زمان ثبت نام کنکور سراسری 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

زمان ثبت نام کنکور سراسری هرساله یکی از دغدغه‌ها و استرس‌های داوطلبان واجد شرایط کنکور می‌باشد. آنچه می‌بایستی به آن توجه کرد داوطلبان می‌توانند با دیدی صحیح و کسب اطلاعات لازم درباره چگونگی ثبت نام ، زمان ثبت نام کنکور  و … به تمام دغدغه‌های خود درباره کنکور سراسری 99 خاتمه دهند.

البته علاوه بر موارد گفته شده، این مسیر نیاز به راهنما دارد که مرکز مشاوره باخه شما را در این مسیر تنها نخواهد گذاشت.

در این مقاله سعی شده است تا به طور کامل به یکی از دغدغه های داوطلبان یعنی زمان ثبت نام کنکور سراسری 99 پاسخ داده شود پس تا پایان همراه ما باشید.

زمان ثبت‌نام کنکور سراسری 99

زمان ثبت نام کنکور سراسری هر ساله با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌پذیرد. این زمان هر سال از طریق دفترچه ثبت نام کنکور که قبل از ثبت نام کنکور با دیگر جزئیات ثبت‌نام انتشار می‌یابد اعلام خواهد شد. بازه‌ی زمانی ثبت نام کنکور سراسری 99 امسال در تاریخ 98/11/16 تا 98/11/24 می‌باشد.

سایت ثبت‌نام کنکور سراسری 99

در ابتدا می‌بایستی دفترچه کنکور سراسری را دریافت و مطالعه کرده و پس از اطلاع از تمام شرایط و ضوابط و آماده نمودن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری وارد سایت سازمان سنجش شوید، سپس کارت اعتباری لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 99 را خریداری نموده و پس از تکمیل فرم لازم و انتخاب نظام آموزشی خود و در صورت داشتن سهمیه وارد کردن نوع سهمیه و کد سهمیه ثبت نام خود را به اتمام رسانید.

نکته مهم برای ثبت نام که سؤال بسیاری از داوطلبان می‌باشد چگونگی دریافت کد سوابق تحصیلی است.

برای دریافت اطلاعات جامع بیشتر می‌توانید مقاله مربوط به کد سوابق تحصیلی را مطالعه کنید.

گروه های آزمایشی کنکور سراسری 99

هرساله در زمان ثبت نام کنکور سراسری با سه گروه اصلی، علوم انسانی، ریاضی فیزیک، علوم تجربی و دو گروه فرعی هنر و زبان انجام می‌شود. داوطلبان شرکت در کنکور سراسری می‌بایستی توجه نمایند در صورتی که در یکی از گروه های اصلی ثبت نام نمایند می‌توانند یک گروه فرعی نیز انتخاب نمایند اما ثبت نام در دو گروه اصلی امکان پذیر نخواهد بود.

محرومیت از ثبت نام کنکور سراسری 99

برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی ممکن است از تحصیل در دانشگاه محروم شوند و نتوانند در رشته و دانشگاه مدنظر خود تحصیل کنند. برخی از این عوامل به شرح زیر می‌باشد:

  • تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری 98 سال قبل شرکت کرده‌اند و در یک دانشگاه روزانه قبول شده‌اند حق شرکت در کنکور 99 را دارند ولی حق انتخاب دانشگاه‌های روزانه و پذیرش در آن ها را ندارند.
  • دانشجویان مردی که به هر دلیلی از دانشگاه اخراج شده‌اند و دیگر از معافیت تحصیلی برخوردار نمی‌باشند تا زمانی که تکلیف نظام وظیفه و سربازی خود را مشخص نکنند از شرکت در کنکور سراسری 99 محروم می‌باشند.
  • متقاضیانی که از نظر نظام وظیفه مشکل دارند از شرکت در کنکور محروم می‌باشند و تا زمانی که مشکل نظام وظیفه خود را حل نکنند حق شرکت در کنکور را ندارند.

لازم به ذکر است که این افراد می‌توانند در زمان ثبت نام در آزمون سراسری 99 ثبت نام خود را انجام دهند ما در صورت انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه مورد نظر امکان ثبت نام را ندارند.

برای دریافت اطلاعاتی کامل در این باره می‌توانید مقاله محرومیت کنکور سراسری را مطالعه کنید.

شرایط رفع محرومیت از ثبت نام کنکور سراسری 99

کسانی که در کنکور سراسری 98 شرکت نموده و در دوره‌های روزانه پذیرفته شده‌اند با توجه به قانون این افراد از ثبت نام در دوره‌های روزانه محروم می‌باشند اما در برخی از موارد اگر متقاضی دلایل منطقی داشته باشد می‌تواند از طریق درخواست به سازمان سنجش جهت رفع محرومیت خود اقدام کند. در صورت رفع محرومیت می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور سراسری 99 ثبت نام خود را انجام دهند.

اگر شما به دلایل ذکر شده در بالا از شرکت در کنکور سراسری محروم می‌باشید و رفع محرومیت هم نمی‌توانید انجام دهید، ولی همچنان قصد شرکت در کنکور سراسری را دارید در صورت شرکت و قبولی در دانشگاه از ادامه تحصیل جلوگیری شده و حق تحصیل را ندارید. اما این محرومیت برای قبولی در دوره‌های روزانه است و شما می‌توانید در زمان ثبت نام کنکور سراسری 99 ثبت نام خود را انجام داده اما در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 99 دوره‌های روزانه را انتخاب نکنید.

سهمیه‌های کنکور سراسری 99

داوطلبان می‌توانند برای تسهیل روند پذیرش در کنکور سراسری در صورت دارا بودن شرایط مورد نیاز اقدام به استفاده‌ از سهمیه‌ های موجود در کنکور سراسری 99 نموده تا از مزایای این سهمیه‌ها بهره‌مند گردند.

1-سهمیه رزمندگان: رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه بصورت متوالی یا متناوب

2-سهمیه ایثارگران 25 درصدی: همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

3-سهمیه ایثارگران 5 درصدی: جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه

4-سهمیه خانواده شهدا: پدر، مادر، خواهر و برادر معزز شهدا

شما باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری 99 سهمیه خود را درج نمائید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.