زمان برگزاری کنکور دکتری 99

1
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مرکز مشاوره باخه
برای داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور دکتری 99 را دارند
 

برای داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور دکتری 99 را دارند اطلاع از زمان کنکور دکتری 99 بسیار حائز اهمیت است. افراد با اطلاع داشتن از زمان بندی می‌توانند برنامه ریزی مناسبی برای این آزمون داشته باشند. کنکور دکتری دارای چند مرحله بوده که ما به تمامی آنها اشاره خواهیم نمود. در ابتدا یک برنامه کلی از کنکور دکتری به شرح زیر به شما ارائه می‌کنیم:

  1. مشاهده اطلاعیه ثبت نام دکتری 99
  2. دریافت دفترچه راهنمای دکتری 99
  3. ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری 99
  4. کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 99
  5. برگزاری آزمون دکتری 99
  6. اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99
  7. انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد 99
  8. اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 99
  9. اعلام نتایج نهائی دکتری سراسری و آزاد 99

مشاهده اطلاعیه ثبت نام دکتری 99

هرسال حدود یک هفته قبل از برگزاری آزمون دکتری سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه در بخش مربوط به دکتری تخصصی در سایت خود شرایط و نحوه ثبت نام در کنکور دکتری را به داوطلبین اطلاع می‌دهد. انتشار این اطلاعیه به معنی فراخوان عمومی زمان ثبت نام کنکور دکتری 99 بوده و افرادی که داوطلب این آزمون هستند از این به آنها اطلاع رسانی خواهد شد. نکته مهم این که معمولاً در این مرحله دفترچه ثبت نام کنکور دکتری منتشر نمی‌گردد.

مطالعه اطلاعیه ثبت نام کنکور دکتری 99 به داوطلبین کمک زیادی خواهد کرد.

دریافت دفترچه راهنمای دکتری 99

دفترچه راهنمای کنکور دکتری 1399 در روز ابتدایی ثبت نام و یا یک روز قبل از شروع ثبت نام بر روی سامانه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. توصیه ما به همه داوطلبین دریافت و مطالعه این دفترچه راهنما می‌باشد. مطالعه دفترچه راهنمای کنکور دکتری 99 می‌تواند به شما عزیزان اطلاعات خوبی بدهد. اما اگر به هر دلیل موفق به مطالعه کامل دفترچه نمی‌شوید به مطالبی که ما در این مقاله ذکر می‌کنیم توجه نمائید.

افراد مجاز به ثبت نام

داوطلبین حتما باید این بخش را مطالعه نموده و نسبت به قوانین مربوط به شرایط و ضوابط ثبت نام اطلاع پیدا نمایند. ما به شما توصیه می‌نماییم تا مقاله مربوط به شرایط و ضوابط کنکور دکتری را مطالعه نمائید.

روش ثبت نام

در بخشی از دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری 99 مراحل کامل ثبت نام اینترنتی را منتشر کرده‌اند. افراد می‌توانند با مطالعه این بخش روش کامل ثبت نام را مشاهده نمایند.

سهمیه‌های داوطلبین کنکور دکتری 99

در داخل دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری 99 بخشی در خصوص سهمیه‌های موجود در آزمون دکتری موجود است که به تشریح سهمیه‌های موجود در کنکور دکتری می‌پردازد. هرکدام از داوطلبین که دارای شرایط و ضوابط مربوطه به این سهمیه‌ها می‌باشند می‌توانند با درج اطلاعات مربوط به سهمیه خود از امتیازات موجود بهره‌مند گردند.

الف)سهمیه ایثارگران 25 درصدی

ب)سهمیه ایثارگران 5 درصدی

ج)سهمیه رزمندگان

د)سهمیه استعدادهای درخشان

ه)سهمیه مربیان

شما می‌توانید مقاله مربوط به سهمیه‌های کنکور دکتری 99 را در سایت ما مطالعه کنید. اطلاعات کامل در خصوص سهمیه‌ها، شرایط و ضوابط آن و نحوه اعمال این سهمیه‌ها در این مقاله توضیح داده شده است.

انتخاب مجموعه امتحانی

رشته‌های کنکور دکتری 99 به گروه‌های زیر تقسیم بندی می‌شود:

  • گروه علوم انسانی
  • گروه علوم پایه
  • گروه فنی و مهندسی
  • گروه کشاورزی و منابع طبیعی
  • هنر
  • دامپزشکی
  • زبان

هر کدام از این گروه‌ها شامل رشته‌های مختلفی هستند که داوطلبان باید با مطالعه این دفترچه راهنما رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.

تکمیل فرم پیش ثبت نام کنکور دکتری 99

متقاضیان می‌توانند فرم پیش نویس ثبت نام کنکور دکتری 99 را در انتهای دفترچه تکمیل نموده و از اطلاعات لازم برای ثبت نام اطلاع حاصل نمایند. آنها می‌توانند در صورت نیاز این فرم را پر نموده تا اطلاعات خود را به جهت وارد نمودن در سایت آماده کنند.

ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری 99

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام اینترنتی کنکور دکتری 99 در تاریخ 98/09/06 تا 98/09/12 انجام خواهد شد. داوطلبین باید در این تاریخ با ورود به سامانه ثبت نام خود را به صورت اینترنی انجام دهند. ثبت نام دانشگاه سراسری و آزاد در یک مرحله و بصورت مشترک انجام می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با مراحل ثبت نام اینترنتی کنکور دکتری 99 شما می‌توانید مقاله ثبت نام کنکور دکتری 99 را مشاهده نمائید.

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 99

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری حدود یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون دکتری برروی سامانه سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت شده و از قسمت مربوطه کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

داوطلبین باید در صورت مشاهده هرگونه مغایرت اطلاعات نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایند.

شما می‌توانید با مطالعه مقاله ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور دکتری اطلاعات خوبی در این زمینه کسب نمائید.

 

زمان کنکور دکتری 99

زمان کنکور دکتری 99 در تاریخ جمعه 98/12/09 است. افراد با مشاهده کارت ورود به جلسه خود زمان و مکان برگزاری آزمون را مشاهده می‌نمایند.

اطلاعات ثبت نامی، سوابق آموزشی، اطلاعات مربوط به سهمیه و رشته امتحانی جزو مواردی است که در کارت ورود به جلسه ذکر شده است.

زمان برگزاری آزمون دکتری 99اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99

نتایج آزمون دکتری در دو مرحله انجام می‌پذیرد. در مرحله اول برای داوطلبانی که در کنکور دکتری 99 شرکت نموده‌اند کارنامه‌ای حاوی اطلاعات آزمونی داوطلب درج منتشر می‌گردد. پس از انتشار این کارنامه داوطلبین باید انتخاب رشته محل انجام داده و بصورت اینترنتی انتخاب‌های خود را وارد نمایند. نکته قابل توجه این است که انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد مجزا می‌باشد.

انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد جداگانه انجام خواهد شد.

افراد برای انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و برای انتخاب رشته دانشگاه‌های آزاد به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. هدف از انجام این انتخاب رشته دعوت شدن به مصاحبه است. بنابراین داوطلبین باید تراز خود را با حدنصاب‌های دعوت به مصاحبه در دانشگاه‌های مختلف مقایسه نموده و بر این اساس انتخاب رشته نمایند. انتخاب رشته یک امر مهم و حساس و تأثیرگزار است. توصیه می‌کنیم مقاله انتخاب رشته دکتری را در سایت ما مطالعه نمائید.

انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد 99

داوطلبین کنکور دکتری 99 باید با توجه به نتایج اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور انتخاب رشته اینترنتی انجام دهند. در انتخاب رشته مشاوره با یک کارشناس مجرب در این زمینه می‌تواند کمک زیادی در این زمینه به شما انجام دهد. داوطلبین پس از انجام انتخاب رشته در موعد مقرر که تاریخ آن توسط سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد باید رسید انتخاب رشته اینترنتی خود را دریافت نمایند.

رسید انتخاب رشته اینترنتی شامل اطلاعاتی مانند شماره پرونده و کدپیگیری بوده که افراد باید آن را تا اعلام نتایج نهائی نزد خود نگه دارند

اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 99

نتایج انتخاب رشته اینترنتی افراد حدود دو هفته پس از پایان مهلت زمانی انتخاب رشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی اعلام خواهد شد. افرادی که در انتخاب‌های خود در دانشگاه‌های مختلف دعوت به مصاحبه شده‌اند باید اقدامات مربوط به شرکت در مرحله مصاحبه کنکور دکتری 99 را انجام دهند. این مراحل شامل موارد زیر است:

1- مشاهده نتیجه منتشر شده توسط سازمان سنجش و دانشگاه آزاد

2- مراجعه به سایت دانشگاه‌هایی که در آن دعوت به مصاحبه شده‌اید.

3- بارگزاری مدارک مورد نیاز مصاحبه دکتری و پرداخت هزینه مصاحبه در سایت

4- شرکت در مصاحبه در تاریخ اعلامی از سوی دانشگاه

درصورت داشتن سوالاتی در مورد مصاحبه کنکور دکتری دانشگاه آزاد 99 و مصاحبه دکتری سراسری 99 میتوانید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

اعلام نتایج نهائی دکتری سراسری و آزاد 99

نتایج نهائی کنکور دکتری 99 در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

در نهایت افرادی که بعنوان قبول نهائی اعلام شده باشند باید به دانشگاه مربوطه به جهت انجام مراحل ثبت نام شروع به تحصیل مراجعه نمایند.

مشاورین  مرکز مشاوره باخه پس از مشخص شدن نتایج نهائی، اطلاع رسانی خواهند نمود.

مرکز مشاوره باخه
برای داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور دکتری 99 را دارند
 

1 نظر
  1. پیراسیس می گوید

    خیلی مطلب خوبی بود. ممنون از به اشتراک گزاری.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.