استخدام نیروی انتظامی سال 99

0
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هر سال برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود اقدام به جذب و استخدام آقایان و بانوان از طریق دانشگاه افسری و دوره های درجه داری می نماید. پذیرش در این دوره ها دارای آزمون ورودی بوده و متقاضیان برای شرکت در آزمون ورودی باید دارای شرایط اعلام شده از سوی مرکز گزینش و استخدام نیروی انتظامی باشند. داوطلبانی که علاقه مند به استخدام شدن در نیروی انتظامی هستند باید در ابتدا با مطالعه شرایط ثبت نام در آزمون ورودی از آن اگاه شده و در صورت داشتن شرایط در مهلت ثبت نام اقدام به انجام ثبت نام دانشگاه افسری و یا دوره درجه داری نمایند. ما در این مقاله در خصوص پذیرش و استخدام نیروی انتظامی در سال 99 مطالب کاملی را ارائه نموده ایم.

استخدام درجه داری و افسری نیروی انتظامی

همان طور که گفته شد پذیرش نیروی انتظامی از دو طریق درجه داری و افسری انجام می گردد. که در ادامه به بررسی تفاوت این دو دوره و همچنین مزایا و معایب و شرایط ورودی هرکدام می پردازیم. اما در حال حاضر برای سال 99 اطلاعیه مرکز گزینش نیروی انتظامی برای جذب نیروی درجه داری بر روی سایت این مرکز قرار گرفته است. طبق اعلام این مرکز داوطلبانی که دارای شرایط مذکور می باشند در اولین مرحله باید در زمان مشخص شده نسبت به ثبت نام در این دوره بصورت اینترنتی اقدام نمایند. تا در مراحل بعدی با طی کردن مراحل استخدامی نتیجه نهائی به آنها اعلام گردد.

شرایط استخدام درجه داری نیروی انتظامی سال 99

شرایط ثبت نامی به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می گردد که افراد باید دارای هر دو باشند.

شرایط عمومی

  1. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام.
  2.  اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن ها.
  3.  تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
    *داوطلب می بایست برای استخدام نیروی انتظامی ایرانی الاصل باشد بدین مفهوم که دارای شناسنامه ایرانی و پدر ومادر ایرانی الاصل باشد.
  4.  عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروههای سیاسی و معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران.
  5.  عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروههای سیاسی .
  6.  عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی .
  7.  نداشتن سوء پیشینه کیفری.
  8.  عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  9.  داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی لازم برای خدمت و استخدام در نیروی انتظامی .
  10.  داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر.

شرایط اختصاصی

  1. حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۲۵ سال می باشد .
  2. ثبت نام صرفا برای داوطلبان مرد مجاز می باشد .
  3. داوطلبان صرفا یک بار مجاز به ثبت نام در سامانه استخدام نیروی انتظامی می باشند و داشتن کد رهگیری به منزله تکمیل فرآیند ثبت نام می باشد.
  4. حداقل معدل برای ثبت نام داوطلبان ۱۴ می باشد .
  5. حداقل قد برای داوطلبان ۱۷۰ سانتی متر می باشد.
  6. پس از اتمام ثبت نام دریافت رسید ثبت نام از سامانه نیاز به مراجعه حضوری نمی با شد پس از پایان مهلت ثبت نام در صورت داشتن شرایط و کد رهگیری ، فراخوان صورت می گیرد. پس از پایان مهلت ثبت نام ، ثبت نام جدید صورت نپذیرفته و سامانه برای تکمیل اطلاعات ثبت نام شدگان فعال می باشد
    دریافت رسید ثبت نام (کدرهگیری ) از سامانه و داشتن شرایط اولیه استخدام ، ملاک فراخوان داوطلبان خواهد بود
  7. فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی و بالاتر مجاز به ثبت نام نمی باشند و چنانچه ثبت نام نمایند در مراحل بعدی امکان ثبت نام نخواهند داشت.

شرایط ارفاقی

داوطلبانی که دارای هریک از شرایط ذیل باشند در اولویت جذب می باشند:داشتن کارت پایان خدمت (به استثنا کارت معافیت از خدمت ) ۲. عضویت فعال در بسیج و پلیس افتخاری ۳. خانواده معظم شهدا ،ایثارگران و جانبازان و نخبگان علمی و ورزشی

مهلت ثبت نام

بر اساس اعلام مرکز گزینش ، ثبت نام درجه داری نیروی انتظامی در سال 99 از تاریخ 1399/03/26 آغاز و تا تاریخ 1399/04/26 ادامه می یابد. داوطلبان باید در این بازه زمانی به سایت مراجعه نموده و اطلاعات خود را وارد نمایند. نکته بسیار مهم این است که پس از اتمام مهلت ثبت نام دیگر امکان ثبت نام بصورت غیرحضوری و یا حضوری وجود ندارد. پس بنابراین افرادی که تمایل به ثبت نام دارند باید برنامه ریزی نموده وثبت نام خود را در این زمان انجام دهند.

نحوه ثبت نام استخدام درجه داری نیروی انتظامی

ثبت نام بصورت اینترنتی و از طریق سایت gozinesh.police.ir انجام می گردد. داوطلبان می توانند از طریق لینک قرار داده شده در این مقاله وارد سامانه شده و ثبت نام خود را انجام دهند. با توجه به عدم آشنایی بسیاری از داوطلبان با روند انجام ثبت نام ما در این مقاله راهنمای تصویری مراحل ثبت نام را قرار داده ایم.

لینک ثبت نام درجه داری نیروی انتظامی

1- ورود به لینک ثبت نام

در ابتدا با کلیک بر روی لینک ثبت نام قرار داده شده وارد سایت شوید و گزینه پذیرش شرایط و ثبت نام را بزنید.

استخدام نیروی انتظامی

2- ثبت اطلاعات اولیه استخدام نیروی انتظامی

در فرم مشخص شده اطلاعات خواسته شده را وارد نمائید.

استخدام نیروی انتظامی

3- در این مرحله باید مراحل ثبت نام را به ترتیب طی کنید

  • اطلاعات فردی
  • اطلاعات تکمیلی
  • نمایش کل اطلاعات و تایید نهایی
  • دریافت کد رهگیری

پس از طی مراحل ثبت نام استخدام نیروی انتظامی باید کد رهگیری ثبت نام خود را دریافت نمائید. دریافت کد رهگیری نشان دهنده این است که ثبت نام شما به درستی انجام شده است.

استخدام نیروی انتظامی

تفاوت دانشگاه افسری با دوره درجه داری در استخدام نیروی انتظامی

یکی از مسائل مهم برای کسانی که می خواهند وارد نیروی انتظامی شوند این است که تفاوت دوره های درجه داری و دانشگاه اقسری چیست؟ در پاسخ به این سوال باید چند جنبه را در نظر گرفت.

1- شرایط ورود و ثبت نام و آزمون ورودی

2- طول دوره آموزشی

3- درجه و رسته نظامی در پایان دوره

نقطه مشترک دو دوره افسری و درجه داری در استخدام شدن از هر دو طریق است. اما همانطور که گفته شد این دو دوره در شرایط ثبت نام ، برگزاری یا عدم برگزاری آزمون ورودی ، طول دوره آموزشی و تحصیلی و درجه و رسته نظامی که در نهایت به فرد داده می شود تفاوت دارند. در ادامه به بررسی هرکدام و بیان تفاوت های استخدام نیروی انتظامی در دو حالت می پردازیم.

شرایط ثبت نام و آزمون ورودی

برای شرکت در دانشگاه افسری فرد باید دارای دیپلم رشته های نظری ( ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی ) باشد و کسانی که دارای دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش هستند نمی توانند در آزمون ورودی دانشگاه افسری شرکت نمایند اما برای شرکت در دوره های درجه داری هم دیپلم های نظری و هم فنی و حرفه ای و کار و دانش می توانند شرکت کنند.

نکته دیگر این که برای ورود به دانشگاه افسری و استخدام نیروی انتظامی از طریق دانشگاه افسری نیاز به شرکت در آزمون ورودی است و مراحل پذیرش نهائی در ادامه مسیر منتهی به مصاحبه ، گزینش و بررسی صلاحیت های استخدامی است در صورتیکه برای شرکت در دوره های درجه داری معمولاً با مصاحبه گزینشی پذیرش و استخدام انجام می شود و نیاز به آزمون ورودی نیست.

طول دوره آموزشی

تفاوت دیگر دانشگاه افسری و دوره درجه داری برای استخدام نیروی انتظامی موضوع طول دوره آموزشی است. در مواردی که فرد از طریق دانشگاه افسری پذیرفته می شود طول دوره آموزشی وی برابر طول تحصیل در دانشگاه و مطابق با مقطع کارشناسی بصورت چهار ساله است که در پایان این دوره چهار ساله به فرد مدرک کارشناسی اعطا شده و دانشنامه دریافت می کند . اما در دوره های درجه داری طول دوره آموزش فرد حدود 6 ماه تا یکسال است .

درجه و رسته نظامی در پایان دوره

تفاوت بسیار مهم دو حالت درجه داری و افسری در پایان دوره است. کسانی که از دانشگاه افسری فارغ التحصیل می شوند علاوه بر دانشنامه دارای درجه ستوان یکمی خواهند شد. اما کسانی که در دوره های درجه داری شرکت کرده و دوره آنها به اتمام می رسد درجه گروهبان یکمی دریافت خواهند کرد.

بنابراین با توجه به تفاوت های دو دوره می توان نکات مثبت و منفی و یا به عبارت دیگر مزایا و معایب استخدام نیروی انتظامی را برای هرکدام از این دوره ها و با توجه به وضعیت و موقعیت فرد در نظر گرفت و افراد می توانند با توجه به هدف خود انتخاب نمایند که در دوره درجه داری شرکت نمایند و یا به دانشگاه افسری وارد شوند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.