ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1400-1401

2
زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم هر ساله متقاضیان زیادی دارد. اکثر دانش‌آموزان و والدین آن‌ها مایل هستند پس از شش سال تحصیل در ابتدایی، در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت کرده و وارد مدارس تیزهوشان شوند. مدارس تیزهوشان تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) فعالیت می‌کنند. با توجه به سابقه درخشان  فارغ التحصیلان این مدارس ، جزو پر متقاضی‌ترین مدارس کشور می‌باشند. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی را در مورد نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم  و همچنین زمان ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان هفتم را در اختیار متقاضیان قرار دهیم تا مشکلاتی عم از جا ماندن از ثبت نام و همچنین سردرگمی در نحوه انجام ثبت نام که هرساله بسیاری از متقاضیان با آن مواجع می‌شوند رخ ندهد و تمامی متقاضیان بتوانند این مرحله را به راحتی پشت سر گزارند. پس با مرکز مشاوره باخه در این مقاله همراه باشید.

نکته مهم این است که دیگر آزمونی به عنوان آزمون تکمیل ظرفیت هفتم به هشتم برای ورود به کلاس هشتم برگزار نمی‌شود و همچنین آزمون تیزهوشان کلاس نهم به دهم برای ورود به کلاس دهم، بسیار محدود و دشوار می‌یاشد. پس راحت‌ترین راه ورود به مدارس تیزهوشان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می‌باشد. بهترین منابع تیزهوشان ششم به هفتم نمونه سوالات تیزهوشان ششم به هفتم سالهای گذشته است که پیشنهاد می‌شود حتماً آنها را مطالعه نمایید.
فعالیت این مدارس از کلاس هفتم شروع شده و تا کلاس دوازدهم ادامه خواهد داشت. دانش‌آموزان متقاضی می‌توانند از دو طریق زیر وارد این مدارس شوند.

  1. آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برای ورود به کلاس هفتم
  2. آزمون تیزهوشان نهم به دهم برای ورود به کلاس دهم

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 زمان بندی ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1400 به چه صورت است؟

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در سال 1400 از 11 فروردین 1400 لغایت 25 فروردین 1400 و به مدت 15 روز تعیین شده است و قابل تمدید نمی‌باشد، پیشنهاد می‌شود کلیه داوطلبان این آزمون حتماً در روزهای ابتدایی ثبت نام نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند تا در روزهای پایانی با مشکلاتی اعم از شلوغی سامانه و همچنین قطع شدن سایت مواجه نشوند.

پیشنهاد می‌شود جهت اطلاعات بیشتر در مورد زمان ثبت نام مقاله زمان آزمون تیزهوشان ششم را مطالعه کنید.

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم چیست؟

در ذیل برخی شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ذکر شده است: به موارد زیر دقت نمایید، زیرا که این شرایط چند سالی است که تغییری نیافته است:

شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

مهم‌ترین شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به شرح زیر است.

  1. داشتن تابعیت ايرانی
  2. کسب نمره «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 98-99 و همچنین کسب نمره «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 99-1400
    تبصره: چنانچه دانش‌آموز درمجموع دو سال تحصیل پايه‌های پنجم وششم ابتدايی حداکثر در يک درس نمره «خوب» را کسب کرده باشد، مجاز به شرکت در آزمون می‌باشد.

دانش‌آموزان عزیز حتما به شرط دوم ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم توجه نمایید، چون به هیچ عنوان قابل تغییر نمیباشد.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام و همچنین اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مقاله شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را مطالعه کنید.

چه افرادی مجاز به ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان ششم 1400 هستند؟

کلیه دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی که توانسته اند در معیار توصیفی نمره‌ی خیلی خوب را دریافت کنند و در مقطع ششم ابتدایی هم در دروس نوبت اول نمره خیلی خوب را کسب نمایند، می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند، اما اینکه در این آزمون قبول شوند یا نه، بستگی به عوامل متنوعی دارد که برخی از آنها تا اینجا به آنها اشاره شده است و برخی دیگر از این عوامل در ادامه از آنها برده خواهد شد.

چه افرادی مجاز به ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان ششم 1400 نیستند؟

همانطور که گفته شد بایستی در مقطع پنجم و نیمسال اول ششم بایستی دانش آموزان نمره خیلی خوب را کسب نمایند، دانش آموزانی که در این پایه‌ها در نظام ارزشیابی توصیفی نمره‌ای کمتر خیلی خوب دریافت نمایند، اجازه ثبت نام در این آزمون را نخواهند داشت.

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم از چه طریقی انجام می‌گیرد؟

اولین نکته ای که در ثبت نام تیزهوشان ششم باید به آن توجه داشته باید این است که تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام ششم انجام می‌گردد.

سمپاد هفتم
قبل از شروع مراحل ثبت نام از مدیر مدرسه فرزند خود درخواست رمز همگام کنید. توجه فرمایید بدون داشتن رمز همگام اجازه ورود به سامانه ثبت نام مدارس تیزهوشان را ندارید. همچنین تنها شخصی که به رمز همگام دانش آموزی شما دسترسی دارد مدیر مدرسه، مسئول سامانه همگام آموزش و پرورش شهرتان می‌باشد. این فرد نیز به راحتی رمز را در اختیار شما نخواهد گذاشت و شما را به مدیر مدرسه ارجاع خواهد داد. متأسفانه چندین سال دیده شده برخی از مدارس، مخصوصا مدارس ابتدایی که خودشان دارای متوسطه اول می‌باشند از دادن رمز همگام به دانش‌آموزان سرباز زده و هر دفعه بنا به دلیلی رمز را در اختیار قرار نمی‌دهند.

نکات مهم قبل از ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 چیست؟

همانطور که در بالا به یک سری از نکات مهم در مورد آزمون تیزهوشان ششم اشاره کردیم در این قسمت از مقاله نیز قصد داریم تا نکات مهمی که قبل از آزمون باید به آن توجه کرد را بیان کنیم.

اولین نکته که باید به آن توجه کرد زمان ثبت نام تیزهوشان هفتم می‌باشد. همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید که زمان ثبت نام تمدید نمی‌گردد و افرادی که از ایین ثبت نام جا بمانند شانس تحصیل در مدارس تیزهوشان را از دست می‌دهند. همچنین یکی دیگر از نکات مهم و پر اهمیت در مورد رمز همگام جهت ورود به سایت ثبت نام می‌باشد که دانش آموزان متقاضی باید قبل از شروع ثبت نام رمز همگام خود را از مدیر مدرسته خود دریافت کرده و جهت ورود به سایت همگام اقدام کنند تا از صحیح بودن رمز مطمئن شوند.

راهنمای تصویری ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1400

پس از شروع زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شما داوطلبان می‌توانید با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم  به نشانی hoosh.medu.ir مراحل ثبت نام را طبق دستور العمل زیر طی کنند.

  1. پس ورود به سایت با وارد کردن کدملی و رمز همگام وارد سامانه شوید.
  2. آزمون تیزهوشان ششمدر مرحله بعد اگر مشخصات شما صحیح بود، نقش خود را دانش‌آموز و در عنوان سازمان نام مدرسه دانش‌آموز را وارد کنید.
  3. آزمون تیزهوشان ششمدر صفحه بعد بر روی ثبت نام جدید که با فلش نشان دادیم کلیک کنید و وارد فرم ثبت نام شوید.
    توجه: اگر با صفحه بالا مواجه نشدید، طبق تصویر زیر ابتدا وارد ماژول ها شوید و سپس استعدادهای درخشان را انتخاب کنید.
  4. آزمون تیزهوشان ششمدر مرحله‌ی بعدی می‌بایست اطلاعات شخصی دانش‌آموز شامل نام و نام ‌خانوادگی و … مانند صفحه زیر تکمیل گردد.
  5. ثبت نام تیزهوشان ششمدر بخش بعدی ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم رشته مورد نظر و استان و بعد از آن اولویت‌های انتخابی خود را مشخص نمایید.
    در شهرهایی که بیش از یک مدرسه تیزهوشان دارند، انتخاب اولویت‌های مدرسه بسیار مهم می‌شود و باید درک و شناخت کافی از مدارس شهر خود داشته باشید.
  6. ثبت نام تیزهوشان ششمدر مرحله‌ی بعدی لازم است، عکس دانش‌آموز با فرمت و اندازه خاصی در سایت بارگذاری شود.

ثبت نام تیزهوشان ششم

مراحل پرداخت هزینه

مهم‌ترین موضوع در بحث پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، تاریخ پرداخت پرداخت هزینه در سایت است که در صورت مشکل پرداخت هزینه ، امکان جاماندن از آزمون تیزهوشان وجود دارد زیرا زمان پرداخت هزینه ثبت نام تاریخ ثابتی نداشته و در طول سال شاهد تغییرات آن بوده‌ایم که باعث ایجاد مشکل حضور در آزمون در سال های گذشته برای داوطلبان سمپاد شده است.

جهت اطلاع از نحوه پرداخت مقاله پرداخت هزینه تیزهوشان ششم به هفتم را مطالعه کنید.

برای ثبت نام در این آزمون داوطلبان بایستی مبلغی را با هدف تأمین نیازهای مربوط به برگزاری آزمون و پشتیانی و … به صورت اینترنتی در سایت مربوط به آزمون تیزهوشان ششم به هفتم پرداخت نمایند ، در سال 1399 مبلغ پرداختی 250.000 ریال یعنی 25،000 هزار تومان بود، با توجه به اینکه این قیمت هر سال نسبت به سال قبلی اندکی افزایش خواهد داشت، هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 مبلغ 300.000 ریال معادل 30.000 تومان است.

زمان برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از طریق مراجعه به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان می‌باشد. زمان دریافت کارت این آزمون پنج روز پیش از برگزاری آزمون انجام می‌شود پس از ورود به سایت می‌توانید با وارد کردن کدملی و رمز همگام اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنید. زمان آزمون تیزهوشان ششم از ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 20 خرداد 1400 خواهد بود.

اگر در هنگام ورود به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان با پیغام مشخصات وارد شده اشتباه است روبرو شدید، رمز همگام شما توسط مدیر مدرسه تغییر یافته. برای دریافت رمز همگام می‌توانید مجددا به مدیر مدرسه مراجعه کرده و رمز خود را دریافت کنید.

پس از ورود به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ابتدا مشخصات خود را چک کرده در صورت صحیح بودن، تایید نمایید. سپس با کلیک بر روی دکمه چاپ کارت، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایید.

 

دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان ششم به هفتم

پس از دریافت کارت از صحت اسم، شماره ملی، عکس و شهر خود اطمینان حاصل کنید.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد کارت مقاله کارت ورود به جلسه تیزهوشان ششم به هفتم را مطالعه کنید.

کارت ورود به جلسه را پرینت کرده و با خود در هنگام آزمون داشته باشید. درصورتی که کارت ورود به جلسه، فاقد عکس بوده یا به اشتباه، عکس دیگری آپلود شده است، ضمن به همراه داشتن یک قطعه عکس پرسنلی، جهت الصاق و تایید آن به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نمایید.

زمان اعلام نتایج آزمون ورودی ششم به هفتم

نتایج تیزهوشان ششم به هفتم معمولا اواسط مرداد ماه صورت می‌پذیرد. به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج آزمون سمپاد ششم ، مرکز مشاوره باخه از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی خود اطلاع‌رسانی خواهد کرد. اما والدین گرامی این نکته مهم را فراموش نکنید، رقابت برای قبولی در مدارس تیزهوشان بسیار سخت است. بنابراین حتما به مدارس دیگر نیز فکر کنید تا در صورت عدم قبولی فرزندتان ثبت‌نام مدارس دیگر را از دست ندهید. توجه کنید هنگام اعلام نتایج آزمون تیزهوشان معمولا تمام مدارس خوب و باکیفیت پر شده‌اند.

نکات و ناگفته های مهم درباره ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چیست؟

در صورتی که پس از دریافت نتایج نهایی، به نتیجه پیش رو با دلایل منطقی اعتراضی داشتید، می‌توانید نسبت به نتایج اعتراض نمایید.

والدین گرامی، در صورت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ششم می‌توانند در زمان مقرر با ورود به پورتال خود به نتایج آزمون اعتراض بزنند. زمان حدودی اعتراض به نتایج آزمون سمپادششم به هفتم معمولا یک هفته بعد از اعلام نتایج می‌باشد.

شما می‌توانید در یکی از موارد زیر اعتراض خود را انجام دهید:

  • مطابقت نداشتن تعداد پاسخ‌های صحیح، غلط و نزده مندرج در کارنامه با تصویر پاسخ‌برگ
  • خطا در محاسبه نمره کل آزمون
  • مطابقت نداشتن اولویت‌های مندرج در کارنامه با اولویت‌های درج شده در کارت ورود به جلسه
  • اعمال نشدن ضابطه پذیرش مربوط به چندقلوها

همراهان محترم اعتراض به نتایج آزمون بدون هیچ عدله محکمی بی‌فایده بود و بررسی نخواهد شد.

پس از ثبت نام در آزمون تیزهوشان چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پس از درج اطلاعات شخصی و تحصیلی در سامانه پیش از تأیید حتماً اطلاعات خود را بررسی نمایید تا اطلاعات را به درستی وارد نمایید، پس از درج و تکمیل اطلاعات در سامانه کد پیگیری در اختیار شما قرار داده خواهد شد، در نگهداری این کد نهایت دقت را به خرج دهید زیرا برای طی دیگر مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون و اعلام نتایج و مشاهده انها، به این کد احتیاج خواهید داشت.
در صورتی که ثبت نام شما در کافینت و یا توسط افراد غریبه انجام می‌شود، دقت و توجه نسبت به موارد گفته شده دو چندان خواهد شد و نیاز به تمرکز و دقت بسیار است.

چگونه اطلاعات ثبت نامی خود را در سامانه ویرایش کنیم؟

داوطلبان در دو زمان می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان یا در زمان مقرر برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ویرایش اطلاعاتی از قبیل استان،شهر مقصد و اولویت‌های انتخابی امکان پذیر خواهد بود و دقت داشته باشید امکان ایجاد تغییر در نام ، نام خانوادگی ، کدملی ، نوع دبستان و نوع استان کنونی وجود ندارد.

نکات تکمیلی

باید به این نکته توجه داشته باشید که بجز یک سهمیه سهمیه دیگری جز سهمیه های آزمون ششم به هفتم نمی‌باشد. لذا سهمیه‌های متداولی از جمله سهمیه ایثارگران، خانواده شهدا، فرهنگیان و غیره در این آزمون قابل اعمال نیست. تنها سهمیه موجود در آزمون تیزهوشان که در دفترچه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نیز ذکر شده است شرکت همزمان دانش‌آموزان همزاد ( دوقلو ) يا بالاتر، همجنس يا غیرهمجنس در آزمون و پذيرش يکی از آنان است.

جهت اطلاعات کامل در مورد سهمیه مقاله سهمیه تیزهوشان را مطالعه کنید.

در آخر باید توجه باشید که در صورت رعایت کردن نکات گفته شده و طی کردن مراحل ثبت نام تیزهوشان ششم به طور قیق در این عمر مشکلی نخواهد بود و می‌توانید ثبت نام را با موفقیت به پایان برسانید.

سوالات متداول

1- نحوه ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چگونه است ؟

 

به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ثبت نام سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستانهای استعدادهای درخشان .

2- سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل چه مواردی است ؟

 

سوالات آزمون تیزهوشان ششم شامل دو بخش استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است .

3- ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در چه زمانی است ؟

 

بازه‌ی زمانی ثبت آزمون تیزهوشان ششم به هفتم اواخر بهمن تا اوایل اسفند هرسال است .

 

2 نظرات
  1. مانی می گوید

    خیلی ممنون از رهنمایی

  2. […] توانایی های دانش آموزان برای ورود به مقاطع بالاتر آزمون های ورودی کلاس ششم به هفتم در سراسر کشور برگزار می شود. قطعا بیشتر خانواده‌ها […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.