زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد

1
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

سازمان سنجش آموزش کشور از طریق اعلام نتایج کارشناسی ارشد مجاز و یا غیرمجاز بودن داوطلبان را مشخص می‌کند و از این طریق افراد می‌توانند عملکرد علمی خود در آزمون را مشاهده نمایند. در صورتی که داوطلبی در دو گروه ثبت‌نام کرده باشند، (اصلی یا شناور) در سایت سازمان سنجش یک کارنامه برای آنها صادر شده و در یک زمان قابل مشاهده می‌باشد.

پس از اینکه داوطلبان نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد را در سامانه کنکور ارشد مشاهده نمایند، می‌توانند برحسب نمره قبولی کسب کرده، از طریق فرم‌های انتخاب رشته، کد رشته‌ محل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند، پس از انتخاب رشته کارشناسی ارشد که داوطلبان حق انتخاب 100 اولویت را دارند. نتایج نهایی در بازه اوایل تا اواسط مهر ماه از طریق سایت انتخاب رشته ارشد که به آدرس sanjesh.org است، قابل مشاهده می‌باشد. در این مقاله به اعلام نتایج کارشناسی ارشد پرداخته شده است.

برای اطلاع از زمان تمدید انتخاب رشته ارشد می‌توانید مقاله مربوط به تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مطالعه کنید.

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400

نتایج اولیه ارشد یک ماه پس از برگزاری آزمون و تقریبا در بازه زمانی اواسط شهریور تا اوایل مهر در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده می‌باشد. ضمناً قابل ذکر است زمان اعلام نتایج کاملا به زمان برگزاری آزمون بستگی دارد که هرسال برحسب شرایط مختلف زمان برگزاری متفاوت است. پس از اعلام نتایج اولیه بایستی داوطلبان از طریق مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد و اطلاع از ضوابط و شرایط لازم برای انتخاب رشته، در زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نسبت به تکمیل فرم پیش نویس ارشد اقدام نمایند. پس از انتخاب رشته بایستی داوطلبان منتظر اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد و مشخص شدن رشته و دانشگاه قبولی خود باشند.

بخش‌های مختلف کارنامه اولیه ارشد 1400

کارنامه اولیه ارشد شامل دروس امتحانی، رتبه و تراز داوطلب، رتبه در هر کد ضریب، وضعیت مجاز و یا غیرمجاز بودن داوطلب، قبولی در سهمیه‌ کنکور کارشناسی ارشد ، رتبه در سهمیه، معدل موثر در کنکور، کد دسترسی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد است، با توجه به این کارنامه که نمونه‌ای از آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، داوطلبان از شرایط خود برای انتخاب رشته مطلع شده و اولویت‌های را براساس رتبه و تراز خود در هر کد ضریب انتخاب می‌نمایند.

نتایج اولیه کارشناسی ارشد

 

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400

کلیه داوطلبان گروه‌های آموزشی انسانی،علوم پایه، فنی و مهندسی و دیگر گروه‌ها می‌توانند در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد در سایت سازمان سنجش که در شهریور ماه هر سال منتشر می‌شود نسبت به دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند و در صورتی که در هر یک از کد رشته‌های انتخابی خود در دوره‌های روزانه ، نوبت دوم (شبانه) ، غیرانتفاعی ، پیام‌نور و پردیس خودگردان و یا حتی دانشگاه آزاد قبول شده باشند، دیگر اقدامات لازم برای ثبت‌‍‌نام را انجام دهند. البته شایان ذکر است با توجه به شرایط کنکور ارشد که به عوامل مختلفی در کشور بستگی دارد،

برای اطلاع از شهریه ارشد دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی و پردیس روی لینکهای مربوط به هر کدام کلیک کنید

شهریه ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان

ممکن است برخی سالها به سبب برگزاری دیرتر آزمون کارشناسی ارشد به تبع آن زمان اعلام نتیجه انتخاب رشته ارشد نیز دیرتر خواهد بود.

داوطلبانی که رشته‌های کارشناسی و رشته انتخابی در مقطع ارشد آنها غیرمتجانس باشد بایستی پس از قبولی برحسب رشته و دانشگاه قبولی

برای دریافت دفترچه کنکور ارشد می‌توانید مقاله مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مطالعه نمایید.

راهنمای تصویری مشاهده نتایج ارشد 1400

برای دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان کلیه گروه‌ها بایستی به سامانه سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و با در دست داشتن اطلاعات خود مانند شماره پرونده و کد پیگیری نسبت به مشاهده نتایج آزمون ارشد اقدام نمایند. پس از مشاهده نتایج، داوطلبان بایستی به سایت دانشگاهی که در آن پذیرفته شده‌اند مراجعه کرده و در ابتدا ثبت‌نام اینترنتی و پس از آن با آماده‌سازی مدارک در زمان مقرری که دانشگاه مذکور مشخص می‌کند، به دانشگاه مراجعه حضوری یابند. در ادامه مرحله به مرحله نحوه مشاهده اعلام نتایج شرح داده شده است:

مرحله اول: به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنید و پس از ورود از طریق منوی سمت راست روی قسمت مربوط به کارشناسی ارشد کلیک کنید.

اعلام نتایج کارشناسی ارشد

مرحله دوم: پس از کلیک بر روی قسمت کارشناسی ارشد، صفحه‌ای مانند عکس زیر مشاهده خواهید کرد که بایستی بر روی لینک مربوط به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته کلیک کنید. توجه داشته باشید تا این مرحله به پرداخت هزینه انتخاب رشته ارشد و همچنین ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد  شباهت دارد.

اعلام نتایج کارشناسی ارشد

مرحله سوم: از طریق قسمت سمت راست صفحه گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم: پس از ورود به سیستم از طریق دو روشی که در زیر می‌بینید (شماره پرونده ، کد ملی و سال تولد/ شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام) و اطلاعات مورد نظر خواسته شده را تکمیل نمایید.

اعلام نتایج کارشناسی ارشد

مرحله پنجم: در میان آیکون‌‎هایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، روی آیکون مشاهده نتایج نهایی کلیک کرده و نتیجه آزمون ارشد خود را مشاهده نمایید.

اعلام نتایج کارشناسی ارشد

اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400

برای اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد افراد بایستی ابتدا عضویت خود را در سامانه ارسال درخواست سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نمایند و پس از آن از طریق آدرس الکترونیکی و رمز عبور مشخص کرده وارد سیستم شده و نسبت به نتایج اعتراض نمایند. داوطلبان به این موضوع بایستی توجه نمایند که پس از قبولی در هر رشته و دانشگاهی می‌توانند نسبت به نتایج اعتراض نمایند و در دانشگاهی که رتبه قبولی کسب کرده‌اند ثبت‌نام نمایند تا نتیجه بررسی دیگر اولویت‌های انتخاب رشته‌ی آنها توسط سازمان سنجش بررسی گردد، البته می‌توانند در دانشگاهی که قبولی کسب کرده‌اند، ثبت‌نام نکنند اما در صورتی که دانشگاه مورد نظر روزانه باشد و از طرف دیگر نیز نتیجه دیگر اولویت‌های انتخاب رشته داوطلب مثبت نباشد، داوطلب یکسال از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد محروم خواهد شد.

زمان اعتراض پس از اعلام نتایج نهایی و طی ده روز پس از انتشار نتایج خواهد بود و داوطلبان طی این ده روز فرصت دارند تا نسبت به نتایج در صورت تمایل اعتراض نمایند.

شایان ذکر است، اغلب این اعتراض‌ها حاصلی نخواهد داشت و تنها در صورتی که داوطلب خواستار بررسی اولویت‌های‌ بعدی انتخاب رشته خود و انتقال از دانشگاه کنونی به دیگر دانشگاه‌هایی تعیین‌کرده باشد، قابل حصول است.

کسانیکه در کنکور کارشناسی ارشد 99 شرکت نموده و در دوره‌های روزانه پذیرفته شده‌اند از آزمون کارشناسی ارشد 1400 محروم می‌باشند. برای اطلاع از شرایط لغو محرومیت مقاله لغو محرومیت آزمون کارشناسی ارشد 1400 را مطالعه نمائید.

 

سوالات متداول

1- اعلام نتایج ارشد از چه طریقی انجام می‌شود ؟

 

از طریق سایت سازمان سنجش ، برای اطلاع از نحوه ثبت نام کلیک کنید .

2- اعلام نتایج کنکور ارشد در چه زمانی است ؟

 

اغلب در شهریور ماه هرسال .

3-آیا امکان ثبت نام دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در زمان ثبت نام آزمون سراسری وجود دارد ؟

 

بله، آزمون این دانشگاه ها تنها در یک مرحله برگزار خواهد شد .

 

1 نظر
  1. باخه 300 می گوید

    حدود زمانی آبان ماه احتمالا، سازمان سنجش اعلام خواهد کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.