ثبت نام آزمون آیلتس

0
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

مخفف International English Language Testing System سیستمی برای آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با توجه به تحصیل یا کار در کشوری که زبان اصلی ارتباطات  آن انگلیسی است ، توسط داوطلبان بین المللی انجام شود . بیشتر کشورهایی که IELTS برای پذیرش در دانشگاه پذیرفته شده اند ، انگلیس ، استرالیا ، نیوزیلند ، ایالات متحده و کانادا هستند. در این مقاله به کلیه موضوعات پیرامون ثبت نام آزمون آیلتس پرداخته شده است.

این آزمون عمدتاً توانایی متقاضیان برای برقراری ارتباط در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی – گوش دادن ، خواندن ، صحبت کردن و نوشتن را اندازه گیری می کند. آزمون آیلتس مشترکاً توسط IDP Training استرالیا ، شورای بریتانیا و ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج انجام می شود.تعداد آزمون ها ی آیلتس به رکورد 3.5میلیون در سال 2018 افزایش یافت و در صدر حوزه ی آموزش عالی بین المللی قرار گرفت. این آزمون در تمامی دانشگاه های انگلیس و استرالیا و همچنین در بیش از 3500 موسسه در ایالات متحده و هزاران موسسه در کشورهای انگلیسی زبان پذیرفته شده است.

مراحل ثبت نام در سایت بین المللی آزمون آیلتس

برای ثبت نام آزمون آیلتس از طریق سایت بین المللی آزمون آیلتس به نشانی my.ieltsessentials.com اقدام می کنیم. ابتدا وارد سایت شده و در ادامه راهنمای تصویری ثبت نام را دنبال کنید:

  • در ابتدا وارد سایت بین المللی آیلتس که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، شوید

ثبت نام آزمون آیلتس

 

  • پس از ورود به سایت در قسمت Register for your IELTS test گزینه Book Now در سمت چپ را انتخاب کنید.

  • در ادامه، صفحه ثبت نام : نام کشور ، شهر و نوع آزمون (آکادمیک و یا جنرال)  و در صورت داشتن شرایط خاص از موارد موجود آن را  انتخاب کنید.

  • بعد از انتخاب نوع آزمون لیستی از موسسات برای انتخاب محل و زمان های آزمون به شما نمایش داده میشود . اگر به سمت راست این لیست توجه کنید دو نوع آزمون مشخص شده است. از طریق رایانه (آنلاین) با رنگ قرمز و کتبی (حضوری) با رنگ آبی است.

  • با کلیک بر روی هر یک از موارد این لیست، جزئیات برگزار کننده آزمون نظیر آدرس ، شماره تلفن ، ایمیل و تاریخ های برگزاری آزمون ها در تقویم مشخص شده است. در این تصویر تذکری درباره ی آزمون از طریق کامپیوتر میبینید : لطفا توجه داشته باشید فقط IELTS از طریق رایانه ارائه می‌شود. تست های Listening،Reading وWriting بر روی رایانه انجام می شود. آزمون speaking به صورت حضوری برگزار میشود.

  • بعد از انتخاب نوع برگزار کننده آزمون به قسمت تقویم و تاریخ های برگزاری آزمون که هایلایت شده اند توجه کنید .تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کرده روی آن کلیک کنید.

ثبت نام آزمون آیلتس

  • اطلاعات را چک کرده و continue را بزنید.

ثبت نام آزمون آیلتس

  • در این مرحله باید پنل کاربری خود را بسازید. بر روی Create New User  کلیک کنید.

ثبت نام آزمون آیلتس

  • اطلاعات خود را برای پنل کاربری تکمیل نمایید.
  • پس از تکمیل و تایید مرحله قبل ایمیلی شامل نام کاربری خود دریافت میکنید.
  • در مرحله بعد باید تصویر صفحات اول و دوم پاسپورت خود را بر روی سایت آپلود کنید.
  • در این مرحله پس از انتخاب عبارت  Terms & Conditions روی گزینه  Continue کلیک کنید.
  • با انتخاب Pay Online  وارد درگاه پرداخت آنلاین هزینه آزمون می شوید. ( این مرحله تنها برای ثبت نام آنلاین آزمون می باشد ، در برخی موسسات این هزینه از طریق درگاه بانکی که در سایت موسسه قرار دارد پرداخت می شود.)

نحوه ی ثبت نام آزمون آیلتس در موسسات مختلف (مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس)

برای ثبت نام آزمون آیلتس در ایران ابتدا با توجه به شهر محل سکونت خود از میان مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس، مرکزی را انتخاب کنید. سازمان سنجش تنها مرجع صادرکننده مجوز فعالیت های صورت گرفته جهت برگزاری آزمون های بین المللی در ایران میباشد: لذا فعالیت مراکزی که از این سازمان مجوز اخذ نکرده اند فاقد اعتبار و غیر قانونی می باشند. لیست مراکز مجاز آزمون آیلتس در ایران آخرین بار در دی ماه سال 98 در سایت سازمان سنجش بروزرسانی شده است. در این لیست نام مراکز : دانشگاه آزاد، موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام، موسسه آموزشی عالی عصر دین و دانش، آیلتس تهران، موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین(offsite موسسه آیلتس تهران)، موسسه پارسیان(offsite موسسه آیلتس تهران)،موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش(offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش)و موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس (offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش) و موسسه آموزش عالی دانش پژوهان اصفهان (offsite موسسه آیلتس تهران) مشاهده می شود. برای مشاهده آدرس مراکز ذکر شده به سایت سازمان سنجش مراجعه فرمایید .

نحوه ی ثبت نام آزمون آیلتس دانشگاه آزاد اسلامی

برای ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس از طریق دانشگاه آزاد، مسیر زیر را طی کنید:

  • ثبت نام در سایت my.ieltsessentials.com و انتخاب پرداخت آفلاین
  •  اتصال به سایت مرکز آیلتس دانشگاه آزاد اسلامی از طریق لینک نمایش داده شده ، وارد نمودن اطلاعات و اتصال به درگاه پرداخت
  • پرداخت الکترونیکی و دریافت ایمیل تایید ثبت نام ظرف مدت 3 روز

نحوه ی ثبت نام آزمون آیلتس موسسه فرهنگی ایرسافام

  • ثبت نام در سایت ielts.irsafam.com و انتخاب آزمون آیلتس از منوی آزمون
  • انتخاب رزرو و اتصال به درگاه پرداخت
  • ثبت نام در سایت ieltsessentials و انتخاب Irsafam برای نام شهر مربوطه

ثبت نام آزمون آیلتس

نحوه ی ثبت نام آیلتس موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش

نحوه ی ثبت نام موسسه ی علوم و فنون پاراکس و موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش نیز از همین مراحل انجام می شود:

  1. ثبت نام در سایت ieltsadd.ir و انتخاب گزینه ثبت نام آزمون ها
  2. انتخاب آزمون و تاریخ مورد نظر
  3. پرداخت هزینه ثبت نام به صورت آنلاین از طریق کارت های عضو شبکه شتاب
  4. دریافت ایمیل تاییدیه پرداخت به همراه کد رهگیری (توجه کنید که کد رهگیری را باید تا هنگام دریافت کارنامه داشته باشید)

نحوه ی ثبت نام آزمون آیلتس در موسسه آیلتس تهران

  1. ورود به سایت ieltstehran.com و انتخاب نوع آزمونی که قصد شرکت در آن را دارید (آکادمیک یا جنرال)
  2. با نتخاب زمان و روز آزمون از جدول IELTS EXAMS  و با کلیک بر روی Register به طور مستقیم به سایت ieltsessentials.com هدایت می شوید.

نحوه ی ثبت نام آیلتس در موسسه پروشات نوین

  1.  در سایت proshotielts.com اکانت کاربری خود را بسازید و از طریق پنل کاربری خود، آزمون آیلتس را انتخاب و رزرو نمایید.
  2. از زمانی که آزمون را رزرو نموده اید به مدت ۲۴ ساعت فرصت دارید تا هزینه آزمون را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  3. با مراجعه به سایت my.ieltsessentials.com و انجام ثبت نام خود ، پس از این که به صفحه ی پرداخت هدایت شدید می بایست مجددا به پنل کاربری خود در سایت پروشات مراجعه کرده و نسبت به پرداخت هزینه ی ثبت نام از طریق پنل خود در این سایت اقدام نمایید.
  4. سپس فایل مدارک خود را آماده و ارسال کنید.

نحوه ی ثبت نام آیلتس در موسسه پارسیان

  1. با مراجعه به سایت ielts-parsian.ir و انتخاب تاریخ مورد نظر در بخش ثبت نام آزمون آیلتس ، وارد صفحه ی بین المللی آزمون آیلتس (my.ieltsessentials.com) شوید.
  2. تایید مجدد تاریخ آزمون در آن صفحه و طی کردن فرم های مربوطه
  3. پرداخت مبلغ ثبت نام را به صورت آنلاین از طریق درگاه بانکی ارائه شده
  4. دریافت ایمیل تاییدیه ظرف مدت ۷۲ ساعت

زمان ثبت نام در آزمون آیلتس

هر سال در چندین نوبت آزمون آیلتس در مراکز دارای مجوز از طرف سازمان سنجش برگزار می شود. زمان ثبت‌نام آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و جنرال با یکدیگر متفاوت است. برای مثال آیلتس آکادمیک 48 بار در سال برگزار می­‌شود؛به عبارت دیگر شما هر ماه 4 بار فرصت ثبت‌نام در این آزمون را خواهید داشت. نوع جنرال یا عمومی آیلتس، 24 بار در سال برگزار می­‌گردد؛به عبارت دیگر شما 2 بار در ماه فرصت ثبت‌نام خواهید داشت. تاریخ­‌های گفته شده برای هر ماه می‌تواند متفاوت باشد ، برای اطلاع از زمان ثبت نام و برگزاری آزمون آیلتس 99 که توسط موسسات ارائه می شوند ، پس از انتخاب موسسه مورد نظر بر روی لینک های قرار داده شده (در بالا)کلیک کنید تا از تاریخ دقیق ثبت نام ها مطلع شوید. مهلت ثبت نام زیر نظر سازمان سنجش ایران است و شما 7 روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون فرصت انتخاب تاریخ مورد نظرتان را دارید.

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون آیلتس

  1. مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون آیلتس در هر دو سطح عمومی و آکادمیک به شرح زیر است:
  2. تکمیل فرم درخواست ثبت نام آیلتس ( IELTS Application Form)
  3. دو قطعه عکس رنگی زمینه سفید
  4. کپی پاسپورت امضا شده با حداقل ۶ ماه اعتبار یا کارت شناسایی ملی(دقت  کنید پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشه پس موقع ثبت نام از اعتبار پاسپورت خود مطمئن باشید چون شماره ی پاسپورت شما در کارنامه ی شما قید میشه و  اگر پاسپورت را بخواهید بعد از آزمون عوض کنید باید برای چاپ مجدد کارنامه هزینه ی جداگانه پرداخت کنید.)
  5. کپی کارنامه قبلی ( در صورتی که پیش از این در آزمون شرکت کرده‌اید)
  6.  پرداخت هزینه آزمون

آن دسته از افرادی که پاسپورت نداشته و تصمیم دارند در آزمون آیلتس شرکت  ، فقط و فقط  میتوانند در آزمون آکادمیک شرکت کنند به شرطی که یکی از مدارک زیر را هنگام ثبت نام و روز آزمون همراه خود داشته باشند :

  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • گواهی فراغت از تحصیل
  • نامه ی سازمان نظام وظیفه یا پلیس + 10

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آزمون آیلتس، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره باخه تماس حاصل نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.