دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

کنکور سراسری 99 به مانند هرسال توسط  سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد. داوطلبانی که قصد شرکت در مجموعه‌های امتحانی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان و هنر را دارند می‌توانند از طریق شرکت و ثبت نام در آزمون سراسری 99 وارد رشته‌های دلخواه خود شوند. در این مقاله سعی شده است دانلود دفترچه راهنمای کنکور سراسری 99 ، زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ، شرایط دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور 99 در اختیار متقاضیان قرار داده شود.

داوطلبان کنکور سراسری برای ثبت نام بدون نقص و کامل می‌بایستی به طور کامل با شرایط و چگونگی ثبت نام کنکور سراسری آشنایی لازم را داشته باشند به همین منظور می‌بایستی دقیق دفترچه راهنمای کنکور سراسری 99 را مطالعه نمایند تا در مراحل مختلف مانند نحوه ثبت نام کنکور سراسری، دریافت کارت، انتخاب رشته و … با مشکلی رو به رو نشوند. سازمان سنجش و آموزش کشور هر ساله تمامی اطلاعات لازم برای داوطلبان کنکور سراسری را در قالب دفترچه راهنمای کنکور 99 در اختیار آنها قرار می‌دهد.

به محض منتشر شدن دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 99 این دفترچه برای دانلود برای شما در ابن مقاله بارگذاری خواهد شد.

زمان و نحوه انتشار و نحوه دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 99

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور مهلت ثبت نام کنکور سراسری 99 از تاریخ 98/11/16 تا 98/11/24 می‌باشد. اغلب دفترچه کنکور سراسری زودتر از بازه‌ی زمانی ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در اختیار داوطلبان گذاشته می‌شود و داوطلبان می‌بایستی اقدام به دانلود دفترچه کنکور سراسری 99 نمایند و آن را مطالعه کنند. سپس وارد سایت سازمان سنجش شده و پس از طی مراحل ثبت‌ نام  و پرداخت هزینه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

بخش های مختلف در دفترچه کنکور سراسری 99

آزمون سراسری 99 براي ورود به رشته‌هاي با آزمون دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پيام نور، غيرانتفاعي، دوره‌هاي نيمه حضوري، مجازي، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و دانشگاه آزاد برگزار مي‌شود.

دفترچه‌ی راهنمای کنکور سراسری و آزاد 99 شامل دو بخش می‌باشد:

بخش اول که اقدامات قبل از ثبت نام است، که جدول زمانبندی مراحل آزمون سراسری ، شرایط عمومی و اختصاصی، گروه‌های آزمایشی، مدرک تحصیلی، مدارک لازم،  وضعیت نظام وظیفه و …  شامل می‌شود.

بخش دوم شرایط و مقررات شرکت در آزمون سراسری است، که مقررات وظیفه عمومی، ضوابط استفاده از سهمیه‌ها، شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع، منابع آزمون و … شامل می‌شود.

شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 99

متقاضیانی که در کنکور 99 شرکت می‌کنند به طور کلی به دو دسته‌ی داوطلبان نظام جدید و داوطلبان نظام قدیم تقسیم می‌شوند که هر یک از این داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری و دانشگاه آزاد 99 باید شرایط لازم ثبت نام آزمون سراسری 99 را دارا باشند شرایط کنکور 99 نظام جدید و نظام قدیم با هم متفاوت است. این موضوع کاملاً در دفترچه کنکور 99 مشخص شده.

به منظور تکمیل اطلاعات مربوط به ثبت نام کنکور 99 میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره باخه در ارتباط باشید .

شرایط عمومی‎ کنکور سراسری 99 در دفترچه کنکور 99

  • اعتقاد به اسلام و يا يكي از اديان رسمي مصرح در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
  • عدم احراز عناد ( نه اعتراض ) نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران.

درصورتيكه داوطلب سابقاٌ با نظام جمهوري اسلامي عناد داشته، بايد تغيير نظر او احراز شود.

  • نداشتن سابقه عضويت در سازمان‌هاي غيرقانوني، فراماسونري و اعقاب آن‌ها.
  • عدم احراز فساد اخلاقي.
  • عدم اعتياد به مواد مخدر.

شرایط اختصاصی کنکور سراسری 99 در دفترچه کنکور 99

  1. دارا بودن یکی از مدارک :
  • دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )
  • دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید ( 6 – 3 – 3 )

2. کلیه دارندگان مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید ( 6 – 3 – 3 ) یا دانش آموز سال آخر پایه دوازدهم نظام جدید که تا تاریخ 31 شهریور 99 فارغ التحصیل شده می توانند در کنکور 99 شرکت نمایند .

در صورت قبولی داوطلبان در رشته هایی كه پذيرش آنان از نيمسال دوم سال تحصيلی 99 – 1400 آغاز می گردد به شرط دريافت مدرک تحصيلی ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 و يا پيش دانشگاهی و يا مدرک كاردانی تا تاريخ 30/11/99 ، ثبت نام و ادامه تحصيل آنان بلامانع می باشد .

3. پذيرفته شدگان نهايی دوره روزانه کنکور 98 ( اعم از پذیرفته شدگان متمرکز یا نیمه متمرکز ) حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف قطعی از رشته قبولی ، مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور 99 به منظور انتخاب رشته محل های دوره روزانه نخواهند بود .

4. داوطلبانی که دارای طرح اجباری نیروی انسانی هستند ، در صورت قبولی در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی طرح آنها به تعویق افتاده و می توانند ادامه تحصیل دهند و خدمات قانون خدمت خود را پس از اتمام تحصيل با تعهدات خدمت مقطع جديد انجام دهند ، اما اگر در رشته هایی غیر از رشته های مذکور پذیرفته شوند قبولی آن ها لغو شده و می بایست ابتدا طرح خود را بگذرانند.

گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری و جدول رشته‌ها و ضرایب دروس در دفترچه کنکور 99

سازمان سنجش و آموزش کشور، در دفترچه راهنمای کنکور سراسری که هر ساله از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود از 5 گروه آزمایشی (سه گروه اصلی+ دو گروه فرعی) نام می‌برد که به شرح زیر است:

داوطلبان کنکور سراسری می‌بایستی هنگام ثبت نام آزمون سراسری 99 برای گروه اصلی یک کارت و هرکدام از گروه‌های فرعی نیز یک کارت تهیه نمایند.

جدول رشته ها و ضرایب دروس در دفترچه راهنمای ثبت‌ نام کنکور سراسری 99

شاید بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری پس از دانلود دفترچه کنکور سراسری با دیدن جدول رشته‌ها و ضرایب دروس در دفترچه راهنمای کنکور سراسری دچار سردرگمی و سوالات بسیاری شوند. جدول رشته برای هر گروه آزمایشی با گروه دیگر متفاوت است و در این جدول میزان تأثیرگذاری هر درس در هرکدام از زیر گروه‌ها نشان داده شده است.

برای به دست آوردن اطلاعاتی جامع‌تر درباره‌ی جدول رشته‌های هر گروه آزمایشی و ضرایب دروس و میزان تأثیرگذاری آنها بر روی لینک مربوط به هر گروه آزمایشی کلیک کنید.

جدول رشته‌ها و ضرایب دروس گروه انساتی

جدول رشته‌ها و ضرایب دروس گروه تجربی

جدول رشته‌ها و ضرایب دروس گروه ریاضی

جدول رشته‌ها و ضرایب دروس گروه زبان 

جدول رشته‌ها و ضرایب دروس گروه هنر

جدول منابع درسی گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری 99

پس از دانلود دفترچه کنکور سراسری با بخشی با عنوان منابع درسی کنکور سراسری گذاشته شده است. داوطلبینی که قصد شرکت در کنکور سراسری 99 را دارند باید پس از تصمیم‌گیری برای شرکت در آزمون نظام آموزشی قدیم یا جدید با توجه به جداول موجود در لینک زیر اقدام به تهیه کتب مورد نیاز خود نمایند.

برای دانلود منابع کنکور سراسری 1399 کلیک کنید

فهرست منابع درس هاي «فقه» و «اصول عقايد» رشتة علوم و معارف اسلامي دوره پيش دانشگاهي آزمون سراسري سال 1399 به صورت زیر مي‌باشد.
درس فقه: كتاب آشنايي با فقه نوشتة مليحه حاجيان، انتشارات مدرسه.
درس اصول عقايد: كتاب جهان بيني 3 (عدل الهی و قضا و قدر) كد 2009: شامل فصل اول (همه فصل)، فصل دوم (به جز عنوان «فلسفه اسلامي» صفحه 23 و 24) و از فصل چهارم، عنوان «نظام كل تا مصائب، مادر خوشبختي ها» (از صفحه 65 تا 72).

شرایط عمومی و اختصاصی ورود به دانشگاه‌های شرایط خاص

قبولی در برخی دانشگاه‌ها مانند فرهنگیان، دانشگاه امام صادق، اطلاعات امنیت و … تنها براساس نمره آزمون سراسری نبوده و مجموعاً با در نظر گرفتن برخی شرایط و ضوابط خاص موجب پذیرش و یا عدم پذیرش در دانشگاه مربوطه می‌شود.

در ادامه شرایط و ضوابط برخی از دانشگاه‌های شرایط خاص که در دفترچه کنکور 99 آمده برای داوطلبان آن شرح داده می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی

شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در رشته‌هاي تحصيلي پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي در دفترچه ثبت نام کنکور 99 به شرح زیر می‌باشد:

  • دارا بودن حداقل نمره علمي كل 6500 و بالاتر (در زيرگروه مربوط) جهت مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمايشي مربوط
  • داشتن حداكثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ( 1/ 7/ 1376 به بعد)
  • شرط معدل بعد از تصويب در مراجع ذيصلاح، زمان انتخاب رشته تحصيلي
  • حداكثر سن ورود به دانشگاه و حداقل معدل كل (بعد از تصويب مراجع ذيصلاح)، تحت هيچ شرايطي تغيير نخواهند داشت
  • برخورداري از سلامت كامل تن و روان و شرايط مناسب جسماني براي حسن انجام وظيفه معلمي
  • موفقيت در مصاحبه اختصاصي و بررسي صلاحيت‌هاي عمومي

دانشگاه امام صادق (ع)

كليه متقاضیان دانشگاه امام صادق (ع) مي‌بايست علاوه بر شرايط عمومي آزمون سراسري در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 99 داراي شرايط زير نيز باشند:

  • تدين به دين مبين اسلام و مذهب شيعه اثني عشري
  • التزام به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و ولايت مطلقه فقيه
  • متولد سال 1377 و بعد از آن؛ انجام خدمت سربازي يا تحصيل در حوزه علميه و مانند آن تأثيري در شرط سني ندارد
  • برخورداري از سلامت و توانايي جسمي و رواني
  • گذراندن پايههاي تحصيلي يازدهم و دوازدهم و يا داشتن گواهي ديپلم و پيش دانشگاهي و شركت در يكي از گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني آزمون سراسري

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 99 به شرح زیر می‌باشد:

  • نسبت به انتخاب بند اعلام علاقه‌مندی به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنيت ملي، مندرج در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام آزمون سراسری 1399، اقدام نمایند.
  • تدين به دين مبين اسلام
  • تابعيت جمهوري اسلامي ايران
  • داشتن اعتقاد و التزام عملي به ولايت فقيه و نظام مقدس جمهوري اسلامی ایران
  • احراز صلاحيت استخدامي برابر ضوابط گزينش وزارت اطلاعات
  • برخورداري از سلامت رواني و جسمي به تشخيص مراجع پزشكي وزارت اطلاعات
  • داوطلبان نبايد در استخدام و متعهد به سازمان يا وزارتخانه‌اي باشند
  • حداكثر سن براي داوطلبان مقطع (کارشناسی 22 سال تمام است) متولدین 1376 به بعد
  • شرط معدل براي داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و علوم تجربي (معدل ديپلم بالاي 15) و داوطلبان گروه آزمايشي علوم انساني (معدل دیپلم بالای 16 می‌باشد)
  • پذيرفته شدگان دانشگاه اطلاعات و امنيت ملي ميتوانند با سپردن تعهد، خدمت دوران سربازي را در وزارت اطلاعات طي كنند.
  • دانشجويان در طول دوره‌ی تحصيل، از کمک هزینه برخوردار می‌باشند و در صورت حفظ صلاحيت‌هاي گزينشي، پس از فارغ‌‌ التحصیلی، در وزارت اطلاعات استخدام خواهند شد
  • دانشگاه اطلاعات و امنيت ملي براي دانشجويان مجرد واجد شرايط، خوابگاه تهيه مينمايد
  • تحصيل در دانشگاه اطلاعات و امنيت ملي تمام وقت، به صورت شبانه روزی خواهد بود
  • دانشجويان در طول مدت تحصيل ملزم به فراگيري یکی از زبان‌های زنده دنيا و امور فوق برنامه مي‌باشند
  • درصورتی كه پذيرفته شدگان از تحصيل انصراف دهند بايد خسارت مالي ناشي از گزينش و تحصيل را پرداخت نمایند
  • به فارغ‌التحصيلان دانشگاه پس از انجام تعهدات، دانشنامه مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعطاء مي‌گردد

فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری 99 در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبان می‌بایستی پیش از ثبت نام کنکور سراسری 99 فرم تقاضانامه ثبت نام را که در صفحه پایانی دفترچه راهنمای کنکور سراسری 99 می‌باشد براساس اطلاعات شخصی خود پر نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.