ثبت نام تکمیل ظرفیت 98

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

داوطلبانی که در کنکور سراسری 98، کاردانی فنی و حرفه‌ای، کاردانی به کارشناسی, جامع علمی کاربردی و کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت نموده‌اند می‌توانند شانس مجدد خود را برای شرکت در تکمیل ظرفیت 1398 امتحان کنند. در این مقاله قصد داریم موضوعات پیرامون ثبت نام تکمیل ظرفیت 98 را در اختیارتان قرار دهیم. سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 1398/08/06 طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که براساس مصوبه بیست و یکمین جلسه شورای سنجش و پذیرش در مورخ 1398/08/01 مقرر شد تا تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع زیر و برای ورودی بهمن ماه 1398 انجام گردد.

  • آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته
  • آزمون کاردانی به کارشناسی
  • آزمون فنی و حرفه ای
  • آزمون جامع علمی – کاربردی
  • آزمون سراسری ( فقط برای رشته محل های صرفاً براساس سوابق تحصیلی)

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت 98

تکمیل ظرفیت برای مقاطع سراسری، کاردانی فنی و حرفه‌ای، کاردانی به کارشناسی، جامع علمی کاربردی و کارشناسی ارشد ناپیوسته برای ورودی بهمن ماه 1398 انجام می‌شود.

نوع آزمون سراسری

(رشته محل های صرفاً براساس سوابق تحصیلی)

کارشناسی ناپیوسته كارداني نظام جديد
زمان انتشار اطلاعیه تکمیل ظرفیت 98/08/27 98/08/29 98/08/30
زمان ثبت‌نام از داوطلبان در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي 98/08/28

لغایت 98/10/30

98/08/30 لغایت

98/10/30

98/09/02 لغایت

98/10/30

 

تکمیل ظرفیت مقاطع سراسری، کاردانی فنی و حرفه‌ای، کاردانی به کارشناسی، جامع علمی کاربردی و کارشناسی ارشد ناپیوسته برای ورودی بهمن ماه خواهد بود.

شرایط و ضوابط ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 98

با توجه به تفاوت نحوه پذیرش مقاطع سراسری (صرفاٌ براساس سوابق تحصیلی)، کاردانی فنی و حرفه‌ای، کاردانی به کارشناسی، جامع علمی کاربردی و کارشناسی ارشد ناپیوسته در مرحله اصلی پذیرش تکمیل ظرفیت این مقاطع نیز با هم متفاوت می‌باشد. تکمیل ظرفیت برای مقاطع سراسری (صرفاٌ براساس سوابق تحصیلی)، کاردانی فنی و حرفه‌ای، کاردانی به کارشناسی، جامع علمی کاربردی بصورت بدون آزمون و در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته بصورت با آزمون می‌باشد.

برای شرکت در تکمیل ظرفیت 98 کارشناسی ارشد ناپیوسته افراد می‌بایست در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1398 شرکت کرده باشند.

پذیرش مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در مرحله تکمیل ظرفیت براساس نتایج آزمون برگزار شده در سال 1398 انجام می‌گیرد. افراد باید با توجه به وضعیت خود در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1398 و کارنامه منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت نمایند. بدیهی است افرادی که در مرحله اول در هر مقطعی در رشته‌ای پذیرفته شده باشند اگر در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند و پذیرفته شوند قبولی قبلی آنان حذف و قبولی جدید آنان لحاظ می‌گردد.

به منظور اطلاع از تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 میتوانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

شرایط و ضوابط ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی و کارشناسی 98

برای شرکت و ثبت نام در تکمیل ظرفیت دوره‌های بدون آزمون لزوماٌ نیازی نیست تا افراد در مرحله اصلی شرکت کرده باشند. داوطلبین اگر در مرحله اصلی شرکت نکرده باشند نیز می‌توانند در این دوره ثبت نام نمایند. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی 99 نیز دارای شرایط و ظوابط می‌باشد که با مطالعه مقاله مربوطه میتوانید پاسخ سوالات خود را بدست آورید.

پذیرش دوره‌های بدون آزمون براساس سوایق تحصیلی داوطلبان می‌باشد. میزان معدل افراد، رشته قبلی، دانشگاه و رشته انتخابی و همچنین سهمیه‌های موجود شانس افراد به‌جهت قبولی یا عدم قبولی را مشخص می‌کند.

در پذیرش صرفاٌ براساس سوابق تحصیلی معدل مقطع قبلی افراد براساس فاکتورهای مصوب تراز شده و بصورت معدل موثر اعلام می‌شود پس بنابراین شانس افراد برای قبولی در رشته‌های مختلف متفاوت است.

میزان شانس قبولی افراد در تکمیل ظرفیت

با توجه به اینکه تعداد زیادی از داوطلبان در مرحله اول پذیرفته شده‌اند بنابراین تعداد شرکت کنندگان در تکمیل ظرفیت کمتر می‌باشد. از طرفی میزان ظرفیت موجود هم پائین‌تر است پس نحوه ثبت نام و انتخاب رشته در شانس قبولی افراد تأثیر بسزایی دارد. اگر در مرحله قبلی موفقیتی کسب نکردیده‌اید و یا از قبولی خود رضایت ندارید باید در این مرحله توجه و دقت بیش‌تری نمائید. در مرحله تکمیل ظرفیت در بعضی دوره‌ها افراد مجاز به انتخاب یک رشته محل بوده و در بعضی دوره‌ها مجاز به انتخاب چندین رشته محل می‌باشد. تعداد انتخاب‌های افراد و همچنین نحوه چیدمان انتخاب‌ها از جمله مواردی است که در شانس قبولی داوطلبان بسیار موثر است.

مرحله تکمیل ظرفیت شانس مجددی است که به داوطلبان داده شده، بنابراین حتماٌ در ثبت نام و انتخاب رشته توجه و دقت زیادی انجام دهید.

اعلام نتایج نهائی تکمیل ظرفیت 98

پس از برگزاری تکمیل ظرفیت در بهمن ماه نتایج آن در اواخر بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد. مشاورین ما در مرکز مشاوره باخه پس از اعلام نتایج نهائی به شما اطلاع رسانی خواهند نمود. افراد پس از این‌که عنوان قبولی را در رشته‌ محل‌های ثبت نامی مشاهده نمودند باید با دردست داشتن مدارک مورد نیاز به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.