زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان می‌توانند کارنامه کنکور کارشناسی ارشد خود را مشاهده نمایند و برحسب نمره قبولی کسب کرده، از طریق فرم‌های انتخاب رشته، کد رشته‌ محل‌های مورد نظر خود را انتخاب نمایند، پس از انتخاب رشته کارشناسی ارشد که داوطلبان حق انتخاب 100 اولویت را دارند. نتایج نهایی کارشناسی ارشد در بازه زمانی اوایل تا اواسط شهریور ماه از طریق سایت انتخاب رشته ارشد که به آدرس sanjesh.org است، قابل مشاهده می‌باشد.

سازمان سنجش آموزش کشور از طریق اعلام نتایج مجاز و یا غیرمجاز بودن داوطلبان را مشخص می‌کند و از این طریق افراد می‌توانند عملکرد علمی خود در آزمون را مشاهده نمایند. در صورتی که داوطلبی در دو گروه ثبت‌نام کرده باشند، (اصلی یا شناور) در سایت سازمان سنجش یک کارنامه برای آنها صادر شده و در یک زمان قابل مشاهده می‌باشد.

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد

نتایج اولیه ارشد یک ماه پس از برگزاری آزمون و تقریبا در بازه زمانی اواسط شهریور تا اوایل مهر در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده می‌باشد. ضمناً قابل ذکر است زمان اعلام نتایج کاملا به زمان برگزاری آزمون بستگی دارد که هرسال برحسب شرایط مختلف زمان برگزاری متفاوت است. پس از اعلام نتایج اولیه بایستی داوطلبان از طریق مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد و اطلاع از ضوابط و شرایط لازم برای انتخاب رشته، در زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نسبت به تکمیل فرم پیش نویس ارشد اقدام نمایند. پس از انتخاب رشته بایستی داوطلبان منتظر اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد و مشخص شدن رشته و دانشگاه قبولی خود باشند.

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد و همچنین دریافت کارنامه نهایی ارشد مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه ارشد

داوطلبان برای مشاهده نتایج اولیه بایستی وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و مراحل زیر را طی نمایید:

مرحله اول: پس از ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور از طریق منوی سمت چپ روی قسمت کارشناسی ارشد کلیک نمایید

مرحله دوم: پس از کلیک بر روی قسمت کارشناسی ارشد، صفحه‌ای مانند عکس زیر مشاهده خواهید کرد که بایستی بر روی لینک مربوط به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته کلیک کنید. توجه داشته باشید تا این مرحله به  پرداخت هزینه انتخاب رشته ارشد و همچنین ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد شباهت دارد.

مرحله سوم: از طریق قسمت سمت راست صفحه گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم: پس از ورود به سیستم از طریق دو روشی که در زیر می‌بینید (شماره پرونده ، کد ملی و سال تولد/ شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام) و اطلاعات مورد نظر خواسته شده را تکمیل نمایید. و به سیستم وارد شوید

مرحله پنجم: بر روی گزینه مربوط به مشاهده کارنامه اولیه کلیک کنید و کارنامه خود را دریافت نمایید، در بخش بعدی نکات مهم و همچنین بخش‌های مختلف یک کارنامه بررسی شده است.

بخش‌های مختلف کارنامه اولیه ارشد

کارنامه اولیه ارشد شامل دروس امتحانی، رتبه و تراز داوطلب، رتبه در هر کد ضریب، وضعیت مجاز و یا غیرمجاز بودن داوطلب، قبولی در سهمیه، رتبه در سهمیه، معدل موثر در کنکور، کد دسترسی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد است، با توجه به این کارنامه که نمونه‌ای از آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، داوطلبان از شرایط خود برای انتخاب رشته مطلع شده و اولویت‌های را براساس رتبه و تراز خود در هر کد ضریب انتخاب می‌نمایند.

برای اطلاع از زمان تمدید انتخاب رشته ارشد می‌توانید مقاله مربوط به تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مطالعه کنید.

جهت دریافت مشاوره

تماس از خطوط ثابت کل کشور: -------