ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد

0
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
مرکز مشاوره باخه
مقطع دکتری در کشور ما به دو صورت بدون آزمون و با آزمون
 

مقطع دکتری در کشور ما به دو صورت بدون آزمون و با آزمون برگزار می‌گردد. اما عمده پذیرش داوطلبان دکتری بصورت با آزمون است. کنکور دکتری هرساله در کشور ما توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد. اطلاع از زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 99 به داوطلبان کمک می‌کند تا بتوانند برنامه‌ریزی مناسبی برای شرکت در کنکور داشته باشند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1399

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد امسال در بازه زمانی 98/09/06 تا 98/09/12 انجام می‌گیرد. سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 98/09/06 اطلاعیه و دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری را منتشر می‌کند. ما در مرکز مشاوره باخه نحوه انجام ثبت نام را بصورت کامل برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

ثبت نام در آزمون دکتری 1399 در دانشگاه‌های آزاد و سراسری بصورت مشترک انجام خواهد شد

نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 99

ثبت نام کنکور دکتری از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گردد. متقاضیان باید در بازه زمانی مشخص شده وارد سامانه شده و ثبت نام خود را انجام دهند.  داوطلبان باید به تمامی شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری دقت نموده و نسبت به رعایت قوانین و مقررات ثبت نام دکتری اطلاع داشته باشند.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 99

ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام در کنکور دکتری دانشگاه آزاد 99 را از سامانه سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نموده و نسبت به انتخاب مجموعه امتحانی مورد نظر خود اقدام نمایند. نکته مهم در ثبت نام کنکور دکتری انتخاب رشته امتحانی است. در مقطع دکتری در بعضی از رشته‌ها محدودیت ثبت نامی وجود داشته و افراد باید با توجه به توضیحات مربوط به هر رشته امتحانی که در دفترچه ذکر گردیده اقدام به انجام ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است که برای شرکت در بعضی رشته‌های امتحانی نیازی به تجانس رشته نمی‌باشد.

در مقطع دکتری برای شرکت در بعضی مجموعه‌های امتحانی نیاز به تجانس رشته می‌باشد. در صورت عدم رعایت این قانون توسط داوطلب در ثبت نام نهائی پس از قبولی دانشگاه از ثبت نام داوطلب جلوگیری به عمل می‌آید.

 خرید کارت اعتباری ثبت نام دکتری 99

داوطلبان برای ورود به لینک ثبت نام ابتدا باید کارت اعتباری خریداری نمایند. کارت اعتباری حاوی یک شماره سریال می‌باشد که در ابتدای ورود به لینک ثبت نام باید در محل مربوطه درج گردد.

کارت ورود به جلسه دکتری

هر داوطلب تنها مجاز به خرید یک کارت اعتباری برای ثبت نام با کدملی خود می‌باشد. در خرید کارت اعتباری ثبت نام دقت فرمائید تا اطلاعات خود را بدرستی وارد نمائید.

تکمیل فرم ثبت نام دکتری 99

افراد پس از ورود به مرحله ثبت نام باید فرم ثبت نامی را تکمیل نمایند. پیش‌نویس فرم ثبت نامی در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام درج گردیده است. افراد می‌توانند قبل از ورود به سایت ابتدا فرم پیش‌نویس را تکمیل نموده و سپس وارد سایت شوند.

اطلاعات فردی داوطلب

در تکمیل فرم ثبت نام افراد باید به‌ترتیب بخش‌های مختلف فرم ثبت نامی را تکمیل نمایند. اولین بخش ثبت نام مربوط به اطلاعات شخصی داوطلب بوده و فرد تمامی مشخصات فردی خود را در آن درج می‌نماید. بخش بعدی مربوط به سهمیه داوطلب برای شرکت در کنکور دکتری می‌باشد. این قسمت از جمله موارد بسیار مهم است. داوطلبان متقاضي استفاده از هر يك از سهميه هاي پذيرش، حسب مورد بايد يكي از موارد اين بند را علامتگذاری نمايند.

ثبت نام دکتری

سهمیه‌های کنکور دکتری دانشگاه آزاد 99

هرکدام از داوطلبان با داشتن این سهمیه‌ها می‌توانند از مزایای موجود در زمینه شانس قبولی و همچنین تخفیفات شهریه‌ای برای دانشگاه‌های شهریه پرداز بهره‌مند گردند.

الف) سهمیه رزمندگان                       ب) سهمیه ایثارگران 25 درصدی                   ج) سهمیه ایثارگران 5 درصدی                 ج) سهمیه مربیان

برای اطلاع از میزان تأثیر و نحوه اعمال این سهمیه‌ها شما عزیزان می‌توانید مقاله سهمیه‌های کنکور دکتری را مطالعه نمائید.

ثبت نام دکتری

انتخاب گروه امتحانی

داوطلبان باید گروه امتحانی و کدرشته امتحانی خود را در فرم تقاضا نامه ثبت نامی درج نمایند. کنکور دکتری دارای 7 گروه امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان است. هرکدام از گروه‌های آزمایشی شامل تعداد زیادی کدرشته می‌باشد که داوطلبان باید کدرشته را در فرم ثبت نامی درج نمایند.

گروه‌های امتحانی کنکور دکتری: 1- علوم انسانی 2- علوم پایه 3- فنی و مهندسی 4- کشاورزی و منابع طبیعی 5- هنر 6- دامپزشکی 7- زبان

ثبت نام دکتری

دریافت شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام

پس از تکمیل فرم ثبت نام و تأئید اطلاعات رسید ثبت نام برای شما نمایش داده می‌شود. در داخل رسید ثبت نام شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام درج شده است. داوطلبان باید تا پایان مراحل کنکور دکتری این رسید را حتماً نزد خود نگه‌داری نمایند.

ثبت نام دکتری

بدون صدور شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام شما به درستی انجام نشده است.

برگزاری آزمون دکتری دانشگاه آزاد 99

آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1399 در تاریخ جمعه 98/12/09 برگزار خواهد شد. حدود یک هفته قبل از آزمون کارت ورود به جلسه بر روی سامانه سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلبان باید با مراجعه به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. کارت ورود به جلسه کنکور دکتری حاوی اطلاعات فردی و محل و زمان برگزاری آزمون است. افراد باید در این مرحله اطلاعات مندرج بر روی کارت را بررسی نمایند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت باید نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایند. مشاورین ما در مرکز مشاوره باخه زمان و نحوه ویرایش و دریافت کارت ورود به جلسه را در مقاله زمان آزمون دکتری 99 توضیح داده‌اند.

آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری و آزاد در یک مرحله بصورت مشترک برگزار می‌گردد

اعلام نتایج کنکور دکتری دانشگاه آزاد 99

نتایج کنکور دکتری در دو مرحله انجام می‌گیرد. در یک مرحله نتایج اولیه داوطلبان بصورت کارنامه منتشر می‌شود. مشاورین ما در مقاله اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد به شما در این خصوص راهنمائی کرده‌اند. داوطلبان باید پس از مشاهده نتایج اولیه انتخاب رشته و دانشگاه نمایند. انتخاب رشته کنکور دکتری بسیار حساس و حائز اهمیت است. در مرحله انتخاب رشته باید به حدنصاب دعوت به مصاحبه در دانشگاه‌های مختلف توجه نمود. در این مرحله افراد با توجه به تراز و رتبه خود اقدام به انتخاب رشته می‌کنند. هدف از انتخاب رشته در این مرحله دعوت شدن به مصاحبه هست. همانطور که قبلاً گفته شد پذیرش در مقطع دکتری بصورت نیمه متمرکز است. بنابراین قصد افراد در مرحله اول تلاش برای دعوت شدن به مصاحبه است. مشاورین ما در مرکز مشاوره باخه در مقاله انتخاب رشته دکتری به شما عزیزان راهنمائی می‌کنند.

انتخاب رشته در دانشگاه‌های سراسری و آزاد بصورت مجزا می‌باشد.

پس از انتخاب رشته در مرحله اول پس از چند روز نتایج دعوت شدگان به مصاحبه در دانشگاه های مختلف اعلام می‌گردد. افراد باید مقدمات شرکت در مصاحبه دکتری را فراهم نمایند. مرحله مصاحبه دکتری مرحله‌ای مهم و تعیین کننده است. افراد باید با توجه به اهمیت مصاحبه و موارد مهم و دارای امتیاز در مصاحبه خود را آماده کنند.

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه کنکور دکتری 99

بر اساس آئین نامه، نحوه پذیرش دانشجوی دکتری بصورت نیمه متمرکز و دارای مصاحبه است. نتیجه مصاحبه برای دانشگاه‌های مختلف یک موضوع مهم به‌شمار می‌رود. بنابراین عملکرد شما در مصاحبه تعیین کننده قبولی یا عدم قبولی شماست. داوطلبانی که بدون هیچ‌گونه آمادگی در جلسه مصاحبه حضور پیدا می‌کنند معمولاً شانس پائینی برای قبولی دارند. مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 بصورت متمرکز انجام می‌شود و هر دانشگاهی مصاحبه جداگانه ندارد. تنها برای رشته‌های مختلف مصاحبه‌ها مجزا است.

مصاحبه دکتری براساس آئین نامه به چند بخش تقسیم شده و در پذیرش نهائی داوطلبان تأثیر بسیار زیادی دارد.

مرکز مشاوره باخه
مقطع دکتری در کشور ما به دو صورت بدون آزمون و با آزمون
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.