ثبت نام سجام – مراحل ثبت نام در سایت سجام

1
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

امروزه با توجه به رونق بازار بورس و همچنین ریسک بالای بازارهای مالی و سرمایه گذاری موازی مانند بازار سکه ، طلا و ارز و همچنین حمایت دولت از بازار بورس و امکان سرمایه گذاری با مبالغ پایین تر نسبت به بازارهای مالی دیگر بسیاری از افراد با هدف کسب سود بیشتر و سرمایه گذاری به بورس روی آورده اند اما همچنان تب وارد شدن به بورس فروکش نکرده و افراد زیادی هر روزه مراحل ثبت نام و ورود خود را طی می نمایند و به خیل عظیم سرمایه گذاران می پیوندند . با توجه به این که وارد شدن به بورس دارای مراحلی مانند ثبت نام در کارگزاری و همچنین ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی می باشد ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا یکی از مهم ترین مراحل ورود به بورس که ثبت نام سجام و احراز هویت می باشد را توضیح دهیم.

سامانه سجام چیست؟

سامانه سجام به آدرس sejam.ir سامانه جامع اطلاعات مشتریان است که زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می کند. این سایت در سال 1397 ایجاد شده و در حال حاضر تمامی کسانی که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارند در ابتدا باید در داخل این سامانه مراحل ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند. ثبت نام و احراز هویت در این سامانه الزامی است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف با نحوه ثبت نام در سایت سجام آشنایی ندارند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به موضوع بصورت کامل پرداخته و شما را راهنمایی نمائیم.

بدون ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام امکان وارد شدن به بورس وجود ندارد

مراحل ثبت نام سجام

مراحل ثبت نام اولیه در این سامانه بصورت کاملاً غیرحضوری و اینترنتی می باشد . شما می توانید با استفاده از راهنمای تصویری زیر مراحل را به ترتیب طی نمائید.

1- وارد شدن به سایت ثبت نام سجام

سجام

2- کلیک بر روی ثبت نام سجام

پس از وارد شدن به سامانه سجام در اولین صفحه نمایش داده شده بر روی گزینه ثبت نام در سامانه سجام کلیک کنید.

ثبت نام سجام

3- مطالعه نکات و کلیک بر روی گزینه متوجه شدم

در صفحه باز شده نکات مهمی در خصوص مسائل مربوط به سامانه سجام و احراز هویت و اخذ کد بورسی به شما نمایش داده خواهد شد که باید در ابتدا آن را مطالعه نموده و سپس با کلیک بر روی گزینه متوجه شدم به مرحله بعدی بروید.

سجام

4- کلیک بر روی گزینه ثبت نام سجام

در این صفحه مراحل ثبت نام در سامانه سجام به ترتیب نمایش داده شده است لذا با مشاهده آن و همچنین کلیک بر روی گزینه ثبت نام به مرحله بعدی وارد می شوید. پس از وارد شدن به صفحه بعدی باید مراحل لازم را به ترتیب طی نموده و اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد نمائید.

مراحل ثبت نام سجام

پس از طی تمامی مراحل حداکثر تا 24 ساعت برای شما کد پیگیری صادر خواهد شد و از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید. در صورتیکه پس از گذشت زمان مذکور کد پیگیری به دست شما نرسید باید با پشتیبانی تماس گرفته و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمائید.

احراز هویت سجام

پس از انجام تمامی مراحل در سایت سجام حداکثر تا مدت 24 ساعت کدپیگیری برای فرد از طریق پیامک به شماره اعلام شده ارسال خواهد شد. پس شما باید منتظر دریافت کد پیگیری خود بوده و بعد از دریافت آن برای دریافت کد بورسی نسبت به احراز هویت سجام خود اقدام کنید . در حال حاضر برای احراز هویت سامانه سجام افراد باید با در دست داشتن مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) و کدپیگیری خود به دفاتر پیشخوان دولت سراسر کشور مراجعه نموده و فرم های احراز هویت را تکمیل نمایند.

احراز هویت سجام غیر حضوری

با توجه به شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و نگرانی مردم به جهت حضور در مکان های پرجمعیت و پر تراکم سازمان بورس و اوراق بهادار در تلاش است تا با ایجاد ساز و کار جدیدی امکان احراز هویت غیر حضوری را فراهم نموده و از مراجعات مکرر و متعدد مردم به دفاتر پیشخوان دولت جلوگیری نماید .  در حال حاضر این امکان از طریق برنامه های موبایل و اپلیکیشن هایی فراهم شده تا افراد بتوانند بدون مراجعه و بصورت غیرحضوری فرایند احراز هویت خود را انجام دهند. در صورت علاقه مندی به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره باخه تماس حاصل کنید. به هر حال توصیه ما به افرادی که قصد انجام احراز هویت بصورت حضوری را دارند این است که حتی الامکان به مراکز و دفاتری مراجعه نمایند که نمایندگی کارگزاری آنان نیز در آنجا مستقر باشد تا از مراجعات مکرر و متعدد جلوگیری شود و با یکبار مراجعه بتوانند تمامی مراحل کار خود را انجام دهند.

سوالات متداول

1- ثبت نام در سامانه سجام به چه صورتی است ؟

 

از طریق سایت به آدرس sejam.ir .

2- احراز هویت سجام چگونه انجام می شود ؟

 

از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت سراسر کشور و یا بصورت غیرحضوری .

3- آیا امکان احراز هویت غیرحضوری سجام میسر است ؟

 

بله در حال حاضر امکان احراز هویت بصورت غیر حضوری از طریق برخی از اپلیکیشن ها فراهم شده است .

1 نظر
  1. باخه 300 می گوید

    ممنون از شما راهنمای کاملی برای ثبت نام در سامانه سجام بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.