دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

طبق روال هر سال دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم چند روز قبل از شروع ثبت نام بر روی سامانه ثبت نامی مدارس استعداد درخشان قرار می‌گیرد و تمامی دانش‌آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس تیزهوشان متوسطه دوم را دارند ابتدا باید به مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم بپردازند تا تا در جریان تمام شرایط ثبت نام، منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم  ، تعداد سوالات آزمون، زمان ثبت نام، زمان دریافت کارت ورود به جلسه زمان برگزاری آن قرار بگیرید. آشنا شوند. از آنجا که ثبت نام به صورت اینترنتی و توسط خود داوطلب انجام می‌شود، داوطلب می‌بایست دقت کافی را در انجام ثبت نام داشته با‌شند تا مشکلی به وجود نیاید.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم

در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم توضیحاتی در خصوص این آزمون ارائه داده شده است و داوطلبان می توانند برای اطلاع از شرایط و مدارک ثبت نام تیزهوشان، دفترچه ثبت نام تیزهوشان نهم مراجعه کنند. داوطلبان می توانند چند روز قبل از شروع ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم با مراجعه به سایت ( azmoon.medu.ir ) دفترچه ثبت نام را دریافت نمایند.

ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز از طریق سامانه (azmoon.medu.ir ) انجام می‌شود.

 

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم 99

داوطلبان برای آگاهی از تغیرات شرایط ثبت نام، ضرایب دروس و نحوه برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پایه دهم می‌توانند دفترچه ثبت نام تیزهوشان نهم سال 99 را مطالعه کرده تا از نحوه  و زمان برگزاری آزمون آگاه شوند.

دفترچه آزمون ورودی مدارس تیزهوشان 99 ( pdf )

دفترچه ثبت نام تیزهوشان نهم 1400

داوطلبان می‌توانند برای آگاهی از دروس امتحانی و شرایط پذیرش مدارس تیزهوشان در سال 1400 دفترچه ثبت نام تیزهوشان نهم سال 1400 را مطالعه کنند.

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 ( pdf )

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

نکات مهم دفترچه آزمون تیزهوشان نهم

معمولا قبل از آغاز ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم سوالاتی در رابطه با زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان، سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان، نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان و سهمیه‌های آزمون تیزهوشان نهم برای داوطلبان بوجود می آید. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش هر ساله قبل از آغاز بازه زمانی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، اقدام به انتشار دفترچه ثبت نام تیزهوشان نهم می‌نماید و در آن به نکات مهم و مورد نیاز داوطلبان در رابطه با ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان می پردازد.

شرایط و ضوابط

  1. داشتن تابعیت ایرانی
  2. داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 پايۀ هشتم در خرداد

دانش آموزانی که پایه هفتم و هشتم را در مدارس تیزهوشان گذرانده اند و معدل آن ها در هر دو سال بالاتر از 17 باشد از شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم معاف هستند.

زمان بندی

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان 1400 را دارند باید از 11 فروردین 1400 لغایت 25 فروردین 1400 و به مدت 15 روز با مراجعه به سایت ثبت نامی مدارس استعداد‌های درخشان اقدام به ثبت نام کرده و همچنین یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون باید جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم به سایت ( azmoon.medu.ir ) مراجعه کنند. البته شایان ذکر است این آزمون به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد.

سایر ضوابط

مدارس استعداد‌های درخشان فاقد امکانات خوابگاهی و شبانه روزی هستند. ضمناً،تحصیل دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان مستلزم به پرداخت شهریه به میزان 50 درصد از شهریه مصوب مدارس مدارس غیر دولتی می‌باشد. دانش‌آموازن این مدارس حداکثر تا 42 ساعت در هفته در مدرسه حضور دارند. هزينه فعالیت‌های  فوق برنامه اين مدارس بر اساس آيين نامه نحوه ارائه خدمات آموزشي و پرورشي فوق برنامه در مدارس دولتي محاسبه و دریافت خواهد شد.

همچنین هیچ گونه آزمون دیگری برای پذیرش دانش‌آموزان جهت تحصیل در دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه استعداد‌های درخشان برگزار نخواهد شد.

تغییرات دفترچه آزمون تیزهوشان نهم

آزمون تیزهوشان پایه دهم سال 1400 با توجه به سال قبل تغییراتی داشته است که یکی از این تغییرات زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم میباشد که در سال 99 در تاریخ 26/ بهمن ماه/ 98 الی 03/ اسفند ماه/98 بود. همچنین در ضرایب دروس امتحانی آزمون پایه دهم نیز تغیراتی به وجود آمده است که یکی از آن تغییرات، تغییر در محتوای آزمون می‌باشد محتوای آزمون شامل دو دسته سؤال میباشد ، که شامل استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است. 50٪ امتیاز آزمون مربوط به سؤالات استعداد تحلیلی و 50٪ آن مربوط به سؤالات استعداد تحصیلی میباشد.

جهت اطلاع از زمانبندی آزمون تیزهوشان می‌توانید مقاله زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

1- زمان برگزاری آزمون تیزهوشان در چه تاریخی است ؟

 

این آزمون اغلب در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود .

2- سایت دانلود دفترچه تیزهوشان نهم به دهم چیست ؟

 

. azmoon.medu.ir

3- آیا برای ورود به سایت تیزهوشان نیاز به رمز همگام است ؟

 

بله ‌.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.