دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

طبق روال هر سال دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم چند روز قبل از شروع ثبت نام بر روی سامانه ثبت نامی مدارس استعداد درخشان قرار می‌گیرد و تمامی دانش‌آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس تیزهوشان متوسطه اول را دارند ابتدا باید به مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بپردازند تا تا در جریان تمام  شرایط و مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم، منابع ، تعداد سوالات آزمون، زمان ثبت نام، زمان دریافت کارت ورود به جلسه، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم قرار بگیرید از آنجا که ثبت نام به صورت اینترنتی و توسط خود داوطلب انجام می‌شود، داوطلب می‌بایست دقت کافی را در انجام ثبت نام داشته با‌شند تا مشکلی به وجود نیاد.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم توضیحاتی در خصوص این آزمون ارائه داده شده است و داوطلبان می توانند برای اطلاع از شرایط و مدارک ثبت نام تیزهوشان، دفترچه را مطالعه کنند. داوطلبان می توانند چند روز قبل از شروع ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم با مراجعه به سایت ( hoosh.medu.ir ) دفترچه را دریافت نمایند. ضمناً پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نیز از طریق همین سامانه امکان پذیر است.

ثبت نام آزمون ورودی پایه هفتم و ویرایش ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم نیز از طریق سامانه (hoosh.medu.ir ) انجام می‌شود.

دفترچه سال 99

داوطلبان می‌توانند برای آگاهی از دروس امتحانی و شرایط پذیرش مدارس تیزهوشان در سال قبل دفترچه سال 99 را مطالعه کنند.

دفترچه آزمون ورودی مدارس تیزهوشان 99 ( pdf )

دفترچه سال 1400

داوطلبان برای آگاهی از تغیرات شرایط ثبت نام، ضرایب دروس و نحوه برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پایه هفتم می‌توانند دفترچه ثبت نام تیزهوشان ششم سال 1400 را مطالعه کرده تا از نحوه و زمان برگزاری آزمون آگاه شوند.

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 (pdf)

داوطلبانی که قصدر شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را دارند برای آگاهی از زمان دریافت کارت میتوانند مقاله دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را مطالعه کنند.

نکات مهم دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم

معمولا قبل از آغاز ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سوالاتی در رابطه با زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان، سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان، نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان و سهمیه‌های آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برای داوطلبان بوجود می آید. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش هر ساله قبل از آغاز بازه زمانی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، اقدام به انتشار دفترچه ثبت نام تیزهوشان ششم می‌نماید و در آن به نکات مهم و مورد نیاز داوطلبان در رابطه با ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان می پردازد.

شرایط و ضوابط

  1. داشتن تابعیت ایرانی
  2. کسب مقیاس ( خیلی خوب ) در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و کسب مقیاس ( خیلی خوب ) در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷

توجه ۱ : چنانچه داوطلبی در مجموع دوسال تحصیلی پایه های پنجم وششم ابتدایی حداکثر در یک عنوان درسی مقیاس ( خوب ) را کسب نموده باشد، ثبت نام وی بلامانع است.

توجه ۲ : شایستگی های عمومی دانش آمورز نیز همانند مواد درسی محسوب میشود.

توجه ۳ : باتوجه به اینکه مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام میشود، مسؤلیت صحت مندرجات در تقاضانامه ثبت نام به طور کامل بر عهده ی داوطلب است و در صورت مغایرت، قبولی داوطلب لغو و بی اثر خواهد شد.

سایر ضوابط

مدارس استعداد‌های درخشان فاقد امکانات خوابگاهی و شبانه روزی هستند. ضمناً،تحصیل دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان مستلزم به پرداخت شهریه به میزان 50 درصد از شهریه مصوب مدارس مدارس غیر دولتی می‌باشد. دانش‌آموازن این مدارس حداکثر تا 42 ساعت در هفته در مدرسه حضور دارند. هزينه فعالیت‌های  فوق برنامه اين مدارس بر اساس آيين نامه نحوه ارائه خدمات آموزشي و پرورشي فوق برنامه در مدارس دولتي محاسبه و دریافت خواهد شد.

همچنین هیچ گونه آزمون دیگری برای پذیرش دانش‌آموزان جهت تحصیل در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه استعداد‌های درخشان برگزار نخواهد شد.

زمان بندی

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را دارند باید در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم یعنی از تاریخ 11 فروردین 1400 لغایت 25 فروردین 1400 با مراجعه به سایت ثبت نامی مدارس استعداد‌های درخشان اقدام به ثبت نام کنند و همچنین یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون باید جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به سایت ( hoosh.medu.ir ) مراجعه کنند.

تغییرات دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

آزمون تیزهوشان پایه هفتم سال 1400 با توجه به سال قبل تغییراتی داشته است که یکی از این تغییرات زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 می‌باشد که امسال در تاریخ 11 فروردین 1400 لغایت 25 فروردین 1400 می‌باشد، همچین زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم امسال در ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 20 خرداد 1400 برگزار خواهد شد.

برای دانلود نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سالهای گذشته کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- چرا باید دفترچه تیزهوشان ششم به هفتم را مطالعه کنیم ؟

 

در این دفترچه کلیه موارد لازم مثل شرایط و مدارک و زمان ثبت نام و … درج شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید .

2-سایت دانلود دفترچه آزمون تیزهوشان ششم چیست ؟

 

. hoosh.medu.ir

3-آیا برای ورود به سایت تیزهوشان نیاز به رمز همگام است ؟

 

بله‌ .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.