زمان ثبت نام آزمون دکتری

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

آزمون دکتری به منظور ورود علاقه مندان به دانشگاه‌های سراسری و آزاد در 7 گروه آموزشی برگزار می‌شود. علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع دکتری باید به منظور پذیرش در دانشگاه در موعد مقرر که طبق روال سال‌های گذشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود نسبت بر ثبت نام کنکور دکتری اقدام کنند. با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته کلیه داوطلبان دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی باید در آزمونی که به صورت هماهنگ برگزار می‌شود شرکت کنند. در این مقاله قصد داریم زمان ثبت نام آزمون دکتری را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

زمان ثبت نام دکتری

سازمان سنجش مسئول برگزاری کنکور دکترا برای داوطلبان تمام دانشگاه‌های سراسری و آزاد می‌باشد که هر ساله زمان ثبت نام، خرید کارت، ارائه دفترچه و زمان برگزاری آزمون را در سایت خود به نشانی sanjesh.org می‌کند.

دفترچه

داوطلبان به منظور آگاهی از زمان ثبت نام، شرایط شرکت در آزمون و کد رشته محل های آزمون دکتری نیاز‌مند دفترچه راهنمای راهنمای آزمون می‌باشند که طبق روال هر سال یک روز قبل از شروع ثبت نام آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.دف

ثبت نام

داوطلبان کنکور دکتری برای شرکت در آزمون باید در تاریخ 6/ آذر ماه/ 98 الی 12/آذر ماه/98 که توسط سازمان سنجش اعلام شده است با مراجعه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با تکمیل فرم اینترنتی و ارسال مدارک ثبت نام کرده و جهت شرکت در آزمون دکتری 99 آماده شود.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون دکتری میتوانید مقاله ثبت نام آزمون دکتری 99 را مطالعه کنید.

مهلت مجدد ثبت‌نام

آزمون دکتری طبق روال سالیان گذشته  در اسفند ماه برگزار می‌شود که برای شرکت در این آزمون داوطلبان موظف هستند در تاریخی که ذکر شد با مراجعه به سایت سازمان سنجش مراحل ثبت نام را به صورت کامل انجام دهند. سازمان سنجش بعد از اتمام مهلت ثبت نام زمانی را به عنوان تمدید مهلت ثبت نام برای متقاضیانی که بنا به هر دلیلی موقق به تکمیل تمامی مراحل ثبت نام نشده‌اند در نظر می‌گیرد. توجه داشته باشید که اگر داوطلبی از بازه زمانی ثبت نام مجدد به هر دلیلی جا بماند و موفق به ثبت نام نشوند دیگر نمی‌توانند در این آزمون نام نویسی کنند.

ویرایش اطلاعات

سازمان سنجش هر ساله در سه بازه زمانی امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری را به متقاضیانی که در وارد کردن اطلاعات خود دچار مشکل شده‌اند اجازه می‌‌دهد تا در زمان اعلامی اطلاعات خود را ویرایش کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری

در مدت زمان ثبت نام آزمون دکتری اگر داوطلبان در وارد کردن اطلاعات خود متوجه بروز مشکل شوند و یا اطلاعات را نادرست وارد کنند با مراجعه به سایت سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات را دارند.

با توجه به اهمیت معدل مقطع کارشناسی ارشد در آزمون دکتری به متقاضیان توصیه می کنیم در درج این نمره نهایت دقت خود را به کار گیرند و در صورت وجود خطا حتما نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند.

زمان تمدید مهلت ثبت نام

در بازه زمانی تمدید مهلت ثبت نام داوطلبان میتوانند مانند زمان ثبت نام اگر متوجه اشتباهی در وارد کردن اطلاعات خود شدند با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

زمان دریافت کارت ورد به جلسه

در زمان ثبت نام کارت ورود به جلسه که در نیمه اول اسفند ماه میباشد فقط امکان ویرایش برخی از اطلاعات وجود دارد، مثل:

  • نام خانوادگی و نام
  • سال تولد
  • شماره شناسنامه
  • كد ملی
  • معدل مقطع كارشناسی
  • تاریخ فارغ التحصیلی مقطع كارشناسی
  • موسسه فارغ التحصیلی مقطع كارشناسی
  • معدل مقطع كارشناسی ارشد
  • تاریخ فارغ‌ التحصیلی كارشناسی‌ ارشد
  • موسسه فارغ‌ التحصیلی كارشناسی‌ ارشد
  • هیات علمی ( مربی ، آموزشی ، رسمی ) و دانشگاه محل خدمت مربیان آموزشی رسمی

برای ویرایش اطلاعاتی مثل جنسیت و یا معلولیت داوطلبان باید به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند.

مرکز مشاوره باخه
جهت آگاهی از زمان ثبت نام آزمون دکتری
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.