ثبت نام جاماندگان سهام عدالت 99

2
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

طرح اعطای سهام عدالت به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه در دولت نهم با هدف کمک اقتصادی به دهک‌های پایین جامعه انجام شد. برابر این طرح مقرر شد بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین به قشرهای کم درآمد جامعه واگذار شد. در مرحله اول واگذاری سهام عدالت به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد ، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم شد و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت نیز به مشمولان طرح سهام عدالت داده شد. ارزش این برگه ‌ها در ابتدا ۵۰۰ هزار تومان سهام بود که بعد به یک میلیون تومان افزایش یافت. قرار بود که برای گروه‌های کم درآمد ، نیمی از قیمت هر سهم تخفیف داده شود و نیمی دیگر نیز به مدت ده سال از محل سود شرکت بازپرداخت گردد. تمامی کسانی که از جمله مشمولین سهام عدالت بودند با ارائه شماره شبا بانکی خود در سامانه سهام عدالت توانستند از طرح سهام عدالت و واریز سود آن بهره مند گردند. اما متأسفانه با گذشت سال های زیاد از این طرح هنوز فرصتی برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت تعیین نشده تا این افراد بتوانند با وارد کردن مشخصات خود در این سایت از مزایای این طرح بهره مند گردند.

پس از گذشت چندین سال و با افزایش ارزش سهام عدالت و همچنین امکان فروش و واگذاری آن برای دارندگان بسیاری از افرادی که از ثبت نام سهام عدالت جامانده اند به دنبال راهی برای ثبت نام سهام عدالت هستند. در این مقاله به ارائه توضیحاتی در رابطه با ثبت نام جاماندگان سهام عدالت می پردازیم.

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت چه زمانی انجام می‌شود ؟

همانطور که اشاره شد هنوز تعداد بسیار زیادی از افراد متأسفانه موفق به دریافت سهام عدالت نگردیده اند. با توجه به بالا رفتن ارزش سهام و رونق بازار بورس کشور و همچنین امکان خرید و فروش و واگذاری سهام عدالت کسانی که از سهام عدالت جامانده اند به دنبال ثبت نام جدید هستند تا به جمع دارندگان سهام عدالت بپیوندند. اما متأسفانه همچنان امکان ثبت نام جدید برای افراد از طرف دولت فراهم نشده و زمانی برای آن نیز اعلام نگردیده است. اخیراً نمایندگان مجلس طرحی دو فوریتی برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان را به هیات رئیسه مجلس ارائه کرده اند و در صورت تصویب در صحن علنی مجلس به 10 میلیون نفر جامانده سهام عدالت اختصاص داده خواهد شد.

با توجه به موضوعات بیان شده از سمت مسئولان اقتصادی دولت و مجلس زمان مشخصی برای شروع ثبت نام جدید سهام عدالت 99 اعلام نگردیده است. به محض مشخص شدن مهلت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت از این مقاله به اطلاع شما خواهد رسید و این امکان برای شما وجود دارد تا نسبت به ثبت اطلاعات در داخل سامانه سهام عدالت اقدام نمائید.

نحوه ثبت نام جدید سهام عدالت سال 99

با توجه به تجربه سالیان گذشته در زمینه سهام عدالت به احتمال زیاد سایت ثبت نام سهام عدالت samanese.ir خواهد بود و تمامی افرادی در دوره قبلی از دریافت آن جامانده اند می توانند در مهلت تعیین شده وارد این سایت شده و مشخصات و اطلاعات خود را وارد نمایند. همچنین افراد برای مدیریت سبد سهام خود باید با انتخاب کارگزاری و ثبت نام سجام اقدام به دریافت کد بورسی نمایند تا بتوانند سهام عدالت خود را که متشکل از چندین شرکت مختلف می باشد مدیریت نمایند. به محض مشخص شدن نحوه انجام ثبت نام اینترنتی در این مقاله راهنمای تصویری مراحل ثبت نام قرار داده خواهد شد.

سوالات متداول

1- آیا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت انجام می شود ؟

 

بله طبق برنامه دولت در آینده ثبت نام جدید انجام خواهد شد .

2- ثبت نام سهام عدالت جاماندگان از چه طریقی است ؟

 

از طریق سامانه سهام عدالت .

3- ثبت نام جدید سهام عدالت چه زمانی انجام می شود ؟

 

تاریخ دقیق در آینده اعلام خواهد شد .

2 نظرات
  1. کریم رحیمی مهجن ابادی می گوید

    واقعآ این عدالت هست که من کارگر سهام عدالت نداشته باشم ولی کارمندان شرکت گاز که حقوق نجمی مگیرند سهام داشته باشند

  2. علیرضا می گوید

    من یه کارگر صاحب دوخانواده سه اولا هستم وسهام نمی‌گیرم ولی تمام کارمندان دولت سهام دارند آیا عدالت است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.