زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

0
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

اصلی‌ترین راه برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد است. آزمون کارشناسی ارشد هرساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد. زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 از تاریخ 1398/09/16 تا 1398/09/25 بود، اما زمان ثبت نام ارشد 1400 هنوز مشخص نشده است، داوطلبان در بازه زمانی ثبت نام می‌توانند با ورود به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور و طی مراحل مربوط به ثبت نام اقدام به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 نمایند. در این مقاله قصد داریم شرایط و مراحل کامل ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 1400 را در اختیارتان قرار دهیم.

آزمون کارشناسی ارشد 1400 برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد در یک مرحله ثبت نام و برگزار می‌گردد.

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید برخی شرایط عمومی و اختصاصی که به شرح زیر است را دارا باشند:

شرايط عمومي :

  1. اعتقاد به اسلام يا يكي از اديان مصرح در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
  2. عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احكام عملي اسلام (انجام دادن واجبات و پرهيز كردن از محرمات ). تبصره: اقليت هاي ديني (اديان رسمي ) مندرج در قانون اساسي از اين شرط مستثني هستند، به شرط آنكه متجاهر به نقض احكام اسلامي نباشند
  3. عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران . تبصره : در صورتي كه داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوري اسلامي داشته ، بايد تغيير نظر او احراز شود
  4. نداشتن سابقه عضويت در ساواك و فراماسونري و اعقاب آنها
  5. عدم احراز فساد اخلاقي
  6. عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلي و تحصيلي در طول تحصيل يا زمان اشتغال

شرایط اختصاصی:

  1. دارا بودن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای از دانشگاه‌های مورد اعتبار وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی
  2. دانشجوی سال آخر کارشناسی که حداکثر تا 1399/06/31 با معدل حداقل 12 فارغ التحصیل خواهند شد.
  3. نداشتن ممانعت ادامه تحصیل از سوی سازمان نظام وظیفه (برای آقایان)

کسانیکه در آزمون کارشناسی ارشد 99 شرکت نموده و در دوره‌های روزانه پذیرفته شده‌اند از آزمون کارشناسی ارشد 99 محروم می‌باشند. برای اطلاع از شرایط لغو محرومیت مقاله محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را مطالعه نمائید.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

داوطلبین برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 باید ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را از لینک مربوطه در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نمایند. داوطلبین باید با مطالعه این دفترچه راهنما، مجموعه امتحانی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در ادامه به توضیح مراحل ثبت نام می‌پردازیم.

مرحله اول خرید کارت اعتباری ثبت نام

در ابتدا داوطلبین عزیز باید با ورود به لینک مربوط به خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 اقدام به خرید کارت اعتباری نمایند. کارت اعتباری به دو صورت اصلی و سریال علاقه‌مندی می‌باشد که کسانی‌ که علاوه بر دانشگاه‌های سراسری و آزاد علاقه‌مند به انتخاب رشته در دانشگاه‌های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی را داشته باشند باید علاوه بر کارت اعتباری اصلی، کارت اعتباری علاقه‌مندی به انتخاب رشته در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور را هم خریداری نمایند.

برای اطلاع از شهریه هر یک از دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی، پردیس و … مقالات زیر را به دقت مطالعه نمایید

شهریه ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان

خرید کارت اعتباری کارشناسی ارشد

 

داوطلبانی که قصد شرکت در دو رشته بصورت اصلی و شناور را دارند باید دو کارت اعتباری اصلی خریداری نمایند و در مراحل ثبت نام سریال مربوطه را وارد نمایند

مرحله دوم تکمیل فرم ثبت نام

در این مرحله با ورود به سامانه کنکور کارشناسی ارشد 1400 و وارد نمودن سریال اعتباری خریداری شده باید اقدام به تکمیل فرم مربوط به ثبت نام نمائید. لازم به ذکر است که در این قسمت وارد نمودن تمامی قسمت‌های ستاره دار الزامی بوده و همچنین مواردی از قبیل مشخصات فردی، سهمیه داوطلب و همچنین سوابق تحصیلی فرد اعم از دانشگاه‌های محل تحصیل قبلی و معدل بسیار حائز اهمیت است.

برای اطلاع کامل از سهمیه‌های آزمون کارشناسی ارشد می‌توانید مقاله مربوط به سهمیه‌ های آزمون کارشناسی ارشد 1400 را مطالعه نمائید.

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشدمرحله سوم تأئید اطلاعات و دریافت کدپیگیری و شماره پرونده

در این مرحله با مرور دقیق موارد وارد شده در فرم تقاضانامه ثبت نام داوطلبین باید با تأئید اطلاعات خود رسید ثبت نام را دریافت نمایند. رسید ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دارای شماره پرونده و کدپیگیری بوده و این موارد باید تا پایان مراحل اعلام نتیجه و ثبت نام نهائی آزمون کارشناسی ارشد نگه‌داری شود.

شماره پرونده کنکور کارشناسی ارشد

زمان برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1400

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون کارشناسی ارشد 99 در روزهای پنجشنبه 99/01/28 و جمعه 99/01/29 بایستی برگزار می‌شد که این آزمون به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، زمان برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه دانشگاه آزاد هنوز مشخص نیست. داوطلبین باید حدود یک هفته قبل از تاریخ برگزاری آزمون با ورود به لینک مربوط در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایند.

کارت ورود به جلسه

درصورت مشاهده هرگونه مغایرت اطلاعات درج شده برروی کارت و اطلاعات اصلی باید در مرحله دریافت کارت اطلاعات اشتباه درج شده را ویرایش نمائید برای اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات ثبت ‌نام کنکور ارشد 1400 کلیک کنید

زمان اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 در خرداد انجام می‌شود و در این مرحله داوطلبین با تحلیل دقیق کارنامه خود باید امکان انتخاب رشته و شانس قبولی خود را بررسی نمایند. پس از بررسی و تصمیم نهائی باید انتخاب رشته‌های خود را در قسمت انتخاب رشته وارد نموده و با تأیید آن رسید نهائی انتخاب رشته را دریافت نمائید. لازم به ذکر است که انتخاب رشته برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد بصورت مجزا برگزار می‌گردد. شما عزیزان باید برای انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمائید.

انتخاب رشته یک موضوع بسیار مهم است و در شناس قبولی شما تأثیر مستقیم دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شانس قبولی خود و همچنین شرایط و ضوابط دانشگاه‌های مختلف با مشاور مجرب و مطمئن مشورت نمائید

زمان اعلام نتایج نهائی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

اعلام نتایج نهائی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 هرساله در نیمه دوم شهریور ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاع داوطلبین می‌رسد.

شما باید با وارد نمودن شماره پرونده و کدپیگیری خود نتایج نهائی کنکور کارشناسی ارشد خود را بررسی نمائید.

داوطلبانی که نسبت به اعلام نتایج نهائی خود اعتراضی داشته و یا قصد بررسی کارنامه نهائی خود را داشته باشند می‌توانند از طریق سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اقدام به اعتراض و یا درخواست بررسی اولویت‌های بعدی نمایند.

اگر به هر دلیلی نتوانستید در کنکور ارشد شرکت کنید توصیه میکنیم مقالات ارشد بدون کنکور و کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی را مطالعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.