ثبت نام مجدد کارشناسی ارشد 1400

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هر سال در آذر ماه انجام می‌گردد. سازمان سنجش آموزش کشور یک مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد و همچنین ثبت نام مجدد جاماندگان از ثبت نام کارشناسی ارشد را هرسال اغلب در بهمن ماه قرار می دهد تا افراد از این فرصت استفاده نموده و در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود آن را ویرایش نموده و یا در صورت جاماندن از ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1400 اقدام به ثبت نام نمایند. ما در این مقاله مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 و شرایط و نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را برای شما شرح خواهیم داد.

ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد 1400 و زمان ویرایش ثبت نام کارشناسی ارشد

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور از تاریخ 98/11/14 الی 98/11/16 کسانی که قبلاً ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 خود را انجام داده بودند می‌توانستند با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام کارشناسی ارشد 99 خود وارد اطلاعات ثبت نامی شده و آن را ویرایش نمایند. ممکن است بعضی افراد به علل مختلف شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام کارشناسی ارشد خود را فراموش کرده و یا گم کرده باشند این افراد باید نسبت به بازیابی اطلاعات ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد خود اقدام نمایند. زمان ثبت نام مجدد کنکور ارشد 1400 هنوز مشخص نشده است که این زمان همانطور که قبلاً هم گفته شد در بهمن ماه هر سال انجام می‌شود.

افرادی که در بازه زمانی ثبت نام ارشد 1400 موفق به انجام ثبت نام نگردیده اند نیز می‌توانند در این تاریخ ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد خود را انجام دهند. این افراد برای انجام ثبت نام باید مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد را طی نمایند. این مراحل شامل خرید کارت اعتباری ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 و دریافت سریال اعتباری 12 رقمی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد است. پس از این که افراد سریال ثبت نام را خریداری نمودند آن را در قسمت مربوطه وارد نموده و مراحل ثبت نام را طی می‌نمایند.

ثبت نام مجدد کارشناسی ارشد 99ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد 1400

بسیاری از داوطلبان در هنگام ثبت نام متأسفانه اطلاعات مربوط به مدارک شناسائی فرد داوطلب و یا اطلاعات سوابق تحصیلی کارشناسی داوطلب مانند معدل کارشناسی و یا اطلاعات مربوط به سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد 1400 را به اشتباه وارد می‌کنند. این افراد باید حتماً در این بازه زمانی مشخص شده برای ویرایش اطلاعات ارشد خود اقدام به تغییر و ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد خود نمایند.

بطور مثال بسیاری از داوطلبان بدلیل اینکه دانشجوی سال آخر کارشناسی هستند در زمان ثبت نام معدل تا ترم ششم و یا هفتم خود را وارد می‌نمایند. این افراد طبق قانون مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400 باید در این زمان وارد سایت سازمان سنجش شده و معدل جدید خود را وارد نمایند. با توجه به میزان تأثیر معدل کارشناسی فرد در آزمون کارشناسی ارشد 99 این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است تا داوطلبان به این موضوع توجه نمایند.

تعداد بسیار زیادی از داوطلبان نیز در آزمون ارشد دارای شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان کارشناسی ارشد 1400 هستند. این افراد معمولاً در زمان ثبت نام بدلیل در اختیار نداشتن کارت ایثارگری و سایر مدارک مربوط به سهمیه ایثارگری و رزمندگی کارشناسی ارشد موفق به وارد کردن سهمیه کارشناسی ارشد خود نمی‌گردند. این داوطلبان هم می‌توانند با ورود به سایت سازمان سنجش کد ایثارگری 12 رقمی خود را وارد نموده و یا در صورت نیاز نداشتن به کد فقط گزینه سهمیه خود را علامت زده تا بتوانند از سهمیه خود استفاده نمایند.

رزمندگان و همسران و فرزندان آنان برای استفاده از سهمیه ایثارگری و رزمندگی نیاز به دریافت کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری دارند.

ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد 1400

در زمان ثبت نام کنکور ارشد متأسفانه تعدادی از داوطلبان موفق به انجام ثبت نام نشده‌اند. به همین دلیل سازمان سنجش بازه زمانی مجددی برای ثبت نام مجدد در کارشناسی ارشد 1400 مشخص می‌نماید، که این زمان احتمالا براساس روند هر ساله سازمان سنجش در بهمن ماه انجام می‌شوذ.

خرید کارت اعتباری برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

داوطلبان با ورود به سایت سنجش از قسمت خرید کارت اعتباری ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 اقدام به خرید کارت اعتباری کرده و کد سریال 12 رقمی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را دریافت خواهند کرد. پس از دریافت سریال ثبت نام با ورود به لینک ثبت نام اطلاعات خود را وارد می‌نمایند. توجه داشته باشید که برای ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور نیاز به کارت اعتباری جداگانه است.

برای اطلاع از شهریه هر یک از دانشگاه های غیرانتفاعی، پردیس و آزاد روی مقالات زیر کلیک کنید.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان

شهریه ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

تکمیل فرم ثبت نام کارشناسی ارشد 1400

پس از ورود به سایت افراد با تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 و وارد کردن اطلاعات شخصی و همچنین سوابق تحصیلی و معدل کارشناسی مراحل انجام ثبت نام ارشد 1400 را با موفقیت طی نموده و می‌توانند رسید ثبت نام خود را که دارای شماره پرونده و کدرهیگیری است را دریافت نمایند. داوطلبان باید رسید ثبت نام کارشناسی ارشد خود را تا پایان مراحل آزمون نزد خود نگه دارند.

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1400

زمان برگزاری این آزمون اغلب در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که این زمان به جز سال 1399 به دلیل شیوع بیماری کرونا ثابت بوده است. داوطلبان باید یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون با مراجعه به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد 1400 نیز اغلب سه الی چهار ماه پس از آزمون خواهد بود و داوطبان پس از دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد بایستی نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

سوالات متداول

1- ثبت نام مجدد ارشد از چه طریقی انجام می‌شود ؟

 

از طریق سایت سازمان سنجش ، برای اطلاع از نحوه ثبت نام کلیک کنید .

2- ثبت نام مجدد کنکور ارشد در چه زمانی است ؟

 

اغلب در بهممن ماه هرسال .

3- آیا امکان ثبت نام دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در زمان ثبت نام آزمون سراسری وجود دارد ؟

 

بله، آزمون این دانشگاه ها تنها در یک مرحله برگزار خواهد شد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.