اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 99-1400

0
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

بسیاری از دانش‌آموزان پایه نهم پس از شرکت در آزمون ورودی نهم به دهم و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نسبت به نتایج به دست آمده اعتراض دارند، وزارت آموزش و پرورش این امکان را برای داوطلبان آزمون تیزهوشان فراهم نموده است تا بتوانند از طریق سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان اعتراض خود نسبت به نتایج به صورت اینترنتی با استفاده از کد ملی خود ثبت نمایند. در این مقاله سعی شده است تا تمام اطلاعات در زمینه نحوه اعتراض و جواب اعتراض تیزهوشان نهم در اختیار داوطلبان آزمون تیزهوشان گذاشته شود، پس تا پایان مقاله را مطالعه نمایید.

زمان اعتراض نتایج آزمون سمپاد نهم

سال گذشته زمان اعتراض در مردادماه و پس از اعلام نتایج این آزمون از طریق سامانه مدارس استعداد درخشان صورت گرفته بود، امسال با توجه به اینکه زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم از اواخر بهمن تا اوایل اسفند صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه آزمون مدارس تیزهوشان هرساله در اردیبهشت برگزار می‌‌شد البته در سال 99 به دلیل شیوع بیماری کرونا این آزمون در مرداد ماه برگزار شد ، نتایج آزمون تیزهوشان نیز چند هفته پس از آزمون از طریق سایت مدارس استعداد درخشان قابل مشاهده می‌باشد، داوطلبین آزمون تیزهوشان در صورت اعتراض به نتایج معمولاً پس از اعلام نتایج می‌توانند از طریق فرم درخواست تجدید نظر نسبت به نتایج آزمون می‌توانند اعتراض خود را ثبت نمایند. نحوه‌ی ثبت اعتراض و شرایط دیگر آن در ادامه شرح داده شده است.

داوطلبین گرامی آزمون تیزهوشان نهم می‌توانید برای اعتراض به نتایج از مشاوران باخه راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون سمپاد نهم

پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان برای اعتراض، داوطلبین آزمون تیزهوشان می‌بایست وارد سایت azmoon.medu.ir شده و مراحل زیر را طی نمایند:

اعتراض به نتایج تیزهوشان نهم

  • وارد کردن کد ملی و رمز همگام جهت ورود به پورتال برای ثبت اعتراض
  • مشخص کردن نقش دانش‌آموزی با نقش سازمانی
  • ورود به پورتال دانش آموزی
  • کلیک روی گزینه مدیریت در سمت چپ پورتال با عنوان ثبت درخواست تجدید نظر استعداد درخشان
  • پرکردن فرم ثبت درخواست رسیدگی مجدد نتایج

هر یک ازگزینه‌هایی که به شرح زیر است جزء فیلدهای اعتراض داوطلبین بوده و می‌توانند براساس شرایط و درخواست خود آن را انتخاب نمایند:

مطابقت نداشتن تعداد پاسخ‌ها مندرج در دفترچه

در صورتی که داوطلبین به میزان پاسخ صحیح، غلط و یا نزده‌ای که در کارنامه درج شده است، اعتراض داشته باشند می‌توانند این گزینه را در پورتال استعداد درخشان انتخاب نمایند و در کادری که برای توضیحات اختصاص داده شده است، توضیحات لازم درباره درخواست خود را درج نمایند.

خطا در محاسبه نمره کل

در صورت اینکه داوطلبی درباره نمره‌ی کل و نتیجه به دست آمده از آن اعتراض داشته باشد می‌تواند فیلد مربوط به خطا در محاسبه نمره کل را انتخاب کرده و در قسمت توضیحات نیز می‌توانید اعتراض به نتایج آزمون سمپاد را توضیح دهید. آنچه مورد اهمیت است که از دلایل منطقی برای اعتراض استفاده نمایید تا به اعتراض شما رسیدگی گردد.

مطابقت نداشتن اولویت‌های مندرج در کارنامه با اولویت‌های درج شده در کارت ورود به جلسه

در صورتی که اولویت‌های انتخاب شده توسط شما با اولویت‌های درج شده در کارنامه متفاوت باشد می‌بایستی گزینه در نظر گرفته شده را انتخاب کرده و توصیحات مربوط به آن را در کادر زیر گزینه درج نمایید.

اعمال نشدن ضابطه مربوط به چندقلوها

با توجه به اینکه چندقلوها در آزمون تیزهوشان نهم سهمیه دارند، در صورتی که داوطلبین درخواست اعمال این سهمیه را در هنگام ثبت‌نام داده باشند اما برای آنها درج نشده باشد می‌توانند کادر مربوط به اعمال نشدن ضابطه مربوط به چندقلوها را انتخاب کرده و نسبت به عدم اعمال این سهمیه اعتراض نمایند.

اعلام داوطلب جزء غایبین

در صورتی که داوطلب در جلسه آزمون حضور داشته است اما برای او غایبی زده‌اند، داوطلب می‌تواند نسبت به این موضوع اعتراض نماید. و همچنین می‌تواند توضیحات لازم در این زمینه را نیز در کادر مورد نظر درج نماید.

داوطلبین آزمون تیزهوشان فقط می‌‌توانند سه مورد از موارد اعتراض به نتایج را انتخاب نمایند.

زمان جواب اعتراض تیزهوشان نهم

جواب اعتراض تیزهوشان نهم معمولاً چند هفته پس از درج اعتراض در سامانه ثبت نام استعداد‌های درخشان ثبت می‌گردد، البته گفتن این نکته نیز حائز اهمیت است که معمولاً به دلیل زیاد بودن تعداد داوطلبین و همچنین پذیرش کم مدارس تیزهوشان اعتراض‌های داوطلبین نتیجه‌ی مثبتی به دنبال نخواهد داشت، به همین دلیل توصیه ما به شما این است که در صورت علاقه به تحصیل در مدارس با کیفیت آموزشی مناسب می‌توانید درباره مدارس نمونه دولتی، مدارس شاهد، نیز تحقیق کنید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

 

سوالات متداول

1- نحوه اعتراض به نتایج چگونه است ؟

 

به صورت اینترنتی و از طریق پر کردن فرم درخواست اعتراض که در مقاله شرح داده شده، قابل بررسی است .

2- اعتراض به نتایج آزمون سمپاد نهم در چه زمانی است ؟

 

چند روز تا یک هفته پس از اعلام نتایج اصلی .

3- چه عواملی شامل اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم می‌شود ؟

 

برای اعتراض به نتایج بایستی موارد معدودی مورد پذیرش است، برای اطلاع از این موارد تا پایان مقاله را مطالعه نمایید .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.