اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

0
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

دانش آموزانی که در آزمون مدارس تیزهوشان شرکت نموده اند در پی اعلام نتایج این آزمون ها هستند تا در صورت پذیرفته نشدن، از ثبت نام در مدارس دیگر جا نمانند. معمولا ثبت نام در مدارس دیگر تا پایان شهریور ماه ادامه دارد از این رو نتایج تیزهوشان ششم به هفتم تداخلی با این تاریخ ندارد تا متقاضیان بدون استرس بتوانند ثبت نام خود را تکمیل کنند. در این مقاله قصد داریم راهنمای تصویری اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم ، سایت و زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون تیزهوشان را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

راهنمای مشاهده اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

بسیاری از دانش آموزان اطلاع ندارند از چه طریقی میتوان نتایج آزمون سمپاد را مشاهده کرد. در ادامه سایت همگام را معرفی خواهیم نمود و برای افرادی که نمیدانند به کدام قسمت سایت باید مراجعه کنند راهنمای تصویری قرار خواهیم داد.

سایت مشاهده نتایج

نتایج آزمون در سایت hoosh.medu.ir قابل مشاهده می‌باشد.

راهنمای تصویری

در این بخش قصد داریم به صورت تصویری مراحل بررسی نتیجه آزمون تیزهوشان را ارائه کنیم.

مرحله اول

مراجعه به سایت و وارد نمودن کد ملی و رمز همگام

سایت تیزهوشان hoosh.medu.ir

در مرحله ی بعدی با انتخاب گزینه مناسب برای هر قسمت میتوانید وارد سایت شوید.

سایت ثبت نام تیزهوشان ششم hoosh.medu.ir

در مرحله بعدی روی ماژول مدارس استعدادهای درخشان کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

زمان اعلام نتایج معمولا پس 4 یا 6 هفته پس از زمان برگزاری آزمون است. دانش آموزان پس از مراجعه به سامانه و مشاهده نتایج و بررسی شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ، موظف هستند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون تیزهوشان به صورت حضوری به مدرسه استعداد های درخشان مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

دریافت کارنامه اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

به منظور دریافت کارنامه و مشاهده ی نتایج آزمون ، دانش آموزان موظف هستند با مراجعه به سامانه مدارس تیزهوشان و سپری نمودن مراحل قبلی ( در همان قسمت استعدادهای درخشان ) قبول شدن یا نشدن خود را مشاهده کنند. در این قسمت اسامی پذیرفته شدگان در آزمون و مدرسه ای که در آن قبول شدند درج خواهد شد.

لازم به ذکر است در کارنامه آن دسته از دانش آموزانی که در آزمون استعدادهای درخشان پدیرفته نشدن، اطلاعاتی همچون نمرات استعداد تحلیلی و تحصیلی همچنین نمرات کل آزمون داوطلب نمایش داده خواهد شد. در صورتیکه دانش آموزان نسبت به جواب تیزهوشان اعتراض دارند میتوانند در همان قسمت مشاهده کارنامه، قسمت اعتراض به آزمون  ، درخواست خود را ثبت نمایند.

در خواست کسانی که به نتایج اعلام شده اعتراض داشته اند پس از بررسی که حدوداً چند روز کاری به طول میانجامد اعلام می شود. اگر احتمالاً اشکال و یا ایرادی در بررسی نتیجه رخ داده باشد و یا تخلفی در برگزاری آزمون شده باشد حتماً مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان (سازمان سمپاد) پیگیری لازم را بعمل آورده و نتایج را اصلاح خواهد نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.