دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

4
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به دلایل مختلف یکی از آزمون‌های پرطرفدار در بین متقاضیان برای ادامه تحصیل است، برای اطلاع از شرایط ارشد 1400 داوطلبان بایستی دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد 1400 را مطالعه نمایند تا از تمامی شرایط این آزمون اطلاعات کافی به دست آورند، برای اطلاع از این شرایط و دانلود دفترچه آزمون ارشد با ما همراه باشید.

زمان انتشار دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد 1400

دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد 99 در روز 1398/09/16 برروی سامانه سازمان سنجش آموزش کشور قرار  گرفت. همکاران ما در مرکز مشاوره باخه بلافاصله پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 لینک دانلود دفترچه را برای شما قرار خواهند داد.

داوطلبین باید دفترچه را دانلود نموده و شرایط و ضوابط و همچنین رشته‌های ارائه شده را مطالعه نمایند. در این مقاله شرایط و ضوابط مورد نیاز برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1400 به شما عزیزان اعلام می‌گردد. دفترچه ارشد برای ثبت نام دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی و … به صورت یکسان است، اما هنگام ثبت نام برای دانشگاه های پردیس و غیرانتفاعی و پیام نور و آزاد نیاز به یک کارت اعتباری جدا هست، که خرید کارت اعتباری دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

برای اطلاع از شهریه هر یک از دانشگاه‌های آزاد، پردیس و غیرانتفاعی روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان

شهریه ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

کنکور کارشناسی ارشد 1400 دارای شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی به شرح زیر است:

شرایط عمومی

الف) اعتقاد به اسلام يا يكي از اديان مصرح در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران .

ب) عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احكام عملي اسلام (انجام دادن واجبات و پرهيز كردن از محرمات).

تبصره: اقليت هاي ديني (اديان رسمي) مندرج در قانون اساسي از اين شرط مستثني هستند، به شرط آنكه متجاهر به نقض احكام اسلامي نباشند.

ج) عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران .

تبصره : در صورتي كه داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوري اسلامي داشته ، بايد تغيير نظر او احراز شود.

د) نداشتن سابقه عضويت در ساواك و فراماسونري و اعقاب آنها.

ه ) عدم احراز فساد اخلاقي.

و) عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلي و تحصيلي در طول تحصيل يا زمان اشتغال

شرایط اختصاصی

الف) داشتن مدرك كارشناسي (ليسانس) يا كارشناسي ارشد (فوق ليسانس يا دكتراي حرفه اي) يا اشتغال به تحصيل در سال آخر مقطع كارشناسي كه مدرك مذكور مورد تأييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي يا وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي باشد.

ب) براساس مصوبه جلسه 334 مورخ 1375/11/07 شوراي برنامه‌ريزي آموزش عالي به فارغ التحصيلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي معتبر خارجي كه به دليل كيفيت (اعتبار دانشگاه و محتواي درسي) به مدرك فارغ التحصيلي ارزشيابي شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجازه داده مي شود كه در اين آزمون ثبت نام و شركت نمايند. بديهي است در صورت پذيرفته شدن، چنانچه حداقل 80 درصد نمره حدنصاب گزينش آزاد در رشته امتحاني و در سهميه آزاد (غير از كدرشته محل هاي بورسيه و هر نوع سهميه ديگر) را كسب نمايند، عنوان معادل از مدرك تحصيلي آنان حذف و مجاز به ادامه تحصيل خواهند بود.

ج) بر اساس مصوبه جلسه 368 مورخ 1374/11/03 شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد مدارك تحصيلي صادر شده توسط مركز مديريت حوزه هاي علميه يا مركز مديريت حوزه علميه خراسان و يا اصفهان، فضلا و طلاب حوزه هاي علميه كه بر اساس مدرك صادر شده توسط مراكز فوق، دوره سطح 2 را گذرانده اند و يا تا 1398/06/31 فارغ التحصيل مي شوند، منحصراً مي توانند در هريك از كدرشته هاي امتحاني گروه علوم انساني ثبت نام و در آزمون آن شركت نمايند و در صورت پذيرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پي شنياز به تشخيص گروه آموزشي ادامه تحصيل دهند. بديهي است اين دسته از داوطلبان بايد تصوير مدرك فراغت از تحصيل خود را كه توسط مركز مديريت حوزه هاي علميه يا مركز مديريت حوزه علميه خراسان و يا اصفهان صادر گرديده است در اختيار داشته باشند.

د) بر اساس مصوبه چهارمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دوره هاي تحصيلات تكميلي مورخ 1395/10/18، پذيرفته شدگان نهايي دوره هاي روزانه در آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1399، حتي در صورت عدم ثبت نام و يا انصراف قطعي از رشته قبولي، مجاز به ثبت نام و شركت درآزمون ورودي دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته سال  1400 نخواهند بود.

برای اطلاع از شرایط محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کلیک کنید.

ه ) دانشجويان سال آخر و دانش آموختگان مقطع كارشناسي پيوسته يا ناپيوسته كه از تاريخ 1386/06/31 به بعد فارغ التحصيل شده اند، در صورتيكه معدل آنان كمتر از 12 باشد، حق ثبت نام و شركت در اين آزمون را ندارند.

و) پذيرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رايگان بايد برابر طول مدت تحصيل دوره كارشناسي ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محليكه وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري در صورت نياز تعيين مي كند به خدمت اشتغال ورزند.

ز) وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري به هيچيك از دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد بورس تحصيلي اعطاء نمي نمايد.

ح) بهره مندان از مزاياي صندوق هاي رفاه دانشجويان چنانچه قصد ادامه تحصيل در مقطع بالاتر را داشته باشند، مي توانند با سپردن تضمين كافي (به تشخيص صندوق هاي رفاه دانشجويان) به صندوق هاي مذكور، انجام تعهد خود را به بعد از خاتمه مقطع تحصيلي جديد موكول نمايند.

برای اطلاع از مدارک آزمون و نحوه تحویل مدارک مقاله مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را مطالعه نمایید

دفترچه ارشد 1400

رشته‌های موجود در دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد 1400

رشته هاي مختلف تحصيلي آموزش عالي با توجه به تجانس آنها به گروه هاي علوم انساني، علوم پايه، فني و مهندسي ، كشاورزي، هنر و دامپزشكي تقسيم مي شود. رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد به دو دسته اصلی و شناور تقسیم‌بندی می‌شوند. هر داوطلب بر اساس علاقه حداكثر مي تواند در دو كدرشته امتحاني (اصلي و شناور) ، ثبت نام و در آزمون مربوط شركت نمايد.

كليه فارغ التحصيلان دوره هاي كارشناسي مورد تأييد (بدون توجه به نوع مدرك تحصيلي) مي توانند در آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته در رشته هاي امتحاني گروه علوم انساني ، علوم پايه، فني و مهندسي، كشاورزي، هنر و دامپزشكي (بجز كد رشته هاي امتحاني كه شرط عنوان مدرك تحصيلي مشخص، در آنان اعمال و در جدول رشته هاي امتحاني درج گرديده) ثبت نام و شركت نمايند. تحصيل در دوره كارشناسي ارشد منوط به قبولي در آزمون ورودي و گذراندن دروس پيش نياز به تشخيص گروه آموزشي مربوط بوده و هزينه دروس پيش نياز نيز توسط دانشجو پرداخت خواهد شد.

برای دانلود لیست رشته‌های اصلی کلیک نمائید.

لیست رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد

برای دانلود لیست رشته‌های شناور کلیک نمائید.

لیست رشته های شناور آزمون کارشناسی ارشد

برای دانلود لیست رشته‌های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی کلیک نمائید.

لیست رشته های مؤسسات آموزشی و غیرانتفاعی آزمون کارشناسی ارشد

برای اطلاع از نحوه اعمال سهمیه در آزمون ارشد مقاله سهمیه‌های کنکور کارشناسی ارشد را مطالعه نمایید.

شرايط و ضوابط برگزاری المپياد علمي دانشجويی كشور 1400

معمولاً همزمان با کنکور کارشناسی ارشد مرحله اول المپیاد علمی دانشجویی کشور نیز برگزار می‌گردد. شرایط مورد نیاز به جهت شرکت در المپیاد دانشجویی به شرح زیر است:

الف) دانشجوياني كه حداقل 70 واحد درسي گذرانده باشند، مي توانند متقاضي شركت در المپياد رشته هاي ياد شده باشند . متقاضيان بايد فرم تقاضانامه ثبت نام اينترنتي را همانند ساير داوطلبان شركت كننده در آزمون ورودي دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته تكميل نمايند.

ب) مواد امتحاني مرحله اول رشته هاي المپياد، همانند مواد امتحاني دوره كارشناسي ارشد اين رشته ها خواهد بود.

ج) منتخبين مرحله اول المپياد علمي دانشجويي، براساس نمرات اكتسابي داوطلب در آزمون رشته هاي مذكور و بدون احتساب نمره معدل كارشناسي، تعيين و از طريق سايت المپياد سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

د) منتخبين مرحله اول المپياد متمركز به همراه منتخبين المپياد غيرمتمركز (اسامي اعلام شده از طريق سايت سا زمان سنجش) مي توانند در آزمون تشريحي مرحله دوم (نهايي) المپياد علمي دانشجويي كشور، شركت كنند.

ه ) دانشجويان سال سوم متقاضي شركت در المپياد دانشجويي كشور مجاز به انتخاب رشته براي مقطع كارشناسي ارشد نمي باشند و مي بايست در تقاضانامه اينترنتي، بند 31 (منحصراً متقاضي شركت در المپياد مي باشم) را علامت گذاري نمايند.

پیشنهاد می‎شود برای اطلاع از زمان اعلام نتایج و چگونگی دریافت نتایج مقالات زیر را به دقت مطالعه نمایید و در صورت هرگونه مشکل و یا سوال با شماره 70707012 تماس حاص نمایید.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد

کارنامه کنکور کارشناسی ارشد

سوالات متداول

1- دفترچه آزمون ارشد از چ طریقی قابل دریافت است ؟

 

منبع اصلی ارسال این دفترچه سازمان سنجش است اما ازطریق سایت مرکز مشاوره باخه نیز این دفترچه قابل دانلود است برای دانلود کلیک کنید .

2- انتشار دفترچه ارشد در چه زمانی است ؟

 

اغلب در آذر ماه هرسال .

3-آیا امکان ثبت نام دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در زمان ثبت نام آزمون سراسری وجود دارد ؟

 

بله، آزمون این دانشگاه ها تنها در یک مرحله برگزار خواهد شد .

4 نظرات
  1. فاطیما می گوید

    سلام.میخاستم ببینم کنکور ارشد دفترچه دروس عمومی هم داره یا فقط دروس تخصصیه؟

    1. مرکز مشاوره باخه می گوید

      فقط یک دفترچه است

  2. فاطمه می گوید

    عالی بود ممنون من تا بحال ارشد شرکت نکردم وهمه چیز برام درهاله ای از ابهام بود سپاس🙏

    1. baakhe group می گوید

      موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.