زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هرساله به صورت هماهنگ در سراسر کشور برای ورود دانش‌آموزان واجد شرایط به مقطع متوسطه اول می‌باشد. با توجه به تغییرات ایجاد شده در سال گذشته ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم و ثبت نام مدارس نمونه دولتی به صورت هماهنگ و از طریق سامانه ( hoosh.medu.ir ) انجام می‌شود، همچنین آزمون‌ها نیز به صورت هماهنگ در یک روز برگزار می‌شود. در این مقاله قصد داریم زمان برگزاری آزمون استعدادهای درخشان ششم سمپاد را در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

داوطلبان برای دریافت دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان می‌توانند مقاله دریافت دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم را مطالعه کنند.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم باید در بازه زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم با مراجعه به سایت ( hoosh.medu.ir ) اقدام به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی نموده و پس از پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در تاریخ تعیین شده در جلسه آزمون حضور یابند. همچنین داوطلبان چند روز قبل از برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پایه هفتم باید به سایت ذکر شده جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم مراجعه کنند.

با توجه به تغییرات ایجاد شده توسط مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در جهت تغییر بازه زمانی ثبت نام آزمون، آزمون ورودی پایه هفتم سال 1400 از 11 فروردین 1400 لغایت 25 فروردین 1400 و به مدت 15 روز تعیین شده است و قابل تمدید نمی‌باشد. پیشنهاد می‌شود کلیه داوطلبان این آزمون حتماً در روزهای ابتدایی ثبت نام نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند تا در روزهای پایانی با مشکلاتی اعم از شلوغی سامانه مواجه نشوند.

توصیه های قبل از زمان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

به داوطلبان توصیه می‌شود که قبل از برگزاری و شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان حتماً موارد زیر را رعایت کنند.

  1. یک تا نیم ساعت قبل از زمان برگزاری آزمون استعدادهای درخشان ششم در محل حاضر باشید.
  2. با توجه به طولانی بودن زمان آزمون برای دانش‌آموز خود یک بطری شربت آبلیمو عسل و چند عدد خرما تهیه فرمایید.
  3. دانش‌آموز از مصرف زیاد آشامیدنی از شب قبل پرهیز کند. این موضوع را جدی بگیرید بیشتر اتلاف وقت دانش‌آموزان در جلسه آزمون استفاده مکرر از سرویس بهداشتی است.
  4. با فرزند خود صحبت کنید، تا استرس آن‌ها کاسته شود. یادمان باشد این آزمون  جدی‌ترین آزمون آن‌ها تا این مرحله تحصیلی می‌باشد. تاکید کنید در صورت سخت بودن سوالات برای بقیه هم سخت است.
  5. روز قبل از آزمون درس خواندن را رها کنند و به فعالیت بدنی کم خطری نظیر رفتن به بوستان یا استخر با خانواده بپردارد.

یادمان باشد نتیجه تمام زحمات خود را در این چند دقیقه آزمون میتوانیم بگیریم . پس نکات بالا را جدی بگیرید.

شایان ذکر است، برخی از افراد هنگام درج اطلاعات ثبت نامی خود، برخی اطلاعات را اشتباه وارد کرده و احتیاج به ویرایش دارند، برای آگاهی از نحوه ویرایش ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

توصیه های بعد از زمان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

داوطلبان عزیز باید توجه داشته باشند که به دلیل سختی آزمون ورودی پایه هفتم و همچنین زیاد بودن داوطلبان این آزمون باید بعد از زمان برگزاری آزمون از شرایط پذیرش دیگر مدارس مثل: ( مدارس نمونه دولتی، مدارس شاهد و … ) آگاه باشند تا در صورت عدم پذیرش و قبولی در مدارس تیزهوشان فرصت ثبت نام دردیگر مدارس را از دست ندهند.

سهمیه مدارس تیزهوشان

تنها سهمیه آزمون ورودی پایه ششم به هفتم مدارس تیزهوشان سهمیه چندقلوها برای واجدین شرایط آزمون تیزهوشان ششم به هفتم است. و سهمیه دیگری برای داوطلبان مدارس تیزهوشان درنظر گرفته نشده است. بر این اساس در صورتی که دانش‌آموزان چندقلو هم‌‌زاد (دوقلو یا بیشتر، هم‌جنس یا غیر‌هم‌جنس) در زمان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به طور همزمان شرکت نمایند و در صورت پذیرش یکی از آنان، ديگري فقط به شرط کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز آزمون آخرین فرد پذیرفته شده، در مدرسه مورد تقاضا می‌تواند براساس اولویت‌های انتخابی خود، مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده، ثبت نام نماید.

سوالات متداول

1- زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در چه تاریخی است ؟

 

این آزمون اغلب در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود .

2- سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم چیست ؟

 

. hoosh.medu.ir

3- آیا برای ورود به سایت تیزهوشان ششم نیاز به رمز همگام است ؟

 

بله .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.