اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

داوطلبانی که در رشته های بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی شرکت کرده‌اند باید پس از اعلام نتایج نهائی قبول شدگان اقدامات ثبت نام و تشکیل پرونده خود را انجام دهند. زمان ، نحوه و سایت اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی به جهت مشاهده و پیگیری داوطلبان نیاز تمامی آنهاست.

ما در این مقاله توضیحات کاملی پیرامون زمان ، نحوه و سایت اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی به شما ارائه کرده ایم.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

با توجه به این که پذیرش دانشجو در این دانشگاه از نظر زمانی در دو بازه مهر ماه (نیمسال اول) و بهمن ماه (نیمسال دوم) انجام می پذیرد بنابراین زمان اعلام نتایج ثبت نامی های دانشگاه علمی کاربردی هر ورودی به شرح زیر است:

ورودی مهر ماه (نیمسال اول) 1399

اعلام نتایج ورودی های مهرماه در سال 1399 در نیمه دوم شهریور 1399 انجام می پذیرد. بنابراین کسانی که ثبت نام خود را قبلاً انجام داده و منتظر اعلام نتایج هستند می توانند در شهریور ماه نتایج خود را مشاهده نمایند.

ورودی بهمن ماه (نیمسال دوم) 1399

ورودی های بهمن ماه نیز می توانند در اواخر بهمن تا اوایل اسفند نتایج خود را مشاهده کنند.

نکته مهم در خصوص اعلام نتایج بهمن ماه این است که اعلام نتایج بصورت اینترنتی نمی باشد. و به داوطلبان از طریق پیامک به شماره های اعلام شده نتایج آنان اعلام می گردد.

همان طور که قبلاً گفته شده ثبت نام در رشته های بدون آزمون این دانشگاه مساوی با قبولی نهائی نیست و قبولی یا عدم قبولی براساس بررسی سوابق تحصیلی (معدل مقطع قبلی) داوطلب است.

سایت اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

بسیاری از افرادی که در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دوره های بدون کنکور این دانشگاه شرکت می نمایند متأسفانه با سایت و محل اعلام نتایج آشنایی ندارند. سایت و محل اعلام نتایج برای ورودی های مهر ماه و بهمن ماه به شرح زیر است:

ورودی مهر ماه (نیمسال اول) 1399

با توجه به این که ثبت نام داوطلبان ورودی مهرماه اینترتنی است. اعلام نتایج نیز بصورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در قسمت مربوط به دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام می گردد. کسانی که قبلاً اقدام به ثبت نام نموده اند باید با وارد کردن اطلاعات خود مانند شناسه و رمز عبور نتایج خود را مشاهده نمایند.

کسانی که اطلاعات خود را گم کرده و یا در اختیار ندارند می توانند از طریق بازیابی اطلاعات ثبت نامی علمی کاربردی به اطلاعات خود دست پیدا کنند.

ورودی بهمن ماه (نیمسال دوم) 1399

اما شیوه ثبت نام در بهمن ماه متفاوت است و افراد بصورت مراجعه حضوری به دانشگاه های که در دفترچه علمی کاربردی آمده است ثبت نام خود را انجام می دهند. بنابراین اعلام نتایج ورودی های بهمن ماه بصورت اینترنتی نبوده و از طریق پیامک به شماره داده شده در زمان ثبت نام داوطلبان ارائه می گردد.

افرادی که نتیجه آنها بصورت پیامکی ارسال می گردد باید جهت انجام اقدامات بعد از اعلام نتایج به دانشگاه مراجعه نمایند.

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

موضوع نحوه مشاهده نتایج اعلام شده به دو صورت است. که در ذیل به شرح آن می پردازیم:

ورودی مهر ماه (نیمسال اول) 1399

نحوه مشاهده نتایج مهر ماه علمی کاربردی بصورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه سازمان سنجش انجام می گردد. هر سال معمولاً در شهریور ماه سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه و همچنین لینک قرار داده شده در سایت اعلام نتایج را انجام می دهند.

ورودی بهمن ماه (نیمسال دوم) 1399

اما با توجه به این در ورودی بهمن افراد اقدام به ثبت نام حضوری می کنند بنابراین اعلام نتایج این افراد هم از طریق پیامک به شماره تماس که زمان ثبت نام اعلام نموده اند انجام خواهد شد.

داوطلبان باید پس از دریافت پیامک از دانشگاه مربوطه با در دست داشتن مدارک لازم به دانشگاه مراجعه نمایند.

اقدامات لازم پس از اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی

پس از این که نتایج نهائی اعلام گردید ورودیان هر دوره با توجه به بازه زمانی اعلام شده توسط هر واحد دانشگاهی باید با در دست داشتن مدارک لازم برای تشکیل پرونده نهائی و دریافت شماره دانشجویی به اداره امور ثبت نامی واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه نموده و پیگیری های لازم را انجام دهند.

در زمان تشکیل پرونده نکات بسیار مهمی وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

1- مدرک تحصیلی قبلی

یکی از موضوعات مهم که لازمه امر ثبت نام می باشد ارائه مدرک تحصیلی قبلی است. هرکس با توجه به مقطع تحصیلی خود (کاردانی یا کارشناسی) باید با در دست داشتن آخرین مدرک تحصیلی خود به دانشگاه مراجعه نماید.

بدون داشتن مدرک تحصیلی مقطع قبلی امکان ثبت نام وجود ندارد

2- ارائه برگ تأئیدیه تحصیلی

ارائه برگه تأئیدیه تحصیلی نیز از الزامات است. برای دریافت برگه تأئیدیه تحصیلی برای ثبت نا در علمی کاربردی شما باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان فرم های مربوطه را تکمیل نموده و این برگه را دریافت نمائید.

3- ارائه سایر مدارک لازم و نامبرده شده در اطلاعیه اعلام نتایج سازمان سنجش

سایر مدارک از قبیل عکس 3 در 4 و ریز نمرات مقطع قبلی و … که در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور به آنها اشاره شده نیز باید به همراه داوطلب برای ارائه به دانشگاه باشد.

مرکز مشاوره باخه برای تمامی شما عزیزان آرزوی موفقیت می نماید.

 

سوالات متداول

1- اعلام نتایج بدون کنکور علمی کاربردی چه زمانی است ؟

 

در اوایل مهر ماه است .

2- نتایج علمی کاربردی در چه سایتی قابل مشاهده است ؟

 

نتایج دانشگاه علمی کاربردی در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است .

3- برای مشاهده نتایج دانشگاه علمی کاربردی چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟

 

اطلاعات ثبت نامی مورد نیاز است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.