کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی ورودی 1400

0
زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

هر ساله دانشگاه‌های مختلفی مطابق با آیین نامه پذیرش در دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان اقدام به جذب دانشجو می‌نمایند . یکی از این دانشگاه‌های مورد نظر ، دانشگاه شهید بهشتی می‌باشد . با استناد آیین‌نامه‌ «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی‌ارشد» تمامی ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقيقات و فناوری و دستورالعمل اجرایی مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه،برای نیمسال اول سال تحصيلي 1400 در دوره ارشد بدون کنکور دانشگاه بهشتی دانشجو می پذیرد. در این مقاله قصد داریم به تمامی شرایط و نحوه پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه بهشتی نیز اشاره و آن را توضیح دهیم.

شرایط مورد نیاز جهت پذیرش بدون آزمون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی

دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه شهید بهشتی را به صورت بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد را دارند باید به شرایط و تبصره آن نیز دقت نمایند :

1) دانشجویانی که ورودی مهر 95 در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه‌های دولتی می‌باشند بایستی سه چهارم واحد درسی خود را در 6 نیم سال تحصیلی طی کرده باشند و به لحاظ میانگین کل، جزو 15% دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند . حداقل میانگین شان در رشته‌های فنی مهندسی و علوم پایه 16 و در رشته‌های علوم انسانی و هنر 17 می‌باشد اما علاوه بر موارد گفته شده تبصره‌هایی را به دنبال دارد که بدین شرح‌ می‌باشد :

تبصره 1 : فارغ التحصیلانی که ورودی بهمن سال 1394 می‌باشند، می‌توانند به شرط فارغ التحصیلی در 8 نیم سال درخواست خود را ارائه دهند .

تبصره 2 : در صورتی که 15% دانشجویان برتر واجد شرایط در ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد از این موقعیت استفاده نکرده باشند و ظرفیت آن کامل نشده باشد، دانشگاه می‌تواند در پایان 6 نیم سال با در نظر گرفتن رتبه آن رشته و شرایط دیگر 10% دانشجو برتر بعدی را به بررسی و از این دانشجویان استفاده و جایگزین نمایند .

2) داوطلب بایستی حداکثر تا تاریخ 1399/06/31 8 نیم سال فاغ التحصیل شده باشد .

تبصره 1 : آن دسته از دانشجویانی که در طول 6 نیم سال فارغ التحصیل شده اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با متقاضیانی که توانسته اند با دانشجویان هم رشته، خود را به دانشجویان برتر 15% برسانند و هم چنین با در نظر گرفتن مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون کنکور درخواستشان مورد بررسی و پذیرش خواهند شد. متقاضیانی که جزو این تبصره می‌باشند، می‌توانند در فراخوان ثبت نام نمایند .

تبصره 2 : آن دسته از متقاضیانی که جزو برگزیدگان علمی در رشته‌‌هایی که برنامه درسی‌ شان مطابق با مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته می‌باشد و در 9 نیم سال تحصیلی به تدوین و تصویب رسیده، مورد بررسی قرار می‌گیرد .

تبصره 3 : دانشجویانی که در طول مدت تحصیل به دلایلی چون بیماری، مأموریت والدین و همسر، زایمان و ….  باعث شده حداکثر 2 نیم سال تحصیلی بیش از حد تحصیل شان طول بکشد با تأیید کمیسیون و در صورت داشتن دیگر شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرد .

علاقه مندان بسیاری وجود دارند که می‌خواهند به دوره کاشناسی ارشد ورود پیدا کنند و بدون نیاز به شرکت در آزمون دوره جدید تحصیلی یعنی دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون راه یابند . برای این که در دانشگاه‌های سراسری به صورت بدون آزمون تحصیل نمایید لازم است تا مواردی را اطلاع داشته باشند. مقاله ای که توسط مشاوران مرکز مشاوره باخه تهیه شده سعی بر این داشتن تا اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار قرار دهند.

برای اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام دوره کارشناسی ارشد دنشگاه آزاد به مقاله کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد 99 مراجعه نمایید .

تعیین اولیت رشته انتخابی و گرایش

داوطلبان می‌توانند حداکثر ( 3 رشته – گرایش ) رابه ترتیب اولیت انتخاب نمایید .

  1. دانشجویان می‌توانند با پرداخت هزینه ای جدا و با دریافت نام کاریری و گذر واژه جدا، متقاضی رشته‌های دانشکده/ پژوهشکده  ( طبق جدول 2 ) باشند .
  2. احتمال تغییر رشته در جدول 1 و 2 وجود دارد پس در صورتی که تغییری ایجاد شود حذف احتمالی رشته/ گرایش حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند .

نکات بسیار مهم جهت پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه بهشتی 1400

افرادی که علاقه مند هستند تا در دانشگاه شهید بهشتی ثبت نام و مورد پذیرش قرار گیرند بایستی به نکات ذیل دقت نمایند :

  • دانشگاه از بین برگزیدگانی که جزو رتبه 1 تا 15 المپیاد علمی – دانشجویی می‌باشد برای ورود به همان رشته یا رشته ای مرتبط می‌تواند با تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد اقدام به بررسی و پذیرش بدون آزمون نماید .
  • دانشجویانی که جزو دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی – غیرانتقاعی، علمی کاربردی و پردیس‌های بین الملل ( پردیس خود گردان ) هستند، نمی‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند .
  •  دانشجویان غیر ایرانی ، ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور یا دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه‌های خارج از کشور دریافت نموده اند شامل پذیرش نخواهد بود .
  • آن دسته از متقاضیانی که در زمان مقرر نتواستند به صورت اینترنتی یا آنلاین ثبت نام نمایند، مدارکشان برسی نخواهد شد .
  • مبلغی که متقاضی پرداخت می‌کند برای درخواستی که مورد برسی قرار می گیرد‌ و در صورتی که مدارک نقصی داشته باشد و یا پذیرشی صورت نگیرد  آن مبلغ برگرداننده نخواهد شد

برای دریافت فرم تقاضای ثبت نام در پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی این جا کلیک کنید.

  • درخواست متقاضی براساس اولویتی که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام انجام داده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که ظرفیت دیگر رشته/ گرایش های مرتبط تکمیل نشود، به هیچ عنوان امکان بررسی درخواست دیگر گرایش‌ها وجود ندارد پس لازم است دانشجو در هنگام انتخاب رشته/ گرایش و اولویت آن توجه نماید .
  • تغییر رشته یا تغییر محل تحصیل افرادی که مورد پذیرش قرار گرفته اند مطابق با آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان در دوره کارشناسی ارشد امکان پذیر نمی‌باشد.
  •  در صورتی که هر مرحله از ثبت نام یا بررسی مدارک و یا زمانی که دانشجو مشغول به تحصیل باشد تعیین گردد که دانشجو شرایط پذیرش را از طریق فراخوان ندارد یا مغایرتی در مدارک و مستندات وی وجود دارد مانع از ثبت نام و ادامه تحصیل خواهد شد و براساس مقرارت موجود با دانشجو برخورد خواهد شد .
  • شرکت در این فراخوان حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌کند و به تمامی متقاضیان توصیه می‌کنیم تا مراحل و پیش نیاز آزمون عادی کارشناسی ارشد را به دقت رعایت نمایند .

ارشد بدون کنکور بهشتی

نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی

  1. با مراجعه به سیستم گلستان دانشگاه بهشتی می‌توانید بر روی « قسمت متقاضی پذیرش دانش آموختگان ممتاز » کلیلک نمایید .
  2.  شناسه کاربری و گذرواژه در سایت را تعریف و پس از یاد داشت برداری خارج شوید .
  3. با مراجعه مجدد به سیستم گلستان دانشگاه شهید بهشتی  و با وارد کردن شناسه کاربری و گذرواژه وارد سایت می‌شوید .
  4. با کلیک بر روی آزمون و دانشگاه شهید بهشتی و “پذیرش داوطلب در آزمون” اطلاعات را کامل نمایید .
  5. لازم است فرم های پورتال را با فرمت word دریافت و پس از کامل نمودن به فرمت pdf تبدیل نمایید . پس از انجام این کار مدارک را بایستی اسکن نمایید و با فرمت pdf با کم ترین حجم از 250 کيلوبایت برای هر فایل در سایت بارگذاری شود . لازم به ذکر است تمامی فرم ها بایستی تایپ شده باشد و فرم هایی که به صورت دستی انجام شده باشد اهمیتی داده نمی‌شود .

روش های مختلفی وجود دارد تا بتوانید دوره کارشناسی ارشد را بدون کنکور ثبت نام نمایید اما شرایط هر یک از دانشگاه‌ها متفاوت از یکدیگر می‌باشد . دانشگاه پردیس خود گردان جزو آن دسته از دانشگاه هایی است که به صورت بدون آزمون متقاضی را جذب می‌نماید اما این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه‌های کشور شرایط خاص خود را جهت پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون نیز دارد .

به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات به مقاله کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 99 – 1400 مراجعه نمایید .

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه بهشتی

تمامی متقاضیان می‌توانند وارد سایت جامع آموزشی دانشگاه شهید بهشتی شوند و برای ثبت نام و بارگذاری مدارک خود اقدام نمایند اما لازم است تا به موارد زیر دقت نمایید .

  • دارا بودن حداقل شرایط و ارائه درخواست به این معنی نمی‌باشد که مورد پذیرش قرار گرفته اید .
  • پذیرش اولیه به منزله پذیرش حتمی و قطعی نمی‌باشد .
  • پذیرش نهایی وابسته به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی

برای انجام ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی لازم است تا مدارکی را تهیه نمایید که مدارک به شرح ذیل می‌باشد :

  1. یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPEG با حداکثر حجم 100 KB
  2. تصویر تمام صفحات شناسنامه با شماره سریال به انضمام تصویرکارت ملی
  3. ريز نمرات دوره کارشناسي تا پایان نیمسال ششم (به صورت غیررسمی)
  4. فرم تکمیل شده تقاضا
  5. گواهی رتبه برای دانشجویان سایر دانشگاه­‌ها. متن گواهی مورد نظر در سربرگ دانشگاه محل تحصیل کارشناسی، کپی شده و پس از شماره، تاریخ و امضاء بارگذاری شود. ارائه این گواهی صرفاً برای متقاضیان سایر دانشگاه‌ها (غیر از دانشگاه شهید بهشتی) الزامی است.
  6. مبلغ ثبت‌نام در فراخوان 900.000 ریال می‌باشد. پرداخت وجه تنها از طریق سامانه گلستان امکان‌پذیر است.

 نتیجه پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی به چه صورت اعلام می‌شود؟

  • اسامی پذیرفته‌شدگان اولیه در اسفند 98 از طریق سایت دانشگاه شهید بهشتی اعلام خواهد شد. دانشگاه مسئولیتی در قبال اطلاع‌رسانی از طرق دیگر ندارد.
  • لازم است متقاضیان از زمان ارائه درخواست تا اعلام نتایج نهایی (اسامی مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور)، اخبار مربوط را از طریق وبگاه اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه پیگیری نمایید.

رشته – گرایش های مورد پذیرش ارشد بدون کنکورشهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی از جمله دانشگاه هایی می‌باشد که برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در اکثریت رشته‌ها بدون ظرفیت مشخصه اعلامی، اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید .

جدول ( 1 )

 

رشته/ گرایش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه بهشتی 1400
دانشکده/ پژوهشکده رشته
ادبيات و علوم انسانی
زبان و ادبيات فارسي
زبان و ادبيات فارسي – ادبيات کودک و نوجوان
تاریخ اسالم
تاریخ ایران باستان
تاریخ ایران دوره اسلامي
تاریخ عمومي جهان
پژوهش علوم اجتماعي
زبان و ادبيات فرانسه
مترجمي زبان فرانسه
آموزش زبان آلماني
آموزش زبان انگليسي
زبان و ادبيات انگليسي
فلسفه
زبان و ادبيات عربي
آموزش زبان فارسي به غيرفارسي زبانان
زبان شناسي همگاني
زبان های باستاني ایران
باستان شناسي – پيش از تاریخ
باستان شناسي – دوران تاریخي
باستان شناسي – تمدن و فرهنگ اسلامي ایران و سرزمين-
های دیگر
گياهان و مواد اوليه دارویي
 
فيتوشيمي
شيمي دارویي
علوم ومهندسي باغباني-گياهان دارویي
حقوق

 

حقوق عمومي
حقوق جزا و جرم شناسي
حقوق بين الملل
حقوق تجارت بين الملل
حقوق بشر
حقوق خصوصي
حقوق مالکيت فکری
حقوق اقتصادی
حقوق محيط زیست
ليزر و پالسما فوتونيک
 
ليزر و پلاسما فوتونيک
مهتدسي پلاسما
فيزیک

 

فيزیک – اپتيک و ليزر
فيزیک – پلاسما
فيزیک – ماده چگال
فيزیک – ذرات بنيادی و نظریه ميدان‌ها
فيزیک – گرانش و کيهان شناسي
فيزیک – نجوم و اخترفيزیک
فيزیک – فيزیک آماری و سامانه های پيچيده
علوم اقتصادی و سياسي
 
علوم سياسي
اندیشه سياسي در اسالم
مطالعات منطقه ای
روابط بين الملل
علوم اقتصادی – اقتصاد نظری
علوم اقتصادی – برنامه ریزی سيستم های اقتصادی
علوم اقتصادی – اقتصاد انرژی
علوم تربيتي و روانشناسي
 
آموزش و بهسازی منابع انساني
برنامه ریزی درسي
مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالي
علم اطلاعات و دانش شناسي – مدیریت اطلاعات
تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش
مدیریت آموزشي
روانشناسي تربيتي
مشاوره – مدرسه
روانشناسي عمومي
روانشناسي صنعتي و سازماني
مشاوره – توانبخشي
روانشناسي باليني
روانشناسي باليني کودک و نوجوان
مشاوره – خانواده
معماری و شهرسازی



مهندسي معماری
مهندسي معماری منظر
بازسازی پس از سانحه
مرمت و احيای ابنيه و بافت های تاریخي – حفاظت و مرمت
ميراث معماری
معماری و انرژی
مدیریت پروژه و ساخت
فناوری معماری – معماری بيونيک
طراحي شهری
برنامه ریزی شهری
برنامه ریزی منطقه ای
مطالعات معماری ایران
مدیریت و حسابداری
مدیریت بازرگاني – بازاریابي
مدیریت بازرگاني – بازرگاني بين المللي
مدیریت بازرگاني – مدیریت استراتژیک
مدیریت دولتي – توسعه منابع انساني
مدیریت دولتي – خط مشي گذاری عمومي
مدیریت دولتي – مدیریت رفتار سازماني
حسابداری
حسابداری مدیریت
حسابرسي
مدیریت مالي
مدیریت صنعتي – توليد و عمليات
مدیریت صنعتي – تحقيق در عمليات
مدیریت صنعتي – مدیریت کيفيت و بهره وری
مدیریت فناوری اطلاعات – سيستم های اطلاعات پيشرفته
مدیریت فناوری اطلاعات – کسب و کار الکترونيک
مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت دانش
مدیریت تکنولوژی-نوآوری تکنولوژی
مدیریت کسب و کار – استراتژی
کارآفریني – کسب و کار جدید
کارآفریني – سازماني
مدیریت تکنولوژی- انتقال تکنولوژی
علوم زمين
جغرافيا و برنامه ریزی روستایي – مدیریت توسعه پایدار
روستایي
جغرافيا و برنامه ریزی شهری – آمایش شهری
جغرافيا و برنامه ریزی شهری – محيط زیست شهری
جغرافيای سياسي
جغرافيا و برنامه ریزی روستایي -برنامه ریزی کالبدی- فضایي
سنجش از دور و سيستم اطلاعات جغرافيایي-سيستم اطالعات
جغرافيایي
سنجش از دور و سيستم اطلاعات جغرافيایي- سنجش از دور
جغرافيا و برنامه ریزی گردشگری
علوم زمين – چينه نگاری و دیرینه شناسي
علوم زمين – رسوب شناسي و سنگ شناسي
علوم زمين – آب زمين شناسي
علوم زمين – زمين شناسي اقتصادی
زمين شناسي – پترولوژی
زمين شناسي- تکتونيک ( زمين ساخت )
زمين شناسي نفت
مخاطرات محيطي
آب و هوا شناسي – سينوپتيک
آب و هواشناسي – آب و هواشناسي محيطي
ژئومورفولوژی- ژئومورفولوژی نظری
ژئومورفولوژی- ژئومورفولوژی و آمایش محيط
علوم ریاضي

 

آمار اقتصادی و اجتماعي
آمار ریاضي
ریاضي محض – آناليز
ریاضي محض-جبر
ریاضي محض-هندسه
ریاضي محض- گراف و ترکيبات
ریاضي محض – منطق ریاضي
علوم کامپيوتر – محاسبات علمي
علوم کامپيوتر – الگوریتم و نظریه محاسبه
ریاضي کاربردی – آناليز عددی
ریاضي کاربردی – بهينه سازی
ریاضي کاربردی – معادالت دیفرانسيل و سيستم های
دیناميکي
آموزش ریاضي
ریاضي کاربردی – علوم داده ها
ریاضي کاربردی- رمز و کد
بيم سنجي
الهيات و ادیان


کلام تطبيقي
مدرسي معارف اسلامي – مباني نظری اسلام
مدرسي انقلاب اسلامي
فقه سياسي
مدرسي تاریخ ، فرهنگ و تمدن اسلامي
مدرسي اخلاق اسلامي
عرفان تطبيقي
عرفان اسلامي
فلسفه و کلام اسلامي
تاریخ و تمدن ملل اسلامي
علوم ورزشي و تندرستي

فيزیولوژی ورزشي _ فيزیولوژی ورزشي کاربردی
فيزیولوژی ورزشي _ فيزیولوژی فعاليت ورزشي محض
روانشناسي ورزشي
رفتار حرکتي – یادگيری و کنترل حرکتي
مدیریت ورزشي _ مدیریت بازاریابي در ورزش
آسيب شناسي ورزشي و حرکات اصلاحي – امدادگر ورزشي
علوم محيطي
 
اگرواکولوژی
علوم و مهندسي محيط زیست – مدیریت و حفاظت تنوع
زیستي
علوم و مهندسي محيط زیست – آلودگي های محيط زیست
محيط زیست- برنامه ریزی محيط زیست
محيط زیست – آموزش محيط زیست
خانواده
حقوق خانواده
روانشناسي باليني – خانواده
مهندسي و فناوری های نوین



مهندسي هوافضا – جلوبرندگي
مهندسي هوا فضا – مهندسي فضایي
مهندسي هوا فضا – دیناميک پرواز و کنترل
مهندسي هوافضا – طراحي سازه های هوافضایي
مهندسي صنایع چوب و فرآورده های سلولزی – صنایع
سلولزی
مهندسي صنایع چوب و فرآورده های سلولزی-کامپوزیت های
ليگنوسلولزی
مهندسي هسته ای
مهندسي هسته ای – پرتو پزشکي
مهندسي هسته ای – راکتور
مهندسي هسته ای – کاربرد پرتوها
مهندسي هسته ای – چرخه سوخت
علوم و فناوری زیستي

 

زیست شناسي جانوری – فيزیولوژی
زیست شناسي جانوری – بيوسيستماتيک
زیست شناسي جانوری – سلولي و تکویني
مهندسي کشاورزی- بيوتکنولوژی کشاورزی
زیست شناسي- علوم گياهي – فيزیولوژی گياهي
زیست شناسي گياهي – سيستماتيک اکولوژی
زیست فناوری ميکروبي
ميکروبيولوژی- زیست شناسي ميکروب های بيماری زا
ميکروبيولوژی- ميکروبيولوژی صنعتي
زیست شناسي دریا – جانوران دریا
زیست شناسي -ژنتيک
ریززیست فناوری
بنياد ایرانشناسي
ایران شناسي – ایران شناسي عمومي
ایران شناسي- ایران شناسي تاریخ
ایران شناسي – فرهنگ مردم، آداب و رسوم و ميراث فرهنگي
ایران شناسي- اصول نسخه شناسي و مرمت نسخه های خطي و
نسخه آرایي
علوم شيمي و نفت
شيمي پليمر
شيمي – شيمي آلي
شيمي کاتاليست
شيمي – شيمي معدني
شيمي – شيمي تجزیه
شيمي – شيمي فيزیک
علوم شناختي و مغز
علوم شناختي – توانبخشي شناختي
مهندسي عمران، آب و محيط زیست

 

مهندسي عمران – مهندسي محيط زیست
مهندسي عمران – مهندسي زلزله
مدیریت در سوانح طبيعي ( سيل و زلزله )
مهندسي عمران – مهندسي آب و سازه های هيدروليکي
مهندسي عمران – مهندسي و مدیریت منابع آب
مهندسي عمران – مهندسي ژئوتکنيک
مهندسي مکانيک و انرژی

 

مهندسي مکانيک – طراحي کاربردی
مهندسي مکانيک – تبدیل انرژی
مهندسي سيستم های انرژی – سيستم های انرژی
مهندسي سيستم های انرژی – تکنولوژی انرژی
مهندسي مواد-شناسایي و انتخاب مواد مهندسي
مهندسي ایمني و بازرسي فني
مهندسي انرژی های تجدید پذیر
فضای مجازی
مهندسي فناوری اطلاعات – سيستم های چند رسانه ای
مهندسي برق – مخابرات امن و رمز نگاری
مهندسي صنایع- سيستم های اطلاعاتي
اعجاز قرآن
قرآن کاوی رایانشي
علوم قرآني – اعجاز
مهندسي برق

 

مهندسي برق – مدارهای مجتمع الکترونيک
مهندسي برق – افزاره های ميکرو و نانو الکترونيک
مهندسي برق – سيستم های الکترونيک دیجيتال
مهندسي برق-مخابرات – سيستم
مهندسي برق – مخابرات ميدان
مهندسي برق – کنترل
مهندسي برق – سامانه های برقي حمل و نقل
مهندسي برق – الکترونيک قدرت و ماشين های الکتریکي
مهندسي برق – سيستم های قدرت
مهندسي برق – برنامه ریزی و مدیریت سيستم های انرژی
الکتریکي
مهندسي و علوم کامپيوتر
مهندسي کامپيوتر- گرایش معماری سيستم های کامپيوتری
مهندسي فناوری اطلاعات – معماری سازماني
مهندسي کامپيوتر – نرم افزار
مهندسي کامپيوتر- هوش مصنوعي و رباتيکز
علوم و فناوری های پزشکي
مهندسي پزشکي – بيوالکتریک
مرکز تحقيقات پروتئين
بيوشيمي
مطالعات بنيادین علم و فناوری
سياست گذاری علم و فناوری

 

جدول ( 2 )

دانشکده/ پژوهشکده رشته کارشناسی مورد پذیرش رشته/گرایش کارشناسی ارشد
فضای مجازی
مهندسي برق،کامپيوتر و علوم کامپيوتر مهندسي مخابرات امن و رمزنگاری، سيستم های چندرسانه ای
مهندسي کامپيوترگرایش نرم افزار و
مهندسي فناوری اطلاعات
مهندسي صنایع ( سيستم های اطلاعاتي)
اعجاز قرآن
علوم کامپيوتر ( کليه گرایش ها) قرآن کاوی رایانشي
علوم شناختي و مغز
روانشناسي، علوم تربيتي، مشاوره،
کودکان استثنایي
توانبخشي شناختي
خانواده
روانشناسي روانشناسي باليني خانواده
حقوق حقوق خانواده
مطالعات بنياد علم و فناوری
مدیریت ( کليه گرایش ها) سياستگذاری علم و فناوری
علوم و فناوری های پزشکي
مهندسي برق
مهندسي مکانيک
مهندسي پزشکي- بيو الکتریک
گياهان و مواد دارویي
شيمي فيتوشيمي، گياهان دارویي
مرکز تحقيقات پروتئين
شيمي بيوشيمي
ليزر و پلاسما
فيزیک فوتونيک
مهندسي پلاسما
مهندسي هسته ای
فيزیک مهندسي هسته ای در همه گرایش ها
مهندسي و فناوری نوین

 

مهندسي صنایع چوب و فرآورده های
سلولزی، مهندسي صنایع مبلمان،
شيمي، مهندسي شيمي، مهندسي
پليمر، مهندسي نساجي، مهندسي
مکانيم، بيوسيستم، معماری، زیست
شناسي گياهي، شناخت محيط زیست،
عمران، علوم مهندسي محيط زیست
مهندسي صنایع چوب و فراورده های سلولزی با گرایش صنایع سلولزی
کامپوزیت های لينگوسلولزی
مهندسي هوا فضا، مهندسي مکانيک
( گرایش حرارت و سيالات )، مهندسي
عمران ( گرایش آب)
هوا فضا -جلوبرندگي
مهندسي هوافضا، مهندسي مکانيک
( گرایش طراحي جامدات)، مهندسي
عمران ( گرایش سازه)
هوا فضا – سازه های هوایي
مهندسي هوافضا، مهندسي مکانيک،
مهندسي برق
هوا فضا- دیناميک پرواز و فضایي
بنياد ایران شناسي
زبان و ادبيات فارسي، تاریخ،
گردشگری و مردم شناسي
ایران شناسي – ایرانشناسي عمومي
ایران شناسي- ایرانشناسي تاریخ
فرهنگ مردم، آداب و رسوم و ميراث فرهنگي
ایران شناسي- اصول نسخه شناسي و مرمت نسخه های خطي و نسخه آرایي
ادبيات و علوم انساني
زبان و ادبيات فارسي، زبان و ادبيات
انگليسي،آلماني، فرانسه، زبان و ادبيات
عرب، روسي، چيني، باستان شناسي و
تاریخ،
زبان شناسي همگاني
زبان های باستاني
آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان

 

برای دریافت گواهی احراز  رتبه  برروی لینک زیر کلیک کنی.

گواهی رتبه برای دانشجویان غیر از دانشگاه شهید بهشتی

 

سوالات متداول

1- چه میزان مبلغ داوطلب بایستی برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی پرداخت نماید ؟

 

900/000 ریال .

2- پذیرش نهایی دانشجویان برای جذب دانشگاه شهید بهشتی به عهده چه سازمانی می‌باشد ؟

 

سازمان سنجش آموزش کشور .

3- نتایج پذیرفته شدگان دانشگاه شهید بهشتی از چه طریقی اعلام خواهد شد ؟

 

با مراجعه به سایت دانشگاه شهید بهشتی .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.