علمی کاربردی را دارند. به همین خاطر آشنایی با سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله نکات مهم در خصوص سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را به شما ارائه می کنیم.

آشنایی با سایت ثبت نام بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

بسیاری از داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی سردرگم بوده و اطلاعی از این که اقدامات مربوط به ثبت نام از چه طریق (حضوری یا غیر حضوری) و در کدام سایت و با چه روشی انجام می شود ندارند.

موضوع ثبت نام  در این دانشگاه را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد.

1- ورودی مهر ماه

2- ورودی بهمن ماه

ثبت نام ورودی مهر ماه بصورت اینترنتی انجام می گردد در صورتیکه در بهمن ماه (نیسمال دوم) بصورت حضوری است. پس بنابراین در ابتدا این موضوع را باید بدانیم که تنها برای ورود به رشته های پذیرش مهر ماه باید وارد سایت شویم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

ثبت نام برای ورودی بهمن ماه بصورت حضوری انجام می شود

اما توجه داشته باشید که برای انجام ثبت نام ورودی بهمن ماه نیازی به ورود به سایت نداشته باشید اما برای مشاهده اطلاعیه و تاریخ مراجعه به دانشگاه و همچنین رشته های موجود باید وارد سایت شده و از این طریق اطلاعات لازم را بدست آورید.

اما مسئله بعدی سایت ثبت نام است. بسیاری از افراد فکر می کنند که برای انجام ثبت نام باید وارد سایت اصلی دانشگاه شوند. درصورتیکه اصلاً هیچ ثبت نامی در سایت اصلی دانشگاه انجام نمی گردد. متولی اصلی سنجش داوطلبان سازمان سنجش آموزش کشور است. این سازمان هرسال پس از بررسی رشته های و واحد های دانشگاهی اقدام به انتشار اطلاعیه و همچنین دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی می نماید.

پس از مشخص شدن رشته ها و انتشار دفترچه افراد می توانند وارد لینک ثبت نام در داخل سایت سنجش شده و مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایند.

نحوه ورود به سایت ثبت نام بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

برای ورود به مراحل ثبت نام علمی کاربردی در ابتدا باید وارد لینک مربوط به خرید کارت اعتباری شده و پس از پرداخت هزینه مورد نیاز برای خرید کارت شماره سریال را دریافت نموده و در محل مورد نظر وارد نمائید.

توجه داشته باشید که بدون خرید کارت اعتباری امکان ورود به سایت برای انجام مراحل نمی باشد. معمولاً لینک خرید کارت همزمان با لینک ثبت نام در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

پس از وارد شدن به سایت شما باید مراحل ثبت نام در رشته های دانشگاه علمی کاربردی را طی نموده و از ثبت نام خود یک رسید دریافت نمائید. این رسید باید تا زمان اعلام نتایج نهائی نزد شما نگه داری شود.

زمان ورود به سایت ثبت نام بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

یکی از مهم ترین موضوعات و سوالاتی که برای اکثریت افرادی که می خواهند ثبت نام نمایند پیش می آید بحث زمان ورود به سایت سنجش است. این که اطلاعیه چه زمانی منتشر می گردد و یا این که پس از انتشار اطلاعیه برای انتخاب رشته چه زمانی می توان دفترچه را دانلود کرده و وارد سایت شد؟

زمان انتشار اطلاعیه برای ورودی مهر ماه در بازه زمانی مرداد است. کسانی که می خواهند در مهر ماه از جمله دانشجویان ورود به دانشگاه علمی کاربردی باشند باید در مرداد ماه از طریق پیگیری اخبار به دنبال اطلاعیه ثبت نام باشند.

اطلاعیه ثبت نام ورودی بهمن ماه نیز حدود دی ماه تا بهمن ماه منتشر می گردد. برای مشاهده اطلاعیه نیمسال دوم نیز باید وارد سامانه سازمان سنجش شد.

سوالات متداول

1- سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چیست ؟

 

سایت سازمان سنجش .

2- آیا برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی نیاز به شرکت در آزمون ورودی است ؟

 

خیر پذیرش دانشگاه علمی کاربردی بصورت بدون آزمون است .

3- در صورت پایان مهلت ثبت نام چه باید کرد ؟

 

در اینصورت می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه ارتباط برقرار نمائید .

 

10 نظرات
  1. s.a می گوید

    سلام من قبلا ۲ترم کارشناسی عمران خوندم و بعد انصراف دادم الان میخوام دوباره ادامه بدم میشه راهنمایی کنید

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      موارد متعددی برای راهنمایی وجود دارد:
      نظام وظیفه
      تطبیق واحد
      بازگشت به تحصیل
      هزینه های انصراف و راه های عدم پرداخت
      لطفا با کارشناسان تماس بگیرید

  2. Negin می گوید

    سلام کارشناسی مترجمی زبان شیراز جهاد دانشگاهی هزینه هر ترم چقدر هست ؟و ثبت نام مهر ماه ۱۴۰۰ از کی شروع میشه؟لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      سلام
      زمان ثبت نام متاسفانه مشخص نیست.

  3. Z می گوید

    سلام کارشناسی عکاسی خبر و حرفه ای دانشگاه نجف اباد چنده هزینش؟

    1. ADMIN می گوید

      حدود ترمی 800 تا 1/300

  4. مجتبی می گوید

    سلام ثبت نام مهرماه تموم شده یا هس هنوز؟

    1. ADMIN می گوید

      تمام شد

  5. ناشناس می گوید

    سلام کارشناسی حقوق ثبت هست دردانشگاه شما

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      کدام واحد دانشگاه علمی کاربردی را مد نظر دارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.